News Flash:

Situatie fara precedent la Iasi

Elevii de clasa a VIII-a, repetenti pe capete la testele nationale

20 Mai 2010
3812 Vizualizari | 7 Comentarii
• Rezultatele obtinute de elevii claselor a VIII-a la testarile nationale socheaza prin notele obtinute de catre acestia • Dupa sustinerea probei la Matematica, peste 60 la suta dintre candidati au luat note sub cinci si de cinci, iar la Limba si literatura romana, aproximativ 30 la suta dintre elevi se afla intr-o situatie similara • In perioada imediat urmatoare, Inspectoratul Scolar Judetean va intocmi o comisie speciala pentru a se analiza foarte serios nivelul la care se afla viitorii absolventi ai ciclului gimnazial • "Aceste rezultate demonstreaza ca invatamantul necesita o modernizare si o reforma cat mai grabnica. Trebuie sa vedem daca noi suntem singurul judet cu probleme si poate la Suceava sau in alte judete situatia este mai buna. Este o problema cauzata de faptul ca de 20 de ani, nu am luat nici o masura serioasa de reformare in invatamant si nici nu ne-am preocupat de scoala", a declarat Liliana Romaniuc, inspector-general

Situatie dezastruoasa in urma derularii testelor nationale la clasa a VIII-a. Astfel, dupa sustinerea probei la Matematica, peste 60 la suta dintre candidati au luat note sub cinci si de cinci, iar la Limba si literatura romana, aproximativ 30 la suta dintre acestia se afla in aceeasi situatie. Conform celor constatate in urma testelor nationale, fara o interventie rapida pentru a se remedia situatia, sute de copii risca sa nu termine nici macar opt clase.

Analiza urgenta

Comparativ cu ultimii ani, cifrele sunt ingrijoratoare si reprezinta un semnal de alarma pentru conducerea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ). Pentru acestia, rezultatele evaluarii nationale a elevilor de clasa a VIII-a, in judetul Iasi, sunt de-a dreptul ingrijoratoare si socante. Astfel, in perioada imediat urmatoare se va intocmi o comisie speciala pentru a se analiza foarte serios nivelul la care se afla viitorii absolventi ai ciclului gimnazial. Un aspect important vizat de ISJ este verificarea, la fiecare clasa, a mediilor pe care le-au avut scolarii la Matematica si Limba romana pe parcursul celor patru clase de gimnaziu. "Se va face o analiza comparativa cu rezultatele de anul trecut, dar mai ales la fiecare clasa, astfel incat sa se vada daca sunt diferente mari intre media generala a notelor elevului in cei patru ani de la ciclul gimnazial si notele obtinute la teza. Aceste rezultate demonstreaza ca invatamantul necesita o modernizare si o reforma cat mai grabnica. Trebuie sa vedem daca noi suntem singurul judet cu probleme si poate la Suceava sau in alte judete situatia este mai buna. Este o problema cauzata de faptul ca, de 20 de ani, nu am luat nici o masura serioasa de reformare in invatamant si nici nu ne-am preocupat de scoala", a declarat Liliana Romaniuc, inspector-general al ISJ.

Dezastru si analfabetism alarmant

Profesorii si inspectorii de specialitate trag un semnal de alarma. Acestia considera ca, daca nu se iau masuri rapide pentru a se pune la punct sistemul national de invatamant, riscam sa avem generatii care nu au nici macar notiunile de baza in formarea lor scolara. La Matematica, elevii de clasa a VIII-a, desi au avut subiecte foarte usoare, nu stapanesc nici macar tabla inmultirii. "Este o situatie dezastruoasa in ceea ce priveste derularea in acest an a testarilor nationale la clasa a VIII-a de la disciplina Matematica...Desi subiectele au fost foarte usoare si gradul lor de dificultate a scazut de la an la an, elevii nu mai au nici cunostintele de baza. Pana cand nu se va reforma din temelii sistemul national de invatamant si pana nu se va face carte asa cum trebuie, riscam sa avem probleme foarte grave. Tinerii de clasa a VIII-a stiu nici macar sa rezolve lucruri de calcul matematic elementar de genul 2+2X3 sau sa afle cat este X din calculul 2X+4=6...", a declarat Nicu Miron, inspector de specialitate la disciplina Matematica in cadrul ISJ.

In loc de scoala, prasila

Daca in unitatile scolare din mediul urban inca nu se constata probleme majore datorita, in principal, nivelului inca ridicat al calitatii actului educational din liceele de elita, la tara totul pare desprins dintr-o tara din lumea a III-a. Obligati sa mearga la muncile campului pentru a avea cu ce trai sau total dezinteresati de scoala, tinerii risca sa devina simpli analfabeti. "Dezastrul este la unitatile scolare din mediul rural unde sunt elevi care-i spun in fata profesorului ca nu-i intereseaza sa invete. Sunt unii care vin la ore doar pentru bursa Bani de Liceu, iar altii, cand sunt intrebati de ce nu s-au pregatit, spun ca au trebuit sa mearga la prasit sau sa-si ajute parintii la muncile agricole. Este obligatoriu sa se intervina, sa existe un invatamant bine pus la punct si sa fie atrasi cei mai buni copii de la tara care doresc sa invete, care sa fie sprijiniti financiar, pentru a studia la unitatile scolare de elita din orase, altfel riscam sa devenim o tara de analfabeti", a mai spus inspectorul Miron.

Apasa aici pentru a vedea subiectele si baremul la teza de matematica
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

afasdfq  | #107274
prosti cur :)))
Irina  | #107287
De ce trebuie sa ne miram? Copii din ziua de azi nu mai citesc lectura obligatorie decat din compendii. Matematica o invata din clasa - acasa au doar un exercitiu doua ca tema, ca sa nu fie obositi si stresati. Performanta se obtine muncind! Imi aduc aminte de vremurile de gimnaziu cand Hollinger, Petrica, Gheba le terminam si lucram din Gazeta matematica. Unde sunt profesorii dedicati unei materii? De ce nu le mai insufla copiilor placerea de a studia?
EU  | #107327
pt. ca asa ii invata U.E., sa nu sa se streseze, sa tina discotecile, fumatul, drogatul, cat mai mult sex, etc. sa fie cat mai destrabalati, cat mai tupeisti ca numai asa poti "reusi " in viata.
matei  | #107330
in mare parte observatiaa -pt. ca asa ii invata U.E., sa nu sa se streseze, sa tina discotecile, fumatul, drogatul, cat mai mult sex, etc. sa fie cat mai destrabalati, cat mai tupeisti ca numai asa poti "reusi " in viata - reprezinta o realitate.
Copii nu mai pretuiesc munca, studiul individual. Sistemul occidental de invatamant este in faliment, au putine valori. Mai racoleaza creiere de la noi, din Moldova, India. Nemunca in scoala nu poate fi inlocuita cu aparate, masini si instalatii sofisticate. Profesorii adevarati, acei dascasli prin vocatie sunt din ce in ce mai rari. Fitele, consultatiile, lucrul de mantuiala,lucrul fara fond cam asta este din ce in ce mai des in invatamantul nostru. Era buna acea practica productiva. Nu comparam nivelul unui absolvent de orice nivel ce acum 20 ani cu cel actual. Cam tardiva recunoasterea dezastrului din invatamant.
ana  | #107362
De ce va mirati? Vina este impartita, dupa sistemul "educatiei intersectate", incare , daca profesorul mai vrea sa faca ceva, sa mai dea un exercitiu in plu, parintele sare ca ars ca odrasla e "extenuata", iar daca il intrebi de ca nu si-a facut tema, il "abuzezi emotional". Pe de cealalta parte, cine sunt parintii generatiei acesteia, daca nu tinerii absolventi de dupa revolutie, cand primul lucru pe care l-au invatat a fost sa nu munceasca, sa stea la televizor si sa ia informatia gata mestecata, sa nu mai faca nimic, dar sa se distreze copios, in spiritul proaspetei democratii? La asa parinti, asa progenituri.
Bazatul  | #107385
In Anglia de exemplu e si mai rau.
Dar ii ajungem repede din urma. Sunt prea multe console de jocuri si mult mai multe atractii ca acum 20 de ani. Ce sa ii faci daca varsta primului contact sexual a scazut asa mult? Mai interesanta e poza zilei din bunaziua iasi decat un exercitiu la MATE.
Cris  | #107398
Ana, las-o mai moale cu parintii care sunt "absolventii de dupa revolutie". Daca ai face un mic, mic calcul vei vedea ca "parintii" au cam 30 - 40 de ani. Adica au mai prins vremuri cand se facea carte. Dar poate ca matematica nu a fost pentru oricine.

Cred ca aceasta generatie de parinti este foarte dezamagita de efortul si timpul pierdut pentru invatare. Aceasta generatie a ajuns acum somera sau la cules de capsuni, cu toata cartea invatata atunci.

Cum poti sa ii explici copilului tau sa invete cand invatatul nu a oferit adultilor nimic?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1570 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018862 (s)

loading...