News Flash:

Drepturi noi pentru calatorii europeni

5 Decembrie 2008
694 Vizualizari | 0 Comentarii
Drepturi noi pentru calatorii europeni
• Printre noile drepturi se numara un standard de informatii pe care calatorii trebuie sa le primeasca inainte si in timpul calatoriei, acordarea de asistenta si de despagubiri in cazul intreruperii calatoriei, masuri in cazul intarzierilor si asistenta speciala pentru persoanele cu dizabilitati • In cazul intreruperii sau anularii calatoriei, companiile sunt obligate sa furnizeze pasagerilor informatii, asistenta si servicii alternative, iar in caz contrar, compania trebuie sa plateasca despagubiri pasagerilor • Calatorii vor beneficia de despagubiri si in cazul pierderii sau distrugerii bagajelor, in caz de vatamare a pasagerilor sau deces in timpul calatoriei


Reprezentantii Comisiei Europene (CE) au adoptat ieri doua propuneri legislative care prevad drepturi noi pentru pasagerii autobuzelor si cei ai navelor, atat pe rutele interne, cat si pe cele internationale, potrivit unui comunicat de presa al CE.

Printre noile drepturi se numara un standard de informatii pe care calatorii trebuie sa le primeasca inainte si in timpul calatoriei, acordarea de asistenta si de despagubiri in cazul intreruperii calatoriei, masuri in cazul intarzierilor si asistenta speciala pentru persoanele cu dizabilitati. Comisia a propus si infiintarea unor organisme nationale independente pentru solutionarea incidentelor, ca si in cazul sectoarelor aerian si feroviar. "Uniunea Europeana nu poate permite ca drepturile pasagerilor sa fie diferentiate in functie de modul de transport utilizat de acestia. Cu aceste doua noi regulamente vom acoperi toate modurile de transport. Pasagerii pot alege modul de transport preferat stiind ca drepturile lor sunt respectate in mod egal, indiferent de mijlocul utilizat", a spus Antonio Tajani, vicepresedinte CE responsabil cu domeniul transporturilor, citat in comunicatul de presa. In ceea ce priveste persoanele dizabilitate si cele cu mobilitate redusa, acestea trebuie sa anunte in prealabil ca vor avea nevoie de asistenta pe timpul calatoriei si trebuie sa ajunga mai devreme la terminalul pentru imbarcare in autobuz sau pe vapor. Totodata, in cazul intreruperii sau anularii calatoriei, companiile sunt obligate sa furnizeze pasagerilor informatii, asistenta si servicii alternative. In caz contrar, compania trebuie sa plateasca despagubiri pasagerilor. Calatorii vor beneficia de despagubiri si in cazul pierderii sau distrugerii bagajelor, sau in caz de vatamare a pasagerilor sau deces in timpul calatoriei. "Pasagerii care au suferit un accident au dreptul la plati in avans pentru a face fata dificultatilor economice pe care le pot intampina ei sau familiile lor, ca urmare a decesului sau vatamarii", mai precizeaza sursa citata. De solutionarea plangerilor calatorilor ar trebui sa se ocupe organisme nationale independente, potrivit CE, in contextul lipsei procedurilor comune.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2141 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019423 (s)