News Flash:

Gogomania Octav Bancila

2 Octombrie 2007
5102 Vizualizari | 10 Comentarii
Gheorghe Plesu
• In timp ce firma Ermes Holding cheltuie doar cateva milioane Euro pentru a realiza o pasarela in cadrul proiectului Era, firma Habitat Proiect SA a estimat ca pasajul Octav Bancila pe care il va construi primaria costa cel putin 22 milioane Euro • Asta in conditiile in care cele doua pasaje au dimensiuni aproape egale si traverseaza aceeasi cale ferata • Astfel, pasarela Era are o lungime de 600 de metri si o latime de 15 metri, iar pasarela Octav Bancila va avea o lungime de 630 metri si o latime de 19 metri • Cu toate acestea, proiectul primariei costa de cateva ori mai mult • "Pasarela pe care o construim nu depaseste ordinul a catorva milioane Euro. Este o mica parte din cele 120 milioane Euro din valoarea totala a proiectului. Mai multe informatii vom da cand va fi terminata", a declarat Danciu Nicolaie, directorul Ermes Holding SA, compania care construieste proiectul Era


La Iasi a fost gasita o metoda de a toca ineficient banii publici. Reteta a fost brevetata de firma SC Habitat Proiect SA, care a proiectat pentru municipalitatea ieseana pasajul rutier Octav Bancila. Firma a stabilit ca aceasta investitie trebuie sa ajunga la 22 milioane Euro, in timp ce o firma privata, si anume Ermes Holding SA, ridica un pasaj rutier de dimensiuni apropiate cu doar cateva milioane Euro. Mai mult, cele doua pasaje rutiere traverseaza aceeasi cale ferata care pleaca din Iasi si duce catre Targu Frumos si mai departe, catre sudul tarii. "Pasarela pe care o construim nu depaseste ordinul a catorva milioane Euro. Este o mica parte din cele 120 milioane Euro din valoarea totala a proiectului. Mai multe informatii vom da cand va fi terminata", a declarat Danciu Nicolaie, directorul Ermes Holding SA, compania care construieste proiectul Era. Astfel, pasarela Era are o lungime de 600 de metri si o latime de 15 metri, iar pasarela Octav Bancila va avea o lungime de 630 metri si o latime de 19 metri. Numai ca pasarela municipalitatii costa de cateva ori mai mult. "Mata studiaza proiectul si apoi vino sa discutam. Aici nu este la piata, unde cumperi doua mere. Diferentele nu se pot vedea doar analizand dimensiunile. La Era nu ne-a invitat nimeni la licitatie. Poate noi faceam mai ieftin. De ce nu au venit cei de la Era sa participe la licitatie la Octav Bancila?!", a declarat ieri Gheorghe Plesu, patronul SC Habitat Proiect SA.

Proiect intarziat

Pasajul Octav Bancila va avea misiunea de a lega strada Pacurari de strada Tabacului si de a descongestiona traficul rutier dintre cartierele Pacurari si Alexandru cel Bun. Conform proiectului marca Habitat, initial, costurile pentru constructia pasajului erau de 16 milioane Euro. Ulterior, acestea au crescut la 20 si apoi la 22 milioane Euro. Proiectul tehnic realizat de catre Habitat Proiect SA a costat primaria circa 9 miliarde lei (900.000 RON), echivalentul a circa 300 mii Euro. "In prima faza, proiectul a fost estimat la 16 milioane Euro, dar studiile ulterioare au demonstrat ca avem nevoie de suma de 20-22 milioane Euro, din care 17 milioane sunt prevazute doar pentru constructia propriu-zisa. Restul de 5 milioane Euro vor acoperi cheltuielile pentru dotari. Pentru cele 30 de exproprieri (achizitionare terenuri proprietate privata - n.r.) sunt alocati 1,7 milioane Euro", a declarat Daniel Tomorug, directorul Directiei Investitii din cadrul primariei.
Suma mare avansata de SC Habitat Proiect SA pentru construirea pasajului Octav Bancila ii mira si pe consilierii locali. Consilierul local Radu Botez detine o firma de constructii. "Am spus de mai multe ori si in sedintele de Consiliu Local ca este o suma prea mare. Cand m-am uitat pe acel proiect l-am comparat cu un pasaj pe care il vazusem in Germania si care avea dimensiuni asemanatoare. Problema era ca acela costa opt milioane Euro si era putin mai complex. Dar, stiti cum e, la noi totul costa de doua ori mai mult. Cineva trebuie sa raspunda odata si odata. Stiu ca CFR a propus deschiderea barierei, dar nu stiu de ce nu s-a realizat acest lucru", a declarat Radu Botez.



Mai mult decat atat, desi a incasat foarte multi bani pentru realizarea proiectului, firma SC Habitat Proiect SA a intarziat foarte mult realizarea lucrarilor pentru ridicarea pasajului. Zilele trecute, sefii primariei i-au acuzat pe reprezentantii Habitat Proiect SA ca din cauza neglijentei au fost intarziate lucrarile, deoarece nu a fost depusa documentatia necesara pentru obtinerea avizelor de mediu. "Lucrarile la pasaj nu au inceput din cauza ca proiectul trimis de catre firma proiectanta a fost respins de Agentia de Mediu (Agentia Regionala pentru Protectia Mediului - n.r.). Firma nu a trimis decat proiectul. Astfel, agentia nu a dat avizul pentru ca documentatia nu era completa. Dupa obtinerea avizului, urmeaza dezbaterea publica si apoi licitatia", a declarat directorul Tomorug.
Gheorghe Plesu a acuzat primaria ca a lasat toata munca in sarcina firmei sale. "Nu noi trebuie sa trimitem documentatia la Agentia de Mediu, ci beneficiarul (primaria - n.r.). Este vorba de avizele care trebuie primite inainte de a declansa studiul de impact. Tot beneficiarul trebuie sa obtina avizele si pentru utilitati. Noi nu putem cere asemenea lucruri", a declarat Gheorghe Plesu, patronul Habitat Proiect SA. Declaratiile acestuia sunt infirmate de consilierul judetean Gabriel Surdu, de asemenea patronul unei firme de constructii, care a precizat ca depunerea documentatiilor pentru obtinerea avizelor de mediu pentru astfel de proiecte nu intra in sarcina autoritatilor locale. "Stiu ca un proiectant, odata ce are atribuit un proiect, are obligatia sa prezinte beneficiarului autorizatia de constructie. De regula, de toate documentele dintr-un proiect se ocupa proiectantul. Nu vad de ce primaria ar trebui sa scoata autorizatia de mediu. Primaria e curierul rapid al proiectantului? Cam la toate proiectele pe care le-am avut, eu a trebuit sa ma ocup de tot", a adaugat Gabriel Surdu.



proiect intarziat
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (10)

ioan  | #19606
Nu, formula de scurgeri de fonduri legalizata prin achizitii publice nu a fost descoperita acum, de primarie, este doar continuata in mod grosolan. Fiind vorba de bani publici, opinia publica si-a facut cunoscuta intentia de a cunoaste amanunte legate de acest proiect: termene de executie, materiale, cheltuieli... Poate macar acum sa va faceti dv-stra, ziarul - in numele iesenilor, mila de banul public prin aprofundarea subiectului.
marica  | #19607
Nu se mai poate asa, oameni buni! Suntem furati ZI DE ZI pe fata, din banii nostri ai tuturor, si nimeni nu face nimic! Ar trebui deschis proces de catre cei care locuiesc in zona Alexandru cel Bun, si sa mergem pana in panzele albe. Hai un pic de initiativa!
Marius  | #19608
Furt peste tot din initiativa primariei Cine ? Termoservice, Citadin ,Salubris, etc.
Cum e posibil ca tot Iasul sa fie un imens santier, numai transee. Pentru ce? Ca sa spele niste bani pentru schimbarea unor tevi care au mai fost schimbate si acum 3-4 ani Si pentru cine? Pentru majoritatea locatarilor care nu si-au montat centala termica si care au mari datorii la intretinere. Uitati-va pe o lista de locatari la orice bloc. Veti vedea ca cei mai buni platnici s-au debransat, Deci schimba tevi nu pentru toti locuitorii orasului ci pentru majoritatea care au datorii la intretinere. In loc cu acei bani sa faca o trecere peste( pe sub) calea ferata in Dacia -Alexandru continua bataia de joc a alesilor nostri Cum acesti oameni nu cotizeaza la bugetul orasului? Mare bataie de joc!!!
Dragos  | #19609
Asta-i stilul lui plesu gheorghe....
Dragos  | #19610
Este stilul obisnuit de lucru(jaf) al lui plesu gheorghe!
Dragos  | #19611
De ce nu publicati ceea ce scriu?
Dragos  | #19612
La ce categorie imi considerati spusele, de nu le publicati? Care-i problema?
Dragos  | #19613
Sunteti mici!
Ghici  | #19614
Chiar asa... mai studiaza proiectul, pe langa latime si lungime se gasesc mult mai multe informatii ! una e sa faci un podet de scanduri peste o apa...si alta e sa faci un POD, chiar daca au aproximativ aceeasi lungime si latime...
Edi  | #19615
Cat costa,cat nu costa!Bani sunt si pentru pasarela si pentru buzunarele "edililor"!Cred ca la partea cu buzunarele nu au ajuns la un consens.Pana atunci noi ne macinam nervii si sanatatea stand la bariera de la Comat cu orele,inghitind praf,fum,poluare fonica si revarsandu-ne nervii unii pe altii!Dar lasa ca vin alegerile si o parte din draciii acumulati la bariera o sa-i eliberam si prin stampila de vot,tovarasi consilieri si primar!
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1593 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018645 (s)

loading...