News Flash:

Ghid Auto Buna Ziua Iasi - Asa arata un Sandero dupa un impact frontal

22 Iulie 2009
826 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Auto Buna Ziua Iasi Asa arata un Sandero dupa un impact frontal
Pentru multa lume, ideea unui crash-test este invaluita oarecum in misterul privind "distrugerea" unui automobil numai pentru a vedea cat de sigur este. Organisme independente precum EuroNCAP fac acest lucru pentru ca este vorba despre obiectivul principal al activitatii lor. In cazul unei companii precum Dacia, masinile sunt scoase direct de pe liniile de productie. Si asta nu se intampla prea rar, ci, dimpotriva, cel putin o data pe saptamana. In anul 2008 au fost "distruse" 83 de autoturisme, toate pentru a fi verificate, testate sistemele de siguranta, scrie Saptamana financiara. In final, totul trebuie sa contribuie la salvarea vietilor celor care vor calatori in respectivul automobil. Crash-testele, care necesita circa 80 de ore de pregatire pentru fiecare, se finalizeaza cu transmiterea tuturor datelor computerizat in Franta, la Lardy, pentru procesarea lor. Testul la care am asistat face parte din rutina celor de la Mioveni. Un Sandero cu motor diesel Euro5, ce va echipa masina in 2011, si-a gasit sfarsitul intr-un impact la o viteza de 65 km/h cu un obstacol fix, deformabil, din foi de aluminiu, care simuleaza cel mai bine lovirea unui alt autoturism. Dincolo de senzatiile de panica pe care le resimte oricine in fata unui astfel de "accident" (sefa laboratorului de teste a marturisit ca simte acelasi lucru de fiecare data), analiza obiectiva arata ca Sandero este o masina cu un grad de siguranta relativ bun. In principal, la un test frontal deformarea compartimentului motor trebuie sa preia cat mai mult din energia de impact, astfel incat habitaclul sa fie afectat cat mai putin. La o prima vedere, deplasarea manechinilor de pe scaunele fata a fost in limite normale, insa doar datele preluate de la senzorii de pe manechine vor putea spune in ce grad au fost afectati de "accident". O singura observatie ar putea fi facuta referitor la extinderea deformarii. Acoperisul masinii a fost afectat pe partea impactului, astfel ca a torsionat si cadrul usii si, teoretic, a impiedicat deschiderea acesteia. Fotografiile vorbesc mult mai bine despre efectul unui impact frontal asupra unei Dacia Sandero, dar, fara discutie, cel mai important este faptul ca avem de-a face cu o caroserie care reuseste sa protejeze pasagerii. Nu in ultimul rand, reamintim soferilor ideea sustinuta si de cei de la Renault Tehnologie: fara centura de siguranta, toate eforturile depuse in materie de siguranta sunt inutile.

























Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1723 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020046 (s)

loading...