News Flash:

Iesenii au prins gustul curselor private cu avionul

21 Iulie 2008
1258 Vizualizari | 0 Comentarii
• Desi sunt inca intr-un stadiu incipient, cursele charter private si serviciile de taxi aerian incep sa prinda teren si printre oamenii de afaceri ieseni • Inchirierea unei aeronave pentru o zi cu 3 ore de zbor porneste de la cel putin 3.500 Euro


Si in randul iesenilor s-a instalat virusul curselor private cu avionul. Desi sunt inca intr-un stadiu incipient, cursele charter private si serviciile de taxi aerian incep sa prinda teren si printre oamenii de afaceri ieseni. "Exista si in Iasi o crestere in ceea ce priveste charterele private. Sunt destui cei care cer sa aiba la dispozitie un avion numai la dispozitia lor. Avem cereri atat pentru avioane, cat si pentru elicoptere", a explicat Mitica Rebegea, directorul Aeroportului International Iasi. Costurile pentru charterele private sunt destul de piperate. Inchirierea unei aeronave pentru o zi cu 3 ore de zbor porneste de la cel putin 3.500 Euro.

Fiecare ora de zbor in plus va mari factura cu circa 900 Euro. Astfel, o calatorie pana la Viena, de exemplu, poate ajunge si pana la 30 mii Euro. Pentru o cursa Iasi-Bucuresti, care presupune circa doua ore de zbor, pretul se apropie de valoarea de 4 mii Euro. Conditia care trebuie respectata cu strictete este cea a rezervarii din timp a unui taxi aerian, cu cel putin 72 de ore inainte de cursa dorita. In general, la cursele de tip charter apeleaza agentiile de turism care doresc sa ofere clientilor calatorii in afara curselor aeriene regulate. Potrivit Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), numarul curselor va creste in 2008, atingand pragul de 150. Anul trecut, cursele charter au decolat doar din trei orase, Bucuresti, Cluj si Timisoara. In prezent, cele 125 de curse charter sunt operate din Bucuresti - 88, Cluj - 18, Timisoara - 9, Craiova - 3 si cate una in Arad, Iasi, Oradea, Satu Mare, Targu Mures, Sibiu, Constanta. "O tendinta importanta este aparitia charterelor, in afara Bucurestilor. De exemplu, din Cluj vor pleca 12 chartere, din Timisoara opt, din Iasi doua si din Targu-Mures va pleca o cursa. Potential pentru dezvoltarea zborurilor din alte orase exista, insa din pacate din cele 17 aeroporturi operabile din tara, majoritatea nu indeplinesc conditiile de zbor pentru avioane cu peste 120 de locuri, rentabile pentru operarea de curse charter", sustine Dragos Anastasiu, presedintele ANAT.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1964 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018177 (s)

loading...