News Flash:

Elevii au scapat de examene

23 Iunie 2006
872 Vizualizari | 0 Comentarii
•Dupa terminarea probelor, procentul elevilor care au refuzat sa participe la examene a ajuns la peste cinci la suta, iar raportat la numarul elevilor inscrisi in clasa a opta la inceputul anului scolar, poate fi spus ca peste 25 la suta din elevii ieseni au refuzat sa sustina testele nationale

Punctul final la examenele sustinute de absolventii de gimnaziu a fost pus ieri, o data cu sustinerea disciplinelor la alegere dintre geografia Romaniei si istoria romanilor. Dupa terminarea probelor, procentul elevilor care au refuzat sa participe la examene a ajuns la peste cinci la suta, iar raportat a numarul elevilor inscrisi in clasa a opta la inceputul anului scolar, poate fi spus ca peste 25 la suta din elevii ieseni au refuzat sa sustina testele nationale. Acestia, impreuna cu elevii care nu vor promova testele nationale, vor putea continua studiile obligatorii de zece clase la scolile de arte si meserii. Gradul de dificultate mediu a continuat sa fie prezent si in cazul subiectelor care au picat ieri la geografia Romaniei. Aleasa de majoritatea elevilor cu o prezenta de peste 5700 de candidati, geografia va rotunji in bine media la testele nationale la elevii care au fost atenti. Cel putin asa sustin profesorii de geografie care au declarat ca nici un punct din varianta trei care a picat la examenul de ieri nu ar trebui sa-i fi pus in dificultate pe candidati. "Subiectele sunt de dificultate medie, conform programei pentru testele nationale, iar structura este identica cu cea de la simularea din luna martie. Nu cred ca exista un punct care sa-i fi pus in dificultate pe elevi", a declarat Liliana Stratulat, profesor de geografie si inspector scolar in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean. Chiar daca profesorii sustin ca nu ar fi trebuit sa existe puncte care sa-i fi pus in dificultate pe elevi, o parte dintre acestia s-au confruntat mai mult cu prima cerinta din punctul cinci de pe foaia de examen. Aici s-au putut face mai multe confuzii in ceea ce priveste caracteristicile reliefului platformei continentale a Marii Negre. Cu toate acestea, profesorii de specialitate sustin ca nota sase poate fi obtinuta de catre un elev care a facut corect cerintele de la primele doua subiecte.

Formarea poporului roman

Complexitatea medie a fost intalnita si la subiectele de la istorie. Acesta disciplina a fost sustinuta de doar 1.576 de candidati inscrisi la testele nationale. Cu toate acestea, pronosticul in privinta promovabilitatii este destul de redus, adica in jur de 60-70 la suta dintre elevi sunt asteptati sa treaca de acest examen. "Subiectul de sinteza, ultimul adica, este aparent dificil, dar este bine structurat, iar esential a fost parcurgerea cu atentie a cerintelor. Daca elevii au inteles bine ceea ce li se cere, nu trebuie sa fie probleme. Tematica este complexa si acopera toate perioadele istorice", a precizat Lacramioara Iordachescu, profesor de istorie. Trebuie precizat ca, dupa aproape cinci ani, la testele natioanale la subiectul de sinteza elevii au avut de scris despre formarea poporului roman si a limbii romane.
Marilena ROJNITA

Examen fortat la domiciliu

•Singura, fara alti candidati de varsta ei, in camera de zi a casei unei locuieste impreuna cu sase suflete, Mirabela a dat cele trei examene supravegheata nici mai mult nici mai putin de trei cadre didactice

Dupa patru ani de scoala, o eleva a fost despartita de colegii sai chiar in zilele de examen. Pentru Mirabela Nechifor, examenele din cadrul testelor nationale au fost mai ciudate si mai stresante decat si-a putut imagina vreodata. Singura, fara alti candidati de varsta ei, in camera de zi a casei unei locuieste impreuna cu sase suflete, Mirabela a dat cele trei examene supravegheata nici mai mult nici mai putin de trei cadre didactice. Eleva a fost nevoita sa sustina in acest mod examenele din cauza bolii pe care a contactat-o cu doar cateva zile inainte de inceperea testelor nationale. Totul a inceput cu o durere ascutita la urechi, dupa ce a fost vizitata de niste colegi. Mirabela nu a mai suportat durerea si a anuntat-o pe mama ei ca ceva nu este in regula. "Am sunat disperata diriginta pentru ca nu mai erau decat cateva zile pana la inceperea examenelor. Este o fata buna, are note bune la scoala si era pacat sa piarda examenele. Am mers la Inspectoratul Scolar Judetean apoi la Spitalul de Boli Infectioase si ni s-a spus ca va veni o comisie de profesori acasa. Fata nu putea merge la examene pentru ca putea sa imbolnaveasca toti copii", a spus Liliana Nechifor, mama Mirabelei. Cand a aflat vestea, elevei nici nu-i venea a crede ca nu va da examenele ca toti ceilalti colegi ai ei. "Nu am avut ce face, sentimentul a fost foarte ciudat. Acum imi pare rau ca nu am putut da capacitatea ca toti ceilalti colegi ai mei, dar asta este, a trecut ", a povestit Mirabela, proaspat absolvent al Scolii Ion Creanga. In prima zi de examen, mama Mirabelei a iesit pe ulita pentru a astepta profesorii ce trebuiau sa o supravegheze pe fata. Aceasta din cauza ca la locuinta elevei nu duce nici o strada, doar un drum de tara. "Urmatoarea zi nu a mai fost nevoie, profesorii au stiut unde sa vina", a mai spus mama Mirabelei.

Conditii speciale, fara pisica

Pentru a nu fi deranjata de nici un zgomot, Mirabela a trebuit sa se desparta de cel mai bun prieten necuvantator, pisica. "Statea exact sub masa unde trebuia sa scriu si nu vroia sa plece. A trebuit sa o ia o doamna profesoara de blana de dupa cap si sa o scoata afara din camera", a spus Mirabela. In rest, ca majoritatea candidatilor de la testele nationale, elevei bolnave de oreion i-au placut subiectele la romana, i-au ridicat probleme ultimele cerinte de la subiectele date la matematica, iar la examenul de ieri de la geografie a facut destul de bine. Mai departe, Mirabela Nechifor isi doreste sa continue scoala la Grupul Scolar Economic de Turism si spera din tot sufletul ca media de la la testele nationale sa o ajute pentru ca cea din scoala pe care a absolvit-o este de peste noua.
Marilena ROJNITA

Sase elevi din zece au note de trecere la matematica

Dupa corectarea tezelor la matematica, profesorii din centrele de evaluare au putut face o estimare in privinta promovabilitatii la acesta disciplina. Conform declaratiilor inspectorului de matematica din cadrul Inspectoratului scolar Judetean, procentul de promovabilitatea va fi de peste 60 la suta. Cu alte cuvinte, sase din zece elevi au reusit sa faca de un cinci la matematica, ceea ce inseamna promovarea examenului. "In urma analizelor partiale putem spune ca exista note de zece, dar si ca majoritatea tezelor sunt notate cu sapte. Cu aceste rezultate partiale putem spune ca notele sunt normale avand in vedere gradul de dificultate redus al subiectelor", a declarat Nicu Miron, inspector de matematica. Cele mai mari greseli au fost facute de elevi la calcule. Practic, gandirea folosita de candidati a fost logica, insa au gresit la calcule banale. In acelasi timp, profesorii au gasit in tezele elevilor si greseli flagrante. Adica elevii ajunsi in clasa a opta, absolvita, si care habar nu au tabla inmultirii. "Aceste cazuri sunt cele mai grave pentru ca ridica multe semne de intrebare, cum a ajuns un elev sa treaca de clasa a opta fara sa stie notiuni elementare din clasa a treia", a mai spus Miron. (M.R.)

Dupa testele nationale,

Incep focurile admiterii in liceu

Nici nu s-a terminat bine cu testele nationale, si incep pregatirile pentru admiterea in liceu a absolventilor de gimnaziu, dar si pentru bacalaureat. Reprezentantii ISJ incep intrunirile cu informaticienii pentru organizarea admiterii in liceu. Pregatirea pentru loteria repartizarii computerizate la liceu va incepe dupa afisarea rezultatelor la testele nationale, adica la inceputul saptamanii viitoare. Dupa promovarea acestora, fiecare elev se prezinta la secretariatul scolii la care a invatat pentru fisa de inscriere. Cel mai important este ca elevii sa tina cont foarte mult de sansele pe care le au atunci cand fac primele obtiuni. Spre exemplu, daca prima optiune a elevului este pentru specializarea matematica-informatica, liceu-cursuri de zi, din Liceul Apollo (numele este fictiv), care are in brosura, in ghidul de admitere, codul 105, atunci elevul va completa pozitia 1 din fisa astfel: 1.105. Celelalte optiuni pentru licee, scoli de arte si meserii se completeaza in acelasi mod, in ordinea descrescatoare a preferintelor, prin precizarea codului alocat fiecarei optiuni, adica a fiecarei specializari din unitatile de invatamant preferate. Pe data de 14 iulie, cand va a vea loc repartizarea computerizata, in cazul in care optiunea este reala si mai exista locuri in primul liceu ales de candidat, acesta este considerat admis. In cazul in care nu se mai gaseste un loc ramas liber, calculatorul va lua in considerare urmatoarele optiuni pana cand va gasi un loc disponibil. Daca, prin eliminare, nu se va mai gasi nici un loc la optiunile trecute de elev pe fisa de inscriere, atunci tanarul va participa la cea de a doua sesiune de admitere in invatamantul liceal si profesional de stat. (M.R.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1854 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022455 (s)

loading...