Mancatul în exces şi dietele alimentare cu efect yo-yo (ciclul scădere-recaştigare în greutate) în adolescenţă pot contribui la reducerea speranţei de viaţă, potrivit unui studiu realizat de cercetătorii britanici.
Adolescentii, cei mai afectati
Deşi experimentele au fost efectuate pe peşti, cercetătorii cred că descoperirea poate fi valabilă şi în cazul oamenilor, copiii şi adolescenţii fiind cei mai afectaţi. Deşi peştii care au avut parte de dieta yo-yo nu au îmbătranit mai repede decat cei din celălalt grup, ei au trăit mai puţin cu şase luni. „Este o diferenţă de doar şase luni, dar în termeni de procente, este mult mai semnificativ”, a indicat Neil Metcalfe, unul dintre autorii studiului, care a adăugat că diferenţa s-a menţinut valabilă indiferent de varsta pe care o aveau peştii participanţi la experiment. In ceea ce priveşte oamenii, cei mai afectaţi ar putea fi adolescenţii, pentru că organismul acestora este în creştere, iar dieta lor alimentară este foarte neregulată.







































