News Flash:

Haos in transportul local

26 Iulie 2006
1239 Vizualizari | 0 Comentarii
•Abia in luna septembrie va fi emisa hotararea judecatoreasca prin care este inlaturata cererea facuta de Grupul OMV Mineraloil, pentru intrarea in faliment a SC Autobuzul SA Iasi •Totodata, datoriile mari ale RATP si SC Autobuzul SA vor putea fi platite, conform reprezentantilor Regiei de Transport Public, numai daca operatorii privati vor fi scosi de pe piata •"Acest conflict dureaza de ceva timp, inca din 2005 Consiliul Local a hotarat sa inceteze colaborarea cu transportatorii, insa acestia au atacat in instanta hotararea si au avut castig de cauza, ceea ce le permite sa isi continue contractele de transport", a afirmat ieri Mihai Chirica, director tehnic la Primaria Municipiului Iasi

Fuziunea transportului public, dintre SA Autobuzul SA si Regia Autonoma de Transport Public – RATP, este inca blocata de Grupul OMV Mineraloil Romania SRL, firma care a furnizat cantitati importante de motorina SC Autobuzul SA Iasi. OMV a cerut initial falimentul SC Autobuzul SA, pentru neplata la timp a datoriilor. "Momentan asteptam hotararea judecatoreasca prin care este inlaturata cererea de opozitie a firmei OMV privind fuziunea cu SC Autobuzul SA. Procesul se va desfasura in data de 8 august iar cel de-al doilea termen va fi pe 9 septembrie, cand se va da si hotararea judecatoreasca", a declarat Maricel Gherca, director RATP. Un alt impediment in calea fuziunii este dat de datoriile colosale pe care cele doua unitati le au la bugetul de stat. Cu toate acestea, reprezentantii RATP sustin ca aceste datorii nu sunt un impediment in calea fuziunii. Datoriile RATP si SC Autobuzul SA Iasi se ridica in total la 600 miliarde lei (60 milioane RON). Reprezentantii sindicatului sustin ca datoriile ar putea fi usor platite daca activitatea operatorilor privati ar fi oprita. Ei spun ca, daca nu ar mai fi acesti transportatori privati, vanzarile RATP s-ar ridica si la sute de milioane pe zi. RATP are deja un proces intentat operatorilor privati pe motiv ca nu respecta traseele pe care acestia ar trebui de fapt sa circule si ca de multe ori traseul pe care operatorii il fac urmareste pe cel celor de la RATP. Desi anul trecut Primaria Municipiului Iasi a interzis activitatea acestor printr-un proces intentat spre a suspenda activitatea acestor transportatori, operatorii au dat la randul in judecata Primaria Iasi pentru a-si relua activitatea.

Aventura transportului in comun

Calatori inghesuiti, orar nerespectat, conditii improprii, traseu nerespectat, taxatori care nu dau bilete, depasirea vitezei legale sunt doar cateva dintre problemele pe care le intampina iesenii care folosesc transportul in comun pe traseele care sunt deservite de microbuzele transportatorilor privati. Astfel, o calatorie cu microbuzul se poate transforma in perioada de vara intr-o adevarata provocare pentru calatori, care, dupa ce asteapta minute bune in statie, sunt nevoiti sa stea inghesuiti cate 20 - 30 de persoane intr-o singura masina, deseori neprimind nici bilete de calatorie. Aceste probleme nu sunt o noutate, conflictul Consiliului Local cu firmele de transport in comun din Iasi este mai vechi. "Acest conflict dureaza de ceva timp, inca din 2005 Consiliul Local a hotarat sa inceteze colaborarea cu transportatorii, insa acestia au atacat in instanta hotararea si au avut castig de cauza, ceea ce le permite sa isi continue contractele de transport", a afirmat ieri Mihai Chirica, director tehnic la Primaria Iasi. Contractele raman astfel in vigoare pana in 2007, data la care acestea expira. Reprezentantii Consiliului Local asteapta o noua hotarare judecatoreasca care sa rezilieze contractele cu transportatorii. Numai anul acesta, Primaria Iasi, prin Serviciului Corp Control, impreuna cu reprezentanti ai Politiei Rutiere, a sanctionat transportatorii particulari in mai multe randuri. Astfel, in perioada ianuarie - iunie 2006 au fost aplicate 7 amenzi in valoare de 140 milioane lei (14 mii RON) pentru nerespectarea traseului stabilit, 5 amenzi in valoare de 12 milioane lei (1.200 RON), pentru neindeplinirea conditiilor de confort, pentru depasirea numarului admis de calatori s-a acordat doar o amenda in valoare de 2,5 milioane lei (250 RON), iar pentru neafisarea numelui conducatorului auto s-au acordat cinci amenzi in valoare de 3,5 milioane lei (350 RON). Aceste sanctiuni nu par insa sa ii descurajeze pe transportatori, care continua isi desfasoare activitatea dupa reguli proprii, ignorand nevoile calatorilor si sanctiunile autoritatilor, Consiliul Local neputand face nimic altceva in acest sens pana la pronuntarea hotararii judecatoresti, care le va permite sa rezilieze imediat contractele cu transportatorii.
Andra NICULAITA
Sorin CRUPA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1798 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018265 (s)

loading...