News Flash:

Dosarele Regiilor pe masa consilierilor

31 Mai 2007
879 Vizualizari | 0 Comentarii
• Dezbatere cu scantei ieri la sedinta Consiliului Local • Desi pe ordinea de zi figura aprobarea achizitionarii de catre CET Iasi SA a serviciului de consultanta pentru atragerea de capital privat in vederea modernizarii unitatii, in cadrul sedintei de ieri a pornit un adevarat razboi cu privirea la privatizarea acesteia • Nici Regia Autonoma de Transport Public nu a scapat tiradei consilierilor


La sedinta de Consiliu Local de ieri seara au figurat 41 de proiecte de hotarari, dintre care cel care a starnit cel mai tare interesul consilierilor a fost cele legat de CET Iasi SA. Desi pe ordinea de zi figura aprobarea achizitionarii de catre CET a serviciului de consultanta pentru atragerea de capital privat in vederea modernizarii societatii, in cadrul sedintei de ieri a pornit un adevarat razboi cu privirea la privatizarea acesteia. "Au fost realizate doua studii anterioare. De ce mai este nevoie de inca un studiu?", a intrebat ieri consilierul Marius Bojor. In continuarea celor spuse de acesta a fost si interventia consilierului democrat Daniel Oajdea, care a precizat ca daca CET ajunge in mana unor privati, monopolul ar fi mai aspru, iar pretul gigacaloriei ar creste. Explicatia a fost data chiar de catre primarul Gheorghe Nichita, care a intervenit deseori in discutia care a durat aproximativ o ora. "Studiul a stat la baza documentatiei impuse de catre Guvern in anul 2005 pentru a putea lua parte in continuare la Programul Termoficare 2006-2009. Repet, nu privatizeaza nimeni CET. Un consultant ne va scrie documentatia pentru a putea vedea cum sa atragem fonduri private. Este o unitate in folosul iesenilor si, de aceea, dupa ce serviciul de consultanta ne va pune la dispozitie cateva solutii de atragere a fondurilor respective, le vom supune unei dezbateri publice", a declarat Gheorghe Nichita.

Regie cu datorii istorice

Discutii aprinse au avut loc si la votarea bilantului contabil pe anul 2006 al RATP Iasi. "Este a doua mare gaura neagra a municipalitatii. Sunt pierderi importante. Observ o discriminare intre Regii. Daca Citadin si Salubris sunt unitati bugetare, RATP si CET sunt lasate la voia pietii. La RATP pierderea pe anul trecut este de 123 de miliarde lei (12,3 milioane RON - n.r.). "Ati falimentat Autobuzul SA si acum vreti sa faceti acelasi lucru si cu RATP?", l-a intrebat consilierul Tiberiu Brailean pe primar. Acesta din urma a argumentat ca pierderile imense ale Regiei sunt dintr-o mostenire mai veche. "CET si RATP sunt doua unitati din subordinea municipalitatii. Amandoua au datorii istorice din perioada anterioara. Eu nu ma joc cu banii publici. Din pacate ce s-a distrus in cinci ani nu se poate reface nici in douazeci", a raspuns Nichita.



Noi locuri de parcare

O propunere de creare de noi parcari a venit din partea consilierului democrat Constantin Axinia. Acesta vede o solutie prin demolarea unor garaje aflate in vecinatatea strazilor. "As dori sa fie eliminate toate garajele construite in apropierea strazilor. Sunt multe masini, iar numarul acestora este in crestere. De asemenea, ar trebui montate acele aparate de taxare, pentru ca vorbim despre parcari cu plata", a afirmat Axinia.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1294 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018478 (s)

loading...