• 25-05-2012 Fondurile UE pentru Romania ar putea fi sacrificate pe "altarul Greciei"
• 25-05-2012 Mihaita, zis si Gheorghe Nichita: Mihaela, dragostea mea
• 25-05-2012 Ponta a numit un nou sef la Casa de Asigurari de Sanatate
• 25-05-2012 Inca un accident grav in care este implicata o ambulanta in misiune
• 25-05-2012 Traian Basescu il numeste pe Funeriu la ICR in locul lui Turcan
• 25-05-2012 Avertizare de vreme severa in judetul Iasi
• 25-05-2012 A aparut piti-depunatoarea de coroane - FOTO
• 25-05-2012 Socant! Un bucatar si-a servit organele genitale la un banchet! - FOTO
• 25-05-2012 Si-a impuscat fratele din cauza unei datorii
• 25-05-2012 15 masini de lux confiscate si 6 persoane retinute, in urma perchezitiilor la castelele Stanestilor
Newsletter
Citeste GRATIS Editia tiparita BUNA ZIUA IASI in format PDF
Video Divertisment
Babuta Barfitoare
Video Monden
Muzica populara
Curs valutar
  • EUR : 4.4662 RON ( +0.0000)
  • USD : 3.5538 RON ( +0.0000)
Convertor valutar


 

Meteo

Temperatura : 17 ° C

Viteza vantului : 25.75 km/h, NNE
Soarele rasare la : 5:21 am
Soarele apune la : 8:51 pm
Umiditate :59 %
Vizibilitate : 9.99 km

Horoscop Loto

Extragere 25-05-2012

6/49

  • 11
  • 2
  • 9
  • 10
  • 38
  • 12

5/40

  • 21
  • 14
  • 34
  • 7
  • 19
  • 18

Noroc

1330560

De ce este periculoasa hrana procesata

 

Multe din alimentele procesate, mai ales sosurile, cremele si produsele din carne, contin prea multa sare, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii australieni, publicat in American Journal of Clinical Nutrition. Persoanele care consuma sare in exces prezinta mai multe riscuri de a suferi de hipertensiune arteriala si de maladii cardiace, pe masura ce inainteaza in varsta. Oficialitatile din domeniul sanatatii publice incearca sa determine producatorii sa reduca nivelul de sare din alimentele procesate. Marea Britanie si Franta au reusit sa faca acest lucru, colaborand cu producatorii din domeniu, in timp ce autoritatile din New York au lansat recent o campanie pentru a reduce cu 25% nivelul de sare din alimente in urmatorii cinci ani. Eforturi similare se inregistreaza in Australia, iar unele companii au inceput sa reduca nivelul de sare din produsele lor, potrivit profesorului Jacqueline L. Webster si colegilor sai de la George Institute for International Health din Sydney, autorii acestui studiu. Pentru a veni in sprijinul acestor eforturi, cercetatorii au colectat date despre continutul de sare din 7.221 produse din zece grupe de alimente, cu 33 categorii si 90 subcategorii. Cercetatorii considera ca alimentele cu cel mai mare nivel de sare sunt cele care contin peste 500 miligrame sodiu la 100 grame, in timp ce cele cu nivel mic contin sub 120 miligrame sodiu la fiecare 100 grame. Cercetatorii au descoperit variatii mari ale nivelului de sare in cadrul anumitor categorii de alimente. De exemplu, cel mai sarat tip de branza tare contine un nivel de sodiu de sase ori mai mare decat cel mai putin sarat tip de branza tare. In categoria produselor din carne procesata unele alimente contin o cantitate de sare de 14 ori mai mare decat altele, in timp ce in categoria cartofilor congelati diferenta este de 100 ori mai mare. Sosurile si cremele pot contine pana la 1.283 mg per 100 g, produsele din carne procesata - pana la 846 mg per 100 g, acestea fiind categoriile cu cel mai mare nivel de sodiu, in medie. Cerealele, fructele si legumele au cele mai mici niveluri de sodiu, in medie, 206 mg per 100 g, respectiv 211 mg per 100 g. Aproape doua treimi din cele 33 de categorii de alimente analizate aveau concentratii de sare, in medie, mai mari decat cele impuse de standardele autoritatilor din sanatatea publica. Painea, produsele din carne procesata, sosurile si conservele de legume includ cele mai multe subcategorii cu concentratii de sare peste nivelul acceptat. Un program national de reducere a concentratiei de sare din alimentele procesate are o influenta enorma in ceea ce priveste prevenirea bolilor cronice prin scaderea tensiunii arteriale, costa mai putin decat tratamentele medicale impuse de aceste maladii si ar trebui sa constituie o prioritate nationala, au indicat autorii studiului.

Distribuie
Bookmark

Video Stiri

Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se vor sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului sau stergerea integrala. Site-ul www.bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.
Comentarii (0) | Adauga comentariu
Adauga comentariu

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau