News Flash:

Greva totala la calea ferata

10 Octombrie 2008
1029 Vizualizari | 0 Comentarii
Greva totala la calea ferata
• Sindicalistii din Miscare Comercial cer premierului sa ii demita pe Orban si Vosganian • Daca se va ajunge la proteste in octombrie, pur si simplu angajatii CFR vor inceta lucrul • Angajatii de la calea ferata nu mai vor sa-si asume responsabilitatea transportului


Sindicalistii din Miscare-Comercial cer premierului Calin Popescu Tariceanu sa ii demita pe ministrii Transporturilor si Economiei, Ludovic Orban si Varujan Vosganian, a declarat, miercuri seara, presedintele federatiei sindicale, Gheorghe Popa. Liderul sindical a precizat ca Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial (FNFMC) i-a trimis, miercuri, o scrisoare premierului Calin Popescu Tariceanu in care cer sa ii elibereze din functii pe ministrii Transporturilor si Economiei. Motivul acestei cereri consta in faptul ca nici pana la aceasta data nu a fost aprobat Bugetul de venituri si cheltuieli pentru anul 2008. "Salariatii CFR sunt hotarati sa inceteze lucrul in luna octombrie, pentru ca nu mai sunt dispusi sa-si asume riscuri cauzate de lipsa de investitii. Din cauza lipsei de bani, zeci de statii CFR functioneaza in acest moment fara energie electrica si apa, nu exista grupuri sanitare, iar la iarna nu vom avea combustibili pentru incalzire, din cauza ca nu putem face licitatii. Avem datorii de peste 600 de milioane de lei, exista riscul sa ne decupleze de la reteaua de energie si sa pierdem bunuri prin sechestru", explica presedintele Federatiei Feroviare Miscare Comercial. Popa a mai spus ca daca se va ajunge la proteste in octombrie, acestea nu vor consta intr-o greva cu asigurarea unei treimi din activitate, ci pur si simplu angajatii CFR vor inceta lucrul. "Acesta va fi primul conflict de munca din Romania in care salariatii nu solicita salarii mai mari, ci conditii mai bune de munca. Reprezentantii Ministerului Transporturilor urmaresc intentionat falimentarea Companiei Nationale CFR SA si a SNTFC CFR Calatori pentru a-si favoriza propriile afaceri", a precizat Popa. Acesta a mai spus ca lipsa de interes a celor doi ministri a adus cele doua societati in pragul falimentului, fiind pusa in pericol si siguranta calatorilor si a marfurilor. Astfel, angajatii de la Compania Nationala CFR SA si de la Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori CFR Calatori SA nu mai vor sa-si asume responsabilitatea transportului in conditiile date, a precizat Gheorghe Popa. In cazul in care cei doi ministri nu sunt eliberati din functie, reprezentantii federatiei spun ca il vor considera pe premierul Tariceanu direct responsabil pentru consecinte.

In urma cu o luna, angajatii CFR din sectorul Miscare Comercial amenintau ca vor inceta lucrul, in octombrie, in unele statii, daca Guvernul nu aproba bugetele pe 2008 pentru investitiile in infrastructura. Acestia precizau ca in ultimele doua luni, trei impiegati de miscare au murit din cauza conditiilor de munca. "Peste 5.000 de kilometri de cale ferata sunt scadente la reparatii, peste 15.000 de macazuri, dintr-un total de 16.056, sunt cu durata de functionare expirata sau sunt scadente la reparatii, 3.235 de poduri si podete au durata de viata expirata, iar 67 de tuneluri sunt scadente la reparatii, in conditiile in care in acest an s-a alocat refacerii infrastructurii feroviare doar 10 la suta din necesarul de un miliard de lei", declara atunci presedintele Federatiei Feroviare Miscare Comercial. Potrivit lui Popa, bugetul de venituri si cheltuieli trebuia aprobat de la sfarsitul anului trecut sau cel tarziu in luna ianuarie - februarie, dar nici pana in prezent nu a fost aprobat. Liderul Gheorghe Popa sustinea ca salariatii nu mai sunt dispusi sa-si asume riscuri din cauza subfinantarii infrastructurii, precizand ca, in cazul unui accident, tot salariatul CFR este vinovat. Foarte multe trenuri din Romania au intarzieri de aproape o ora, intrucat conductorii de tren sunt obligati sa reduca viteza pentru a nu pune in pericol siguranta calatorilor. Cele mai mari riscuri pentru siguranta calatorilor le prezinta macazurile expirate, amintind de o defectiune care a dus, in acest an, la producerea celui mai grav accident feroviar din ultimii 12 ani, soldat cu moartea unei persoane. Accidentul s-a petrecut in luna mai, cand un tren care circula pe ruta Bucuresti-Iasi a deraiat in momentul intrarii in halta Valea Calugareasca, judetul Prahova, dupa ce a trecut un macaz.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1870 (s) | 24 queries | Mysql time :0.027437 (s)

loading...