News Flash:

Gunoaiele ucigase

23 Martie 2004
1247 Vizualizari | 0 Comentarii
•Mentinerea tramvaielor second hand, considerate DESEURI, implica in occident achitarea unor taxe pentru protectia mediului extrem de ridicate •Un asemenea vagon de tramvai devine un bolid criminal •Nici una dintre casarile si dezmembrarile sinelor de tramvai nu a fost aprobata in vreo sedinta a Consiliului Local Iasi

Faptul ca ZIUA de Iasi a publicat in ultimele sale editii o serie de articole privind pericolul pe care tramvaiele si troleibuzele din proprietatea Regiei conduse de Neculai Abalasei il reprezinta a provocat o avalansa de telefoane la redactie. Un numar impresionant de cititori ai cotidianului ZIUA de Iasi au sunat si, practic, au bombardat redactia cu informatii, plangeri, reclamatii sau, pur si simplu, cu felicitari pentru cele publicate. Ieri, dupa articolul referitor la numele celor apropiati directorului Abalasei, o parte dintre cei vizati au avut o reactie de negare vehementa a acestor relatii personale. Totusi, cei in cauza au inceput sa-si puna problema gasirii unui alt loc de munca, sau macar sa-l paraseasca pe Neculai Abalasei, a carui protectie a devenit paguboasa. Reporterii cotidianului ZIUA de Iasi continua seria dezvaluirilor despre ceea ce se intampla la RATEC, in special cu referire la siguranta minima a calatorilor cu tramvaiele unitatii de transport in comun, pastorita de directorul Abalasei. Prezentam in continuare o serie de informatii referitoare la bataia de joc pe banii publici ai municipalitatii, bani colectati din taxele si impozitele platite de ieseni.

Cel mai usor tramvai al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) din Iasi, condusa de Neculai Abalasei, are o greutate de aproximativ 18 tone. Un asemenea mijloc de transport, care coboara din Copou, pe str. Arcu sau pe pasarela din Alexandru cel Bun si pentru care macazul nu functioneaza normal are efecte nebanuite. Cu viteza cu care ajunge la baza dealului sau a podului, tramvaiul de numai 18 tone are o forta de impact de circa cinci ori mai mare. Plin cu calatori, la o ora de varf a transportului in comun, un asemenea vagon de tramvai devine un bolid criminal. Parasirea sinelor, din cauza macazului care nu functioneaza corect, ar avea ca rezultat un numar de victime omenesti comparabil cu rezultatul atentatelor de la Madrid. Unitatile de Primire Urgente ale spitalelor iesene ar deveni neincapatoare. Cine s-ar face vinovat de o asemenea catastrofa? Nimeni altcineva decat municipalitatea ieseana, cea care il mentine in functie pe Neculai Abalasei, cel care a supravegheat importul de sine de tramvai dezafectate din Austria si de aparate de cale, respectiv macaze. Oricine poate vedea cat de uzate sunt unele dintre macazele din intersectiile liniilor de tramvai.

Gunoaie costisitoare

Importul de tramvaie la mana a doua, la un pret cu care nu poti cumpara nici macar un autoturism cat de cat in stare de functionare, a fost considerata o mare afacere. Intrebarea care se pune este de ce asemenea tramvaie sunt aduse la un pret atat de mic? Explicatia este foarte simpla. Din informatiile detinute in prezent, asemenea tramvaie ocupau suprafete impresionante din Germania. Aici, dezmembrarea lor avea costuri foarte ridicate. In aceste cheltuieli intrau nu numai salariile muncitorilor germani, mult mai mari decat in Romania, ci si taxe pentru protectia mediului, daca se are in vedere poluarea rezultata in timpul dezmembrarii, transportul componentelor catre firmele de utilizare a materialelor refolosibile, care avea preturi ridicate. Mentinerea acestor tramvaie, considerate DESEURI, implica achitarea unor taxe pentru protectia mediului extrem de ridicate. Astfel, cel mai simplu a fost atragerea unor clienti interesati, respectiv din Romania, care pentru o suma simbolica sa preia aceste tramvaie, platindu-le chiar si transportul. Ce importanta avea ca este vorba de deseuri? Nici una, atata timp cat, cu ocazia acestei colaborari, apropiatii directorului Abalasei plecau in Germania sau Austria, pe banii contribuabilului iesean, care ingheata ore in sir, iarna, in statie, asteptand un tramvai. O asemenea plecare este programata chiar in aceasta saptamana, cand finul directorului Abalasei, inginerul sef Cristian Stoica, ar trebui sa plece la o noua runda de protocoale si mese de banchet, sub pretextul colaborarii ce are ca subiect umplerea municipiului Iasi cu gunoaie occidentale. Nimeni nu-si pune intrebarea, in contextul integrarii Romaniei in Uniunea Europeana, ce se va intampla dupa 2007 cu transportul local in comun, atata timp cat acesta nu are ca mijloace de transport tramvaie si troleibuze casate din Europa. Vor mai avea dreptul acestea sa circule? Greu de crezut, dar totul se va petrece dupa iesirea la pensie a lui Neculai Abalasei, cel care pastoreste acum situatia prezentata.

Unde-s banii municipalitatii

In editia de ieri a cotidianului ZIUA de Iasi a fost facuta afirmatia conform careia calea de rulare a tramvaielor, adica sinele de tramvai, impreuna cu aparatele de cale, respectiv macazele, si substatiile de transformare sunt proprietate publica a municipalitatii iesene. Dar, in ultimii ani, au fost inregistrate un numar important de casari de asemenea mijloace fixe. Din datele obtinute de reporterii de la ZIUA de Iasi, pana ieri, nici una dintre aceste casari nu a fost aprobata in vreo sedinta a Consiliului Local. Cu alte cuvinte, sub patronajul lui Neculai Abalasei, bunuri publice din patrimoniul Primariei Iasi au fost casate, vandute oricui a avut nevoie, fara sa verifice cineva modul de folosire a banilor. Cu alte cuvinte, RATEC a devenit mosia bunului plac al directorului Abalasei. Mai mult decat atat, ar fi foarte interesant de vazut cine sunt beneficiarii acestor sine de tramvai dezafectate din Iasi, atata timp cat acestea pot fi folosite la constructia de case sau vile, poduri mai scurte, sau pentru structura de rezistenta a unor copertine. O asemenea lista ar fi foarte interesant de publicat si ZIUA de Iasi promite ferm ca va intra in posesia acestor nume de persoane.

Falimentarea firmelor iesene

Nu cu mult timp in urma, acelasi director Abalasei a decis taierea, pur si simplu, a unor tramvaie din depoul din cartierul iesean Dacia. Nimic deosebit, numai ca in aceasta decizie au intrat si boghiurile tramvaielor respective, care puteau fi refolosite. Trebuie precizat, ca pe baza datelor furnizate de specialisti, boghiurile unui tramvai, care includ partea de rulare, inclusiv partea electronica, are valoare mai ridicata decat vagonul de tabla, cu tot cu scaunele din interior. Decizia de dezmembrare a avut ca rezultat pierderi importante pentru RATEC. Mai mult decat atat, asemenea boghiuri puteau fi produse la societatea comerciala Nicolina SA din Iasi, in timp ce partea electronica putea fi adusa de la Tehnoton SA. Nu trebuie uitat ca, inainte de privatizare, cele doua societati comerciale s-au confruntat cu serioase probleme financiare, motiv pentru care de aici au plecat in somaj mii de angajati, care au ajuns pe drumuri. Abalasei a iesit castigat, cu cinism, si din aceasta actiune: somerii isi cautau loc de munca circuland cu tramvaiul. Dar ajunsesera someri pentru ca acelasi Abalasei refuzase colaborarea cu intreprinderile la care lucrasera.
Vom reveni, maine, cu noi dezvaluiri despre situatia de la RATEC si cu implicatiile activitatilor de aici asupra unor monumente istorice din oras.
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1555 (s) | 22 queries | Mysql time :0.014442 (s)

loading...