News Flash:

Femeile prefera reclamele in care se regasesc ca varsta, silueta si statut social

13 Ianuarie 2009
779 Vizualizari | 0 Comentarii
Femeile prefera continuturile publicitare in care se pot regasi din punctul de vedere al varstei, siluetei si statutului social si critica reclamele care prezinta modele excesiv de slabe sau foarte tinere, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii britanici, informeaza Media Guardian. Industria publicitatii se bazeaza pe continuturi care ilustreaza femei inalte, foarte slabe si in generale foarte tinere, lucru care a atras critici atat din partea feministelor, cat si din partea asociatiilor de sanatate.

Insa, potrivit unui nou studiu realizat de cercetatorii britanici, acest tip de reclame nu doar ca nu se bucura de popularitate in randul femeilor, dar pot genera si instabilitate financiara pentru companiile care le produc. Studiul, care a fost caracterizat ca fiind primul ce are la baza un sondaj despre atitudinea consumatoarelor, afirma ca femeile reactioneaza mai bine la reclamele in care protagonistele dezvaluie ceva din experienta si personalitatea lor. Sondajul a fost efectuat pe un esantion de 2.000 de femei din Marea Britanie, Statele Unite, China, India, Brazilia, Kenya si Iordania.

"Companiile nu pot pur si simplu sa prezinte niste modele cu forme proeminente. In general, oamenii au o reactie favorabila fata de brandurile care folosesc modele care reprezinta varsta, silueta si statutul social al publicului tinta. Nu este suficient sa ilustrezi o singura componenta similara cu una a publicului tinta. Oamenii vor sa vada ceva care sa ii reprezinte in totalitate", a declarat Ben Barry, initiatorul studiului la Facultatea de Economie din cadrul Universitatii Cambridge.

In sectorul modei si al produselor de lux, se practica inca publicitatea aspirationala, care prezinta un model tanar, cu o silueta perfecta, in pofida numeroaselor campanii care au denuntat aceste continuturi publicitare ca fiind rasiste si nesanatoase pentru psihicul femeilor obisnuite. Pentru efectuarea studiului, Barry a rugat mai multe agentii de publicitate sa realizeze printuri pentru campanii de promovare a unor produse diverse, inclusiv bunuri de lux. Jumatate dintre aceste lucrari au fost realizate folosind modele tinere, cu varste de 16 - 24 de ani, foarte slabe, in timp ce restul lucrarilor au utilizat modele de diferite varste si cu diferite tipuri de silueta.

Cercetarile au aratat ca, exceptand femeile sub varsta de 25 de ani si femeile asiatice, majoritatea repondentelor la sondaj au ales brandurile care au folosit modele de diverse varste si cu silueta imperfecta. Potrivit studiului, peste 50 la suta dintre participantele la sondaj au ironizat modelele foarte tinere din reclamele la produsele de lux.

media guardian
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1403 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020428 (s)

loading...