News Flash:

Ghiseul bancar va fi tot mai rar vizitat

10 Iulie 2001
1362 Vizualizari | 0 Comentarii
•Clientii bancilor vor putea ordona diferite operatiuni bancare prin intermediul unui modem, internet sau prin telefonul celular

Introdus pe piata romaneasca de marile banci internationale, "functionarul electronic" a ajuns sa faca parte din ofertele majoritatii bancilor autohtone. La inceput a fost electronic-banking-ul, a urmat internet-banking-ul, iar de curand in Romania a fost introdus in premiera serviciul de mobile banking. Toate cele trei servicii ofera clientului bancii cam aceleasi facilitati. Diferentele dintre ele constau in libertatea de miscare oferita si in canalul folosit pentru a comunica cu banca. Prin urmare, prin intermediul acestor servicii, clientul nu mai este obligat sa se deplaseze pana la banca pentru a efectua diferite operatiuni in cont, ci aceleasi actiuni le poate face din fata propriului computer sau chiar prin intermediul telefonului mobil. Electron-banking-ul (E-banking) este primul dintre aceste servicii care il scutesc pe omul de afaceri de drumurile zilnice la banca. E-banking-ul permite utilizatorului sa faca de acasa, din fata calculatorului, operatiuni in contul bancar. "In acest fel, omul de afaceri nu mai este obligat sa mearga la banca, sa stea la coada la ghiseu, sa completeze formulare, sa le semneze, sa le stampileze, sa le inmaneze functionarului bancar sau, mai bine zis, sa piarda nenumarate ore inutil", a declarat directorul adjunct al Bancii Romane pentru Dezvoltare, Constantin Savin, banca care are pe lista de servicii E-banking, denumit Multix.
Acest serviciu este utilizat de Citybank de peste douazeci de ani, iar in Romania pentru prima data a fost introdus de catre ING Barings si ABN Amro. Operatiunile care se pot efectua prin intermediul Electron-banking pornesc de la vizualizarea soldurilor din conturile firmelor, ajungand pana la plati, transferuri si schimb valutar, creare depozite la termen, precum si alte tipuri de operatiuni bancare.
Conexiunea dintre banca si computerul firmei se face printr-o linie telefonica obisnuita, la care calculatorul este conectat cu ajutorul unui modem. Pentru a putea beneficia de acest serviciu bancar nu este absolut necesar ca respectivul computer sa fie deosebit de sofisticat. Un model 486, depasit de mult din punct de vedere tehnologic, este suficient pentru ca un om de afaceri sa se bucure de avantajele E-banking-ului. "O alta facilitate de care beneficiaza utilizatorii E-banking-ului o reprezinta interfata care se realizeaza intre softul instalat pentru acest serviciu si programul de contabilitate al firmei. Astfel, tranzactiile realizate prin E-banking sunt automat inregistrate in contabilitate", a precizat directorul Bancii Comerciale Romane, Laurentiu Astefanei.
De asemenea, la bancile cu retele in strainatate se pot vizualiza si realiza operatiuni in conturile filialei din Romania, de la sediul central al firmelor din strainatate.

Problema securitatii informatiilor

Aparut de cativa ani in strainatate si de circa un an in Romania, Internet-banking-ul mareste si mai mult gradul de libertate al celor care ordona plati si transferuri. Acestia nu mai sunt dependenti de drumul la ghiseu si nici macar nu trebuie sa se afle la sediul firmei. Daca la E-banking serviciul nu se putea accesa decat de la calculatorul aflat in companie, Internet-banking-ul poate fi utilizat de la orice calculator care este conectat la Internet, indiferent unde se afla acesta. Practic, utilizatorul serviciului nici nu trebuie sa posede un calculator al lui, un internet cafe fiind absolut suficient. Operatiunile care se pot realiza sunt aceleasi ca si in cazul E-bankingului, transmiterea ordinelor de plata, transferuri, schimbul valutar, vizualizarea situatiei conturilor. In cazul Internet-banking-ului se pune totusi o problema foarte importanta, si anume, securitatea comunicatiilor pe Internet. Procedura care trebuie urmata pentru a beneficia de serviciu este stricta, tocmai pentru o siguranta maxima. Solicitantul, care are cont deschis la banca, completeaza o cerere, apoi i se inmaneaza in plic inchis un "user name" si o parola. Intra apoi de acasa pe site-ul bancii, introduce user name-ul si parola, moment in care este conectat. Un alt serviciu bancar care ii scuteste pe oamenii de afaceri de birocratia excesiva, precum si de deplasarea pana la banca, este mobil-banking. Acesta consta in efectuarea unor operatiuni bancare prin intermediul telefonului mobil. Demirbank a fost prima banca care a introdus in premiera in Romania mobil-banking-ul. Directorul adjunct al BRD, Constantin Savin, a afirmat ca "in perioada imediat urmatoare vom lansa si noi serviciul mobil-banking, care va da posibilitatea clientilor nostri sa opereze asupra propriului cont bancar".
Cornelia LAZARESCU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1870 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018139 (s)

loading...