News Flash:

De ce nu critica inginerul Abalasei deciziile primarului Constantin Simirad?

23 Iulie 2002
812 Vizualizari | 0 Comentarii
Primim la redactie

Citind articolul d-nei Doriana Samataru din ZIUA de Iasi, din data de 19 iulie 2002, referitor la RATC Iasi, permiteti-ne, ca si persoane care cunosc realitatile si starea actuala din aceasta regie, sa ne expunem si punctul nostru de vedere, care nu este neaparat un drept la replica, ci doar o simpla completare care sa contribuie la formarea corecta a opiniei publice, cat si a celor care raspund de functionarea serviciilor publice, fara a tine seama de unele tendinte de a "promova" sau "lauda" mascat (asa cum bine a procedat d-na Doriana Samataru) persoana care se afla la conducerea interimara a acestei regii, si anumite persoane "de incredere" ale acestuia (chiar daca unii dintre ei sunt implicati in diverse achizitii, pe care dv. le-ati numit nejustificate, dar facute de fostul director Garlea???)
In cele ce urmeaza, vom expune punctual si concret mai multe probleme ce sunt si pot fi probate oricand de documente scrise sau declaratii ale mai multor salariati din RATC, care ar trebui, prin articolele dv., sa fie publicate in ziarul dv., de catre ziaristii ce vor da dovada (speram) de deontologie profesionala (si nu a sluji anumitor interese politice sau diverse), probleme care, dupa parerea noastra, ar trebui cunoscute de public si de cei care conduc din punct de vedere administrativ orasul Iasi.

1. D-na Doriana Samataru a avut dreptate in articolul ei din 19 iulie 2002 ca RATC Iasi se afla in plin proces de descompunere (a se citi distrugere), dar cauzele reale sunt cu totul altele decat cele expuse de domnia sa.
Acestea ar fi:
- Decizia aberanta de a scinda RATC, fapt ce ar conduce la distrugerea atat a RATC, cat si a SC Autobuzul, deoarece transportul cu autobuze este un transport complementar celui electric, locuitorii Iasului nemaibeneficiind de subventii din partea Consiliului Local, ci ramanand la mana proprietarilor de maxi-taxi (in spatele carora stau persoane foarte importante), care, pe langa faptul ca fac "legalizat" o evaziune fiscala ce poate fi probata oricand (rareori acestia dau bilete, iar in cadrul Primariei Iasi nu este organizat un sistem de control al activitatii de maxi-taxi, inclusiv al modului de vanzare a biletelor), realizeaza un transport, intr-adevar rapid, dar in conditii ce nu se poate spune ca asigura securitatea calatorilor, si un transport civilizat (cu mici exceptii, sunt vehicule de maxi-taxi care au inaltimea corespunzatoare, sistem de ventilatie, soferi ce dau bilete si care dau dovada de competenta profesionala). In plus, stim cu totii ca transportul cu maxi-taxi este un transport de lux de care nu pot dispune decat cei care platesc cu bani cash.
Scindarea RATC a inceput, in realitate, dupa ce fostul director Petru Garlea a fost "sfatuit" sa-si dea demisia, pentru ca "asa este mai bine", sau ca "situatia o impune. (Petru Garlea, in prima faza, a fost numai suspendat din functie.

Numirea ca director interimar al RATC a "unui specialist" care a fost inlaturat de fostul director Petru Garlea pentru ca era "prea bine pregatit" si "nu isi putea promova ideile pentru bunul mers al regiei". D-na Doriana Samataru nu si-a pus urmatoarele intrebari:
•Care a fost motivul (motivele) real pentru care a fost schimbat din functia de inginer sef domnul Abalasei sau ce a realizat dl. Abalasei, cat a fost inginer sef al RATC Iasi, in afara de faptul ca a ridicat drepturile salariale?
Raspunsul domnului Abalasei:
Pentru ca am fost considerat o piedica pentru afacerile lui Garlea (acum nu mai poate spune ca si ale primarului Simirad, ca in martie 2001, cand a participat la greva "spontana" alaturi de finul sau Stoica Cristian si de prietenul acestuia, Barbu, lideri marcanti ai sindicatului SALI si care au fost angajati fara a da concurs, asa cum bine precizeaza legea).
Mi s-au fabricat diverse dosare fara un temei legal (dosarul nr.13/2001, prin care acestuia, cat si marelui specialist in constructii si gospodarie comunala, ing. Sava Stefan, li s-au imputat vanzarea ilegala si sub pret a unor borduri de beton catre o firma privata, bunuri proprietate a Primariei Iasi, cat si tentativa de a vinde fara a se stabili un pret corect si fara sa organizeze licitatie publica pentru vanzarea moluzului tenhologic, rezultat din dezafectarea liniilor de tramvai - proprietate tot a Primariei Iasi) si pentru ca am dat dovada de bune strategii manageriale (fapt confirmat de multiplele modificari si modernizari cerute in scris fostului director Petru Garlea, ale autobasculantelor livrate de firma din Constanta, care, conform articolului d-nei Doriana Samataru, au costat in plus cu 600 milioane lei RATC - ul si de care directorul interimar si specialistul Sava nu au cunostinta - a se citi amnezie -).
•De ce nu critica dl. Abalasei (acum) deciziile Primarului Simirad, cu toate ca nici lui (ca si lui Petru Garlea) nu i s-au dat fonduri pentru investitii si subventii?
Raspunsul d-lui Abalasei: Pentru ca nu sunt in masura sa comentez deciziile primarului Simirad. Real: pentru ca doresc sa fiu pana la pensie director al RATC Iasi, sa pot sa-mi pastrez in functii oameni de incredere - Sava Stefan, Geba Dorian etc.; sa pot pastra in functie viitoarea nora - Rusu Simona, angajata fara concurs, recent, si avand o specializare "deosebita" in psihopedagogie, specialitate absolut necesara laboratorului psihologie rutiera a RATC, sa-l pot avansa pe ing. Sava Stefan in functia de sef de sectie, cu toate ca l-am adus prin transfer de la firma privata la care plecase fara a da concurs si fara a avea nici un drept in acest sens ca director interimar, sa pot feri de transferul la SC Autobuzul a viitorilor mei socri - familia Rusu, pe finul meu, Stoica Cristian - "inginer specialist" in transportul public, pe care am incercat, dar nu am reusit sa-l transfer la RATC, pe ing. Barbu, inginer cu specializarea turnatorie, care in prezent este seful statiei de vanzare combustibili si care, pana nu demult, avea in grija contractele de publicitate incheiate de Regie cu mai toate ziarele din Iasi - in special cu Ziarul de Iasi - ziar care a contribuit, prin articolele scrise de un alt "specialist" venit din Botosani - Catalin Prisecaru, sa arate cat de corupti sunt Garlea si oamenii din jurul sau, cu exceptia d-nei ec. Stoicescu Rodica - contabila sefa a RATC - partenera de viata a fostului salariat al RATC - Petrescu Cezar, ruda a patronului Scudaplast - si prieten cu Stoica Iulian - inginerul sef al RATC, cu care diriguieste destinele unei echipe de fotbal de "doi bani" cu sponsorizari diverse de la firme ce fac afaceri cu regia noastra si ai carui jucatori nu au fost dati la SC Autobuzul, din motivul ca sunt prea buni specialisti; persoane ce nu l-au interesat pe "marele ziarist", asa cum bine mersi nu l-a interesat nici de persoana ing. Miron - seful aprovizionarii RATC. Intrebare - Oare de ce?
•De ce il critica acum dl. Abalasei pe Petru Garlea pentru management defectuos si nu face referire la inginerul sef Stoica, care in prezent ii ocupa functia pe care a avut-o el acum mai bine de un an?
Raspunsul dlui Abalasei: pentru ca am gasit o situatie financiara dezastruoasa, furnizori de materiale si piese de schimb, ce au de incasat sume mari de la RATC, platile fiind facute de Garlea "preferential"??? Real: a se vedea de la cine sunt facute platile, mai ales cele numerar sau prin compensare cu bilete catre firmele Scudaplast, Iuli Press, Sc New SH, Crimson DHC, TGM Conserv - Petrescu Cezar functioneaza ca salariat la aceasta - plati efectuate de tandemul Stoica - Stoicescu - Miron; alaturi de faptul ca dl. Abalasei, pentru a-si pastra functia actuala, este dispus sa arunce cu noroi in oricine, si mai ales in Garlea, pentru ca stie ca primarul Simirad nu-l mai are in gratii.
•Cum ati ajuns la concluzia ca fratele dv. trebuie sa plece in Austria pentru a face receptia la vagonul restaurat la RATC?
Raspunsul d-lui Abalasei: Dl. tehn. Abalasei este specialist in cadrul compartimentului de restaurare vagoane de epoca. Real: este tehnician constructor ce se ocupa cu aprovizionarea de materiale, dar care a fost luat de ing. Geba sub "aripa" pentru a beneficia de legaturile de rudenie cu directorul interimar - viitorul director definitiv daca relatiile politice si/sau daca primarul Simirad va putea fi "convins" - a se citi pacalit - ca este cea mai buna solutie).
•Cum poate un "parat", asa cum este definit de adresa Curtii de Conturi, sa fie director interimar al RATC Iasi si sa reprezinte interesele acesteia si in Consiliul Local?
Raspunsul dlui Abalasei: Primarul Simirad m-a numit in functia de director interimar si nu sunt in masura sa comentez aceasta decizie. Real: Dl. Abalasei a fost sprijinit sau/si bagat sub pielea primarului Simirad de catre un "bun cunoscator al transportului iesean" si, bineinteles, sprijinit "politic" de unii fosti "tovarasi".
Cum a facut dl. Abalasei selectia personalului ce trebuie sa faca parte din structura viitoarei SC Autobuzul?
Raspunsul dlui Abalasei: Pe baza specializarii fiecaruia, pe baza competentei in domeniu a fiecarui salariat, astfel incat aceasta societate sa isi poata desfasura activitatea in conditii bune. Real: persoanele care nu pot face parte din staff-ul dlui Abalasei, al d-nei contabile sefe Stoicescu, dlui inginer sef Stoica, persoane care s-au opus in foarte multe randuri unor ilegalitati si care au fost jignite pentru curajul lor de a spune lucrurilor pe nume.

Fata de cele ce au fost scrise mai sunt multe alte aspecte pe care am dori sa vi le prezentam, dar nu avem nici o garantie ca le veti investiga sau/si publica, dat fiind modul in care d-na Doriana Samataru a scris si conceput articolul din 19 iulie 2002. Garantia o vom avea din partea dv. in momentul cand in paginile dvs se va scrie (in urma investigatiilor) despre starea reala din RATC, moment cand noi vom face tot posibilul sa va punem la dispozitie documente scrise, care sa dovedeasca cele spuse de noi, cat si multe altele.
Deoarece nu putem semna, din motive bine intemeiate (ne este pur si simplu frica, deoarece am fost amenintati de nenumarate ori personal in ceea ce priveste securitatea noastra si a membrilor familiei), trebuie sa stiti ca existam, ca acest document, cat si multe altele, va fi inaintat (daca nu ii veti da curs in articolele dv.) mai multor ziare din Iasi, cat si organelor in drept (fara auditul Primariei, care a dat dovada de foarte multa "competenta profesionala", negasind nici un vinovat in cazul Scudaplast, sau altele asemanatoare acesteia).
In speranta ca veti da dovada de profesionalism si sunteti in slujba cetatenilor Iasului, asteptam cu interes investigatiile si articolele dv.

Nota redactiei: Textul de mai sus reprezinta o scrisoare anonima, trimisa prin fax, la adresa redactiei. De regula, ZIUA de Iasi nu ia in considerare textele anonime. Redactorul nostru, Doriana Samataru, si-a facut treaba bine. Ca unii angajati de la RATC, care doresc sa-si pastreze anonimatul, au o cu totul alta parere, este problema lor. Totusi, am luat decizia de a-l publica, avand in vedere importanta acestei regii si faptul ca, lasand la o parte oarece inadvertente gramaticale, cele prezentate aici ar putea ajuta publicul iesean sa inteleaga cum de a fost posibil ca RATC sa ajunga o intreprindere (a se citi regie) falimentara. Oricum, ZIUA de Iasi va verifica indeaproape aceasta sesizare, iar rezultatele anchetei vor fi aduse la cunostinta cititorilor nostri intr-un numar viitor. Vom reveni.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1731 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021295 (s)

loading...