News Flash:

Directorul RATC a calcat pe bec

28 Decembrie 2000
885 Vizualizari | 0 Comentarii
•Era Garlea se apropie de asfintit •Transportul aerului de la Antibiotice la Tomesti si retur nu este rentabil •Aceasta opinie a lui Constantin Simirad se pare ca a fost imbratisata de majoritatea consilierilor municipali

Ultima sedinta din mileniul doi a Consiliului Local Municipal Iasi, care are loc in aceasta dimineata, se pare ca va fi una foarte animata. Primaria a inaintat propunerea de reinfiintare a Consiliului de Administratie la RATC, considerandu-se ca activitatea de manager unic a lui Petru Garlea nu s-a ridicat la sperantele care existau in momentul investirii sale cu aceasta functie. Primarul Constantin Simirad a declarat: "Nu este vorba de o restructurare de personal ci de reintroducerea consiliului de administratie la RATC, format din sapte membri, astfel incat hotararile importante in aceasta regie sa fie luate de un colectiv mai mare, printre care si consilieri municipali. In felul acesta, managerul nu va mai fi discretionar si, bineinteles, nu va mai fi supus atator presiuni din partea sindicatelor si altor persoane de acolo, presiuni care se soldeaza de regula prin cedare si acest lucru produce neplaceri regiei. Consiliul de administratie va fi format din consilieri municipali si specialisti din cadrul Primariei, de la Directia de Finante Publice si din alte institutii. Managerului Petru Garlea ii reprosez ca regia se zbate intre viata si moarte si, in mod special, faptul ca nu a introdus transportul pe trasee orare pentru a fi rentabil. Sunt tramvaie, autobuze si troleibuze care merg cu doua persoane dintr-un capat in altul al orasului. Eu spun ca aerul de la Antibiotice se duce la Tomesti si invers. Transportatul aerului nu este rentabil. Petru Garlea trebuia sa faca un studiu de miscare al iesenilor de dimineata pana seara si, functie de acest studiu, sa puna si mijloacele de transport adecvate, astfel incat ele sa fie la o incarcatura de minim 30% atunci cand circula prin Iasi. Am cerut-o de la numirea lui in functie, nu a facut-o si, probabil, nici nu o va face atat timp cat este manager unic. Trebuie sa incercam prin consiliul de administratie sa-i impunem acest mod de lucru modern. Chiar Petru Garlea a venit cu propunerea de reinfiintare a consiliului de administratie si formarea acestuia nu va fi decat un ajutor pe care noi il dam regiei de transport".
RATC a avut intr-o perioada anterioara un consiliu de administratie care a incercat sustinerea activitatii regiei si rentabilizarea activitatii de transport in comun. Greutatile financiare pe care le resimte RATC, pierderile de aproximativ 15 miliarde lei inregistrate pe anul in curs, l-au determinat pe Petru Garlea sa sprijine ideea administrarii regiei alaturi de reprezentantii CL. "Incerc sa primesc un sprijin suplimentar din partea CL. Speram sa avem mai multa audienta la autoritatile locale. O structura de conducere ceva mai diversificata va determina capacitarea administratiei locale catre problemele transportului in comun", a declarat Petru Garlea, administratorul RATC.
Primul factor de decizie din RATC este optimist in ceea ce priveste viitorul regiei pe care o administreaza. Petru Garlea considera ca reevaluarea capacitatilor RATC, alaturi de un suport financiar adecvat din partea autoritatilor locale, ar determina sustinerea transportului.
Catalin DUMITRESCU
Ovidiu MARDARE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1326 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021060 (s)

loading...