News Flash:

Drepturile si obligatiile agentiilor de turism

22 Iulie 2008
3541 Vizualizari | 0 Comentarii
Av Razvan A Hutanu
Agentia de turism are o serie de drepturi si obligatii stabilite prin lege.
Astfel, agentia de turism, in situatia in care este nevoita sa modifice oricare dintre prevederile esentiale ale contractului de comercializare a pachetelor turistice incheiat cu turistul, are obligatia sa informeze turistul cu cel putin 15 zile inainte de data plecarii.
Tot agentia de turism mai are dreptul de a modifica pretul contractului incheiat cu turistul, daca modificarea pretului are loc ca urmare a variatiilor costurilor de transport, ale redeventelor si ale taxelor aferente serviciilor de aterizare, debarcare/imbarcare in porturi si aeroporturi si ale taxelor de turist ori ale cursurilor de schimb valutar aferente pachetului de servicii turistice contractat.
In cazul in care, dupa inceperea calatoriei turistice, o parte importanta din serviciile turistice prevazute in contract nu poate fi realizata sau agentia de turism constata ca nu le va putea realiza, atunci aceasta este obligata:


a) sa ofere turistului alternative corespunzatoare in vederea continuarii calatoriei turistice fara majorarea pretului, respectiv serviciile turistice oferite sa fie de aceeasi cantitate si calitate;
b) sa restituie turistului sumele ce reprezinta diferenta dintre serviciile turistice achitate si cele efectiv prestate in timpul calatoriei turistice;
c) in cazul in care nu pot fi oferite turistului alternative corespunzatoare sau acesta nu le accepta din motive intemeiate, sa asigure fara costuri suplimentare transportul retur al turistului la locul de plecare ori in alt loc agreat de acesta si, dupa caz, sa despagubeasca turistul pentru serviciile neprestate.
Agentia de turism este raspunzatoare pentru buna executare a obligatiilor asumate prin contract, cu urmatoarele exceptii:
a) neindeplinirea sau indeplinirea defectuoasa a obligatiilor asumate prin contract se datoreaza turistului;
b) neindeplinirea obligatiilor se datoreaza unor cauze de forta majora sau unor imprejurari pe care nici agentia si nici prestatorul de servicii nu le puteau prevedea sau evita.
Agentia are obligatia sa furnizeze in scris turistului, cu cel putin 2 zile inainte de data plecarii, urmatoarele informatii:
a) orarele, locurile escalelor si legaturile, precum si, dupa caz, locul ce urmeaza sa fie ocupat de turist in fiecare dintre mijloacele de transport incluse in contract;
b) denumirea, sediul, adresa, numerele de telefon si de fax ale reprezentantei locale a organizatorului ori, in lipsa acestuia, un numar de apel de urgenta care sa ii permita contactarea organizatorului;
c) pentru calatoriile minorilor neinsotiti de parinti, informatii care sa permita parintilor stabilirea unui contact direct cu copilul sau responsabilul de la locul cazarii copilului.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2868 (s) | 22 queries | Mysql time :0.163243 (s)

loading...