News Flash:

Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi - Vitamine esentiale pentru un par sanatos

14 Iulie 2009
1862 Vizualizari | 0 Comentarii
Ghid Sanatate Buna Ziua Iasi Vitamine esentiale pentru un par sanatos
• Vitaminele A, B, C si E sunt esentiale pentru un par sanatos • Vitamina A are un rol foarte important in producerea de sebum • Fara ea, parul este uscat, subtire si exista o mare predispozitie pentru matreata


Regimul alimentar are un rol important pentru a avea un par bogat si sanatos. Caderea parului intervine atunci cand regimul alimentar nu este suficient de bogat in Vitamina B, acid folic, minerale, sulf, zinc. SfatulMedicului.ro scrie ca pentru a favoriza cresterea parului, este necesara imbunatatirea circulatiei in scalp, prin asigurarea unei doze optime de vitamina E si C. Lipsa vitaminei A in organism duce la aparitia unei deficiente de sebum la nivelul scalpului, rezultand un par uscat si fragil. Vitamina A are un rol foarte important in producerea de sebum. Fara ea, parul este uscat, subtire si exista o mare predispozitie pentru matreata. Toate aceste simptome, pot determina caderea parului. Administrarea de aspirina sau alte medicamente, precum si fumul de tigara pot impiedica absorbtia vitaminei A in organism. La polul opus, o doza prea mare de vitamina A poate avea acelasi efect, respectiv caderea parului, prin cantitati crescute de sebum. Insa, daca doza recomandata de vitamina A este asigurata prin consumul de alimente bogate in aceasta vitamina, nu exista riscul de supradoza. Printre alimentele care contin o vitamina A pot fi mentionate: mango, portocale, cartofi dulci, morcovi, bostanel. Vitamina B are o foarte mare importanta in mentinerea unui par frumos si sanatos. Vitamina B ajuta organismul sa asimileze hemoglobina, care la randul ei ajuta scalpul in obtinerea oxigenului de care are nevoie parul pentru a creste sanatos. Vitamina B-6 si acidul folic sunt principalele vitamine B necesare pentru ca parul sa creasca sanatos. Aceasta vitamina B se gaseste in special in alimentele bogate in proteine, necesare de asemenea pentru prevenirea caderii parului. Alimentele bogate in vitamina B-6 sunt cartofii, bananele, carne de vita, cerealele, fasolele, pieptul de pui, faina de ovaz, cotletul de porc. Acidul folic se gaseste in linte gatita, papaya, mazare congelata sau fiarta, sparanghel. Vitamina C este necesara pentru dezvoltarea sanatoasa a colagenului, care este necesar pentru un par puternic. Aceasta poate fi gasita in kiwi, guava, ardei rosu, portocale. O alta vitamina importanta in prevenirea caderii parului si pentru ca acesta sa creasca sanatos este vitamina E. Vitamina E imbunatateste circulatia sangelui in scalp prin cresterea absorbtiei de oxigen. Deficitul de vitamina E este destul de rar intalnit, iar atunci cand apare, de regula, este cauzat de inabilitatea organismului de a absorbi grasimile din alimente. In aceste situatii, se recomanda administrarea unui supliment de vitamina E. Cerealele, uleiul de floarea soarelui, migdalele, uleiul de porumb si uleiul de soia sunt doar cateva dintre alimentele bogate in vitamina E.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1295 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019588 (s)

loading...