News Flash:

Elevii romani sunt buni la teorie si slabi la practica

5 Decembrie 2007
969 Vizualizari | 1 Comentarii
Camelia Gavrila
• Adolescentii romani se situeaza pe locul 47 din 57 de tari intr-un clasament privind cunostintele de baza din chimie, fizica, stiinte naturale, economie si felul in care tinerii pot aplica aceste cunostinte in viata de zi cu zi • "Se observa ca elevii nu se pot reorienta intr-un mediu nou. Ar trebui ca practica de specialitate sa fie mult mai accentuata, informatiile de acest gen fiind cele care ar trebui sa fie pregnante in cadrul scolii romanesti", a precizat Camelia Gavrila, inspector scolar general

Potrivit unui studiu privind cunostintele de baza ale adolescentilor, realizat de catre Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economica in 57 de tari, Romania ocupa un loc foarte modest, 47. Acest lucru se intampla desi peste 70 de elevi, dintre care sapte din Iasi, au obtinut premii la olimpiadele si concursurile internationale. In acest clasament, Finlanda se plaseaza pe locul intai, urmata de Hong Kong si Canada. Testul PISA, in traducere libera Programul international de urmarire a cunostintelor elevilor, este realizat la fiecare trei ani printre adolescentii de 15 ani din tarile membre ale organizatiei. "Este posibil ca esantionul ales pentru acest sondaj sa nu fie reprezentativ. Totusi, este foarte surprinzatoare pozitionarea Romaniei in acest clasament. Paradoxul este ca noi avem in tara si inclusiv la Iasi copii foarte bine pregatiti, dar si elevi care nu au obiectiv decat promovarea si obtinerea unei note de trecere. Daca sondajul a fost facut in mediul rural, unde nivelul de pregatire al elevilor este foarte scazut in mare parte din cauza lipsei de informatie, atunci nu cred ca este relevant.

Conteaza foarte mult accesul la carte, la calculator si la informatie in general, care in mediul rural este destul de scazut", a declarat Camelia Gavrila, inspector scolar general in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi. Testul PISA a evaluat cunostintele generale ale elevilor din chimie, fizica, stiinte naturale, economie si felul in care tinerii pot aplica aceste cunostinte in viata de zi cu zi. Acest lucru releva faptul ca scoala romaneasca este axata mai mult pe partea teoretica si mai putin pe cea de formare, lucru care se intampla din cauza slabelor dotari de care dispun laboratoarele sau salile de curs din unitatile de invatamant iesene. "Se observa ca elevii nu se pot reorienta intr-un mediu nou. Ar trebui ca practica de specialitate sa fie mult mai accentuata, informatiile de acest gen fiind cele care ar trebui sa fie pregnante in cadrul scolii romanesti", a precizat Camelia Gavrila. Dintre tarile europene prezente in acest clasament, doar nou formata Muntenegru se situeaza in spatele Romaniei, pe locul 48. Rezultate similare au inregistrat elevii romani si la evaluarile precedente, situand Romania pe locul 34 din 43 de tari.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

ge0  | #24837
da asa este!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3223 (s) | 24 queries | Mysql time :0.067803 (s)

loading...