News Flash:

Falimentul transportatorilor

5 Iunie 2003
1039 Vizualizari | 0 Comentarii
•Soferii de mijloacele de transport de marfuri si persoane sunt obligati sa obtina atestatele pentru transport •Cursul de profesionalizare dureaza cinci zile si costa pana la 2 milioane lei

Conform normelor metodologice ale Ordonantei de Urgenta 195 din 2002, toti soferii care efectueaza transport de marfa, transport international de marfuri si persoane, precum si cei care transporta materiale periculoase sunt obligati sa-si obtina atestatul profesional de conducere al autovehiculelor. Emil Forst, reprezentantul zonal al Institutului de Formare Profesionala in Transport Rutier (IFPTR) a declarat ca scopul acestui curs este de specializare si profesionalizare a soferilor care nu vor mai fi simpli manuitori de volan.

Nici unul dintre operatorii ieseni de transport de marfuri contactat ieri de reporterii cotidianului ZIUA de Iasi nu cunostea normele metodologice ale Ordonantei de Urgenta 195/2002, privitoare la obligativitatea obtinerii atestatului profesional. Dumitru Zaharia, directorul ZAK-Import Export SRL a declarat ca activitatea sa ar avea foarte mult de suferit daca ar trebui sa renunte la soferii sai timp de cinci zile. "Nu-mi permit sa pierd nici macar un om pentru nici macar o ora", a declarat Dumitru Zaharia, care a precizat ca firma sa realizeaza distributie de marfuri pentru 20 de orase din tara. "In conditiile in care oamenii mei au un program de munca extrem de incarcat si distribuie la secunda marfa in toate colturile tarii, fiecare ora contand pentru profiturile firmei enorm, lipsa lor pentru o perioada de cinci zile mi-ar aduce prejudicii financiare serioase", a declarat Dumitru Zaharia. Mihai Panzariu, directorul societatii de distributie Fib Rom SRL a declarat ca pentru o firma de transport de marfa, cinci zile de lipsa a soferilor reprezinta pur si simplu o catastrofa. "Contractele pe care le avem nu pot fi intarziate nici macar cu un minut, iar reteaua noastra de distributie este pe toata zona Moldovei. Ne vom interesa la Autoritatea Rutiera din Iasi sa vedem ce putem face. Probabil ca va trebui sa apelam la alti oameni care sa inlocuiasca titularii pe acea perioada. Legea nu poate fi incalcata si vom lua masuri sa o respectam", a declarat Mihai Panzariu.

Taxa de 2 milioane lei

"Soferii acestor mijloace de transport trebuie formati in ideea responsabilitatilor pe care le au atunci cand transporta persoane, marfuri sau substante toxice", a declarat psihologul Emil Forst. Cursurile vor avea o durata de 30 de ore, iar taxa pe care fiecare sofer de autovehicul va fi obligat sa o plateasca este cuprinsa intre 1 milion sapte sute mii lei si 2 milioane, functie de tipul de autovehicul condus. Emil Forst a mai facut precizarea ca normele metodologice ale Ordonantei 195 pe 2002, care impun obligativitatea urmarii acestor cursuri, au aparut foarte tarziu, in cursul saptamanii trecute, comparativ cu aparitia actului normativ din decembrie 2002.

Data limita nemultumeste

Emil Forst a declarat ca data limita de obtinere a atestatelor de transport este 1 septembrie 2003. Acest lucru va determina o aglomerare a numarului de soferi de pe transportul international de marfuri si persoane. "Avand in vedere ca acest curs are o durata de cinci zile, operatorii de transport sunt nemultumiti de faptul ca in acest interval de timp, trebuie sa renunte la serviciile soferilor", a declarat Emil Forst, reprezentantul IFPTR.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1727 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017394 (s)

loading...