News Flash:

Fabrica de biodiesel de la Iasi devine realitate

18 Februarie 2008
3558 Vizualizari | 2 Comentarii
Neculai Olariu directorul adjunct al Directiei Agricole pentru Dezvoltare Rurala DADR Iasi
• Din martie, peste 1.200 hectare de teren de la Podu Iloaiei vor fi cultivate pentru producerea de biodiesel

Judetul Iasi
va deveni cat de curand producator al energiei verzi. Reprezentantii Asociatiei Producatorilor Agricoli din Magdeburg, din landul german Sachsen Anhalt, care au luat in arenda terenuri la Podu Iloaiei pentru a pune bazele pentru o fabrica de biodiesel vor incepe activitatea din luna martie, cand vor incepe sa cultive pamantul luat in arenda. Germanii au luat in arenda de la oamenii din Podu Iloaiei aproximativ 1.200 hectare pentru infiintarea unei fabrici de biodiesel, pentru o perioada de minim 10 ani de zile. "

Din martie vor incepe sa cultive terenurile pe care le au in arenda, adica aproape 1.200 hectare. Vor cultiva in principal porumb, dar in general, pentru producerea de biodiesel se poate cultiva cam orice planta. In afara de proiectul de la Podu Iloaiei, nu mai exista decat un singur proiect de amenajare a unei statii de producere a biogazului, aproape de Pascani", a declarat Neculai Olariu, directorul adjunct al Directiei Agricole pentru Dezvoltare Rurala (DADR) Iasi. Un alt proiect din domeniul energiei regenerabile este cel al statiunii de la Dancu. Sefii fermei vor implementa un sistem pe biogaz, care va fi alimentat cu dejectiile animale, pentru iluminarea si incalzirea halelor de la Dancu. Biodieselul este un combustibil cu caracteristici identice cu ale motorinei, dar, spre deosebire de aceasta, nu este un derivat al petrolului, ci este derivat din ulei vegetal sau animal. In general, uleiurile vegetale sunt uleiurile de floarea soarelui, de soia sau uleiul de rapita. Combustibilul este unul biodegradabil, reduce emisiile poluante cu 50 la suta si este usor de amestecat cu motorina obisnuita. Conform unei directive a Uniunii Europene, statele membre trebuie sa amestece treptat combustibilul traditional utilizat in transport cu biocombustibil, astfel incat, pana in 2010, biodieselul sa reprezinte 5,75 la suta din motorina de pe piata. In momentul de fata, in Romania exista circa 30-40 de producatori de biodiesel inscrisi ca antrepozite fiscale, iar daca acestea ar produce la capacitate maxima, Romania ar putea deveni chiar si exportator de biodiesel.

magdeburg podu iloaiei biodiesel porumb biogaz dancu biocombustibil
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (2)

morebyte  | #30122
bun bun....dar nu vedeti ca respectam cu strictete directivele UE...adica masinile diesel costa mai mult,taxa de prima inmatriculare e mai mare,si la dracu si motorina e foarte scumpa....normal ca 5,75% poate din stocurile de motorina o sa fie biodiesel.
Asteptam un articol despre masina electrica construita de E-on....mai ai 20 de km pana la mare si iti se seteaza automat pe off...la dracu i-ar am folosit si aeru conditionat..
Multa bafta la vaslui este chestia cu biodiesel parca ...tot de Porumboiu apartine...de vreo 3-4 ani daca nu ma insel...si unde dracu scrie la statii care e biodiesel si care e standard?probabil o exportam la bulgari sa-si faca ei norma!
Anonim  | #30123
romanii, ca de obicei cu cativa pasi in urma. Dcaa va interesati, voi ziaristii amatori de la Ziua, o sa gasiti doua articole recente in Science si Nature care demonstreaza faptul ca producerea biodieselului nu numai ca nu microseaza emissiile gazelor care duc la augmentarea efectului de sera, ci chiar le majoreaza. Vorbesc aici de CO2, hidrogen si vapori de apa. Deci, inainte sa laudati biodieselul, aruncati un ochi prin publicatiile de specialitate
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1783 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019710 (s)

loading...