News Flash:

Ghid Auto Buna Ziua Iasi - Cat de ieftine au devenit masinile de lux

21 Octombrie 2009
715 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Auto Buna Ziua Iasi Cat de ieftine au devenit masinile de lux
• Pretul unui Maybach 62S, cel mai scump din gama constructorului german, a scazut cu peste 210 mii de Euro in mai putin de doi ani, in conditiile in care automobilul nu are mai mult de 22 de mii km parcursi

Numarul tot mai mare de masini de lux returnate companiilor de leasing si cresterea ofertei pe piata de second-hand, cumulata cu scaderea cererii de automobile scumpe, au determinat scaderea preturilor acestora cu aproape 210 mii de Euro, in mai putin de doi ani. Odata cu lansarea campaniilor de reduceri pe piata masinilor noi de pana la 50 la suta, s-a ajuns la o scadere accentuata a preturilor la masinile de lux second-hand, comercializate fie de catre firmele de leasing, carora le-au fost returnate de catre clientii rau-platnici, fie de companii specializate pe second-hand. "In prezent, toate masinile se vand mai ieftin, nu neaparat automobilele scumpe, ci si masinile cu preturi din segmentul inferior. Era normal sa vedem preturi mai mici si la modelele de lux. Inclusiv anul trecut am vazut la companiile de leasing automobile. Intr-adevar, acum discutam de preturi spectaculoase, chiar si pentru masinile de lux", a spus Marius Carp, analist al pietei auto si fost director in cadrul Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Daca pana in prezent masinile de lux erau considerate chiar investitii deoarece inregistrau o devalorizare scazuta in timp sau chiar o crestere imediat dupa achizitie datorita timpului de asteptare de pana la doi ani, in prezent preturile acestora au scazut semnificativ. Spre exemplu, pretul unui Maybach 62S, cel mai scump din gama constructorului german, a scazut cu peste 210 mii de Euro in mai putin de doi ani, in conditiile in care automobilul nu are mai mult de 22 de mii km parcursi. In acelasi timp, in prezent poate fi achizitionat un Bentley Arnage T "Mariner", fabricat in 2009 cu peste 82 de mii Euro mai ieftin decat pretul de lista de 347.075 de Euro. Pe de alta parte, aceste modele nu au fost personalizate de catre clienti, ci de un client anterior sau de importator. "In acest an, volumul masinilor recuperate de firmele de leasing a crescut considerabil. Printre aceste masini se afla si modele din clasa de lux, iar din dorinta de a elibera banii cat mai repede posibil, firmele de leasing le-au vandut mult sub pretul de piata. Acest lucru a afectat puternic vanzarile in regim de "trade-in" (atunci cand clientul vinde dealerului automobilul detinut in prezent pentru a achizitiona unul nou model - n.r.)", a declarat Adrian Pascu, seful marcilor Porsche, Bentley si Lamborghini in cadrul Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil. Pe de alta parte, numarul automobilelor de lux comercializate de catre firmele de second-hand nu este suficient de mare pentru a afecta intreaga piata a acestora. "Nu vad o influenta ridicata asupra pietei, in contextul in care aceste «superoferte» sunt limitate in comparatie cu cererea de pe piata. Volumul acestora nu este suficient de mare pentru a afecta piata masinilor noi", a subliniat Carp. In continuare, pe piata locala exista si clienti care achizitioneaza o masina de lux nu "din stoc", ci personalizata individual, pentru care timpul de asteptare depaseste chiar si 12 luni. "Exista clienti care vor masinile cu livrare imediata, dar sunt si foarte multi clienti care doresc personalizarea automobilului", a spus Pascu. In conditiile in care anumite modele inregistreaza devalorizari puternice intr-un timp scurt, exista si modele care isi pastreaza mai bine valoarea. Spre exemplu, modelul Porsche Panamera S, lansat pe piata locala luna trecuta. Un astfel de automobil cu 4 mii de kilometri a inregistrat o "devalorizare" de aproape 2.700 de Euro, in timp ce un Rolls Royce Drophead Coupe din 2008 este vandut aproape la acelasi pret cu un model nou.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1755 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019437 (s)

loading...