News Flash:

FPS Iasi da o mina de ajutor la falimentarea societatii Autotransport

3 Aprilie 1999
992 Vizualizari | 0 Comentarii
•Pierderile societatii sint mai mari decit capitalul social cu doua miliarde lei

La sfirsitul anului trecut, societatea comerciala Autotransport SA, care are ca obiect principal de activitate transportul intern si international, inregistra un capital social de 5,1 miliarde lei si un deficit de 6,7 miliarde de lei. Conform rezultatului brut al exercitiului financiar pe anul trecut, Autotransport SA inregistreaza o pierdere de 2,6 miliarde lei, la care se adauga 2,6 miliarde de lei, insumind pierderi din anii precedenti. Acestor pierderi de 5,2 miliarde de lei li se adauga si cheltuielile facute in avans, astfel incit, deficitul atins depaseste cu aproximativ doua miliarde lei capitalul social.

Reprezentantii statului inchid ochii la incalcarea legii

Consiliul de Admnistratie (CA) al Autotransport SA este format din Adrian Iurcan, Gherasim Gazi si Cristian Lungu, ultimii doi fiind reprezentantii FPS in CA. In Adunarea Generala a Actionarilor (AGA), FPS i-a desemnat pe Gheorghe Lazar, directorul adjunct al DGFPCFS, si Emil Adam, contabil sef la Consiliul Judetean. Comisia de cenzori este asigurata de Toader Badragan, Ion Popa, directorul Directiei Impozite si Taxe din cadrul DGFPCFS, si Petru Maxim, fost salariat la finante, actualmente pensionar. Toti acesti reprezentanti in CA si in AGA sint platiti cu echivalentul unui sfert din salariul directorului.

Culmea este ca, desi interesele statului sint reprezentate de catre doi dintre finantistii de frunte ai judetului, unitatea a ramas restanta tocmai la plata obligatiilor catre stat (impozitele pe salarii, pensiile suplimentare, contributiile pentru somaj, asigurarile de sanatate), cu sume de ordinul miliardelor, prin incalcarea cu buna stiinta a OG nr.15/1996 si OG nr.68/1997.

FPS Iasi acopera o tentativa declarata de valorificare a unor bunuri gajate

Din cele 64 de autovehicole ale societatii, 51 au fost scoase la vinzare, 15 fiind deja "maritate". Intre acestea se afla si 12 autotrenuri, marca Renault, achizitionate in 1993 cu ajutorul unui imprumut in valuta de la Bancorex. Directorul Iurcan afirma acum ca spera sa vinda 6 asemenea autovehicole pentru a putea achita datoria catre banca. In replica, directorul adjunct al Bancorex, Paul Ionescu declara ca "banca nu a dat nici un accept privind vinzarea autotrenurilor, deoarece aceste sint gajate". Din punctul sau de vedere, "vinzarea fara acordul bancii inseamna infractiune penala".

Sub pretextul ca societatea se afla in curs de privatizare, personalul FPS Iasi, in frunte cu directorul Felix Hrestic, refuza orice comentariu asupra acestei situatii catastrofale, interzicind si directorului Iurcan contactele cu presa.

Autorii si dimensiunea dezastrului


Structura actionariatului este constituita din FPS, care detine 165.022 de actiuni, reprezentind 84,89 la suta din totalul capitalului social, si posesorii de cupoane, care detin 15,10 la suta, adica 29.363 de actiuni. Valoarea de oferta a pachetului de actiuni pus in vinzare de FPS este de 5,2 miliarde de lei. Pretul cerut de FPS pentru o actiune este de 31.525 de lei.

Stralucitul bilant al echipei condusa de directorul Iurcan, supravegheata parinteste de reprezentantii FPS Iasi, include si datoriile catre bugetul statului - 5,8 miliarde de lei, la sfirsitul anului trecut, penalitatile de intirziere aplicate pentru neachitarea acestora, in suma de 4,9 miliarde de lei si o datorie de 5,4 miliarde de lei catre Bancorex - sucursala Iasi. 
autotransport sa cristian lungu fps aga gheorghe lazar dgfpcfs
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1773 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020581 (s)