News Flash:

Decizie inadmisibila in Dosarul RATEC

8 Iunie 2004
1025 Vizualizari | 0 Comentarii
•In mod inexplicabil, Neculai Abalasei a scapat de raspundere pentru neregulile descoperite la fosta Regie Autonoma de Transport in Comun •Ieri, magistratii ieseni au respins sesizarea procurorilor financiari privitoare la neregulile din cadrul fostei RATC Iasi •La data cand s-au produs acele nereguli, Abalasei era inginer sef al Regiei

Judecatorii de la Tribunalul Iasi au luat ieri o decizie uluitoare in Dosarul RATEC. Acestia au respins sesizarea procurorilor financiari de pe langa Curtea de Conturi a judetului Iasi, in ceea ce priveste neregulile descoperite la fosta Regie de Transport in Comun (RATC), aratand, astfel, ca nimeni nu este vinovat pentru pierderea a sute de milioane de lei. Asa cum au aratat anchetatorii, una dintre aceste nereguli a avut loc la 15 mai 1997, cand la sediul RATC Iasi s-a desfasurat licitatia de achizitie a patru autobasculante. Dintre firmele participante la licitatie au facut parte SC New SH SRL, SC Feromplast SRL Iasi, SC Tar Impex SRL Constanta, SC Nimpex SRL Sibiu. Oferta castigatoare a fost cea a SC Tar Impex SRL Constanta, pentru achizitionarea a patru autobasculante tip Roman, noi, la pret de achizitie de 159 milioane lei fiecare. La sediul Regiei au ajuns doua autobasculante noi si una second hand. Conform procurorilor, pentru aceasta din urma, Neculai Abalasei ar fi luat decizia intocmirii unor lucrari de adaptare si montare pe bena. Pentru acest lucru, acestia au trimis in 2001 basculanta la Constanta, platind un avans de 35 milioane de lei. Suma totala pe care a achitat-o Abalasei pentru modernizarea macaralei a fost de 385 de milioane de lei. In urma controlului efectuat la acea perioada de catre inspectorii de la Curtea de Conturi, acestia au constatat plata ilegala a 466 milioane de lei catre firma din Constanta, la aceasta se adaugau penalizari de 117 milioane de lei. Astfel, RATC urma sa recupereze 583 milioane de lei prin virament sau prin livrarea celei de-a patra basculante. Procesele verbale intocmite la acea vreme arata ca in perioada 1998 - 2000 autobasculanta nu numai ca a existat, dar cu ea s-au efectuat lucrari specifice. Toata aceasta situatie a fost cauzata de intocmirea unui act aditional de catre Neculai Abalasei, prin care acesta a dovedit cata pregatire avea pentru functia in care s-a aflat.

Explicatii

Un alt element pentru care Neculai Abalasei ar fi trebuit sa ofere explicatii a fost ca, in conditiile in care stia ca toate actele aditionale au fost negociate in lei, acesta a semnat procesul verbal de negociere si actul aditional la contract in valuta. Totusi, in explicatiile date in fata anchetatorilor, directorul Abalasei a declarat ca nu-si asuma responsabilitatea acestor acte, deoarece aceasta era afacerea fostului director Petru Garlea si ca el, in calitate de inginer sef, nu raspundea de astfel de contracte. Dar calitatea de inginer sef al RATC presupunea nu doar verificarea si luarea la cunostinta a actelor administrative ale unitatii, ci si avizarea cu raspundere a unor contracte de care depindea profitabilitatea institutiei. Fiecare angajat al fostei regii de transport a aratat ca nu este responsabil de aceste acte. In cauza au mai fost acuzati Petru Garlea, fost director, contabilul sef Livia Rusu, Liviu Valentin Nechita, Marin Dumitru si Rodica Stoicescu, toti trei contabili sef cu delegatie, Constantin Cuza, Dumitru Ionescu, Dan Simin, Gabriela Talef, Carmen Nastase, Neculai Adrian si Constantin Onofrei.
Ciprian NEDELCU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1418 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018975 (s)

loading...