News Flash:

Haos total in noul plan de transport local

13 Martie 2005
994 Vizualizari | 0 Comentarii
•Cu toate ca de aproape o luna de zile se incearca incheierea contractului de asociere intre Regia Autonoma de Transport Public si operatorii privati, nici la aceasta data acestia din urma nu au fost consultati in privinta continutului contractului

Operatorii privati de maxi-taxi din municipiu sunt nemultumiti de forma contractului de asociere pe care ar trebui sa-l incheie cu Regia Autonoma de Transport Public (RATP), asa cum prevede noul plan de transport. In cazul in care nu se va ajunge la o intelegere in privinta noului contract in transportul public, situatia nu se va schimba, adica nu vor avea loc mult anuntatele imbunatatiri. Aceasta deoarece contractele de concesionare a traseelor operatorilor privati expira in anii 2006 si 2007. Nemultumirile operatorilor privati sunt legate in primul rand de faptul ca reprezentantii RATP nu i-au consultat in momentul in care au realizat forma contractului. "De aproape o luna de zile RATP ne amana cu trimiterea oficiala a formei finale a contractului. Eu am intrat in posesia contractului in forma sa din urma cu o saptamana, cu care nu sunt de acord, deoarece lasa loc liber diferitelor interpretari, pe langa faptul ca acesta contine multe lacune. Am discutat in urma cu cateva zile si cu Victor Prodan, presedintele SC Prodan SRL, care are aceleasi nemultumiri", a declarat Constantin Pristavu, presedintele SC Minibus SRL. Operatorii privati nu sunt de acord in privinta duratei contractului, care precizeaza ca in cazul in care serviciile prestate de RATP vor fi concesionate altei firme, asocierea nu mai poate exista. O alta nemultumire este cauzata de nespecificarea in contract a sumelor ce reprezinta redeventa pe care operatorii privati va trebui sa o achite catre RATP. "In acest moment suma totala a taxelor de redeventa pe care le platesc operatorii privati municipalitatii este de doua miliarde lei. Contractul de asociere nu precizeaza o suma mai mica. Aceasta va fi stabilita la negocierea contractului" , a declarat Cristian Stoica, inginer-sef al RATP. Contractul de concesiune pe care RATP trebuie sa-l incheie cu primaria prevede ca Regia de Transport sa plateasca o taxa de redeventa municipalitatii pentru utilizarea traseelor din municipiu de 527 milioane lei lunar, urmand ca operatorii privati sa plateasca la randul lor redeventa RATP. "Pentru ce sa ma asociez daca aceasta taxa de redeventa nu este diminuata? Si, in primul rand, RATP nu a specificat in contract operatorii privati cu care ar dori sa se asocieze. Conform contractului, acestia ar putea fi din toate judetele tarii, fapt cu care nu suntem de acord", a mai spus Pristavu. Astfel, prin toate aceste disensiuni in ceea ce priveste situatia viitoare a transportului municipal, se dovedeste ineficienta noului plan de transport adoptat de catre Consiliul Local in septembrie 2004.
Ovidiu MUNTEANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1769 (s) | 24 queries | Mysql time :0.014718 (s)

loading...