News Flash:

Firma Uniter Trans este buna de plata

2 Iulie 2001
935 Vizualizari | 0 Comentarii
Vinovatii catastrofei

•60 tone de petrol s-au deversat pe calea ferata Liteni - Pascani •A existat riscul infiltrarii petrolului in sol si a poluarii panzei freatice •SGA Pascani a infirmat extinderea contaminarii apei cu produse petroliere

Ancheta in cazul de poluare a traseului de cale ferata Liteni - Pascani cu produse petroliere nu a fost inca finalizata. Potrivit celor declarate de Eugen Sandu, seful serviciului Inspectie din cadrul Inspectoratului pentru Protectia Mediului (IPM) Iasi, primele concluzii indica drept responsabil pentru accidentul ecologic firma Uniter Trans din Ucraina, care a asigurat transportul pe calea ferata a garniturii de vagoane-cisterna. "Nu avem inca o imagine completa a situatiei. Tinem sub control fenomenul poluarii cu petrol si continuam ancheta de profil. Majoritatea indiciilor duc la firma Uniter Trans din Ucraina", a mentionat Eugen Sandu.
La sfarsitul saptamanii trecute a existat riscul ca petrolul deversat pe terasamentul de cale ferata sa fie spalat de ploaie. Aceasta ar fi condus la infiltrarea petrolului in sol si, implicit, la poluarea panzei de apa freatica. Cantitatea de precipitatii, raportata de Serviciul de Gospodarire a Apelor (SGA) Pascani, care a cazut la sfarsitul saptamanii trecute, 11,7 l/24 ore la Lespezi si 4,2 l/24 ore la Pascani, inregistrata ieri la ora 7.00, nu a condus la infiltrarea petrolului in panza freatica. "Dupa doua zile cu soare a mai ramas doar partea solida din produsul petrolier. Partea solida depusa pe terasamentul de cale ferata nu va putea sa se mai infiltreze in sol", a subliniat Eugen Sandu, seful serviciului Inspectie din cadrul IPM Iasi.
Preventiv, pentru evitarea accidentelor rutiere, autoritatile au dispus imprastierea de materiale antiderapante pe soselele care au fost intersectate de catre traseul de cale ferata Liteni - Pascani. Autoritatile locale au avertizat populatia din zonele traversate de calea ferata poluata cu petrol sa nu lase animalele sa pasuneze langa terasamentul acesteia. Amintim ca, in seara de 28 iunie, in jurul orelor 22.45, a fost semnalata o importanta scurgere de petrol dintr-un vagon-cisterna pe traseul Liteni - Pascani. Pe o distanta de 32 km a fost deversata o cantitate de 60 tone petrol. Latimea petei de petrol a variat intre 0,6 - 1 m. A fost afectat terasamentul de cale ferata, precum si partile laterale ale acestuia. Vagonul-cisterna din care s-a scurs petrolul se afla intr-un convoi de marfa comandat de catre firma Uniter Trans din Ucraina. Potrivit unor rezultate preliminare ale anchetei desfasurate de Inspectoratul pentru Protectia Mediului (IPM) Iasi, valvele vagonului-cisterna s-au deschis dupa ce garnitura de tren a trecut peste macazele din dreptul statiei Dornesti. Scurgerea de petrol a fost remarcata de mecanicul de serviciu pe locomotiva care a incercat sa remedieze defectiunea. Deoarece manevra nu i-a reusit, mecanicul a indreptat convoiul catre Revizia de vagoane Pascani. Dupa raportarea accidentului ecologic, IPM Iasi a luat primele masuri pentru neutralizarea zonelor contaminate cu deseuri petroliere.
Ovidiu MARDARE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1287 (s) | 22 queries | Mysql time :0.016947 (s)

loading...