News Flash:

Iesenii, condamnati sa-si parcheze masinile la marginea orasului

6 Decembrie 2010
1687 Vizualizari | 0 Comentarii
• Aproape 500 indicatoare rutiere interzic iesenilor sa-si parcheze masina in municipiu • Numarul acestora a crescut simtitor in ultimii ani, fiind amplasate aproape la tot pasul • In acelasi timp, numarul locurilor publice de parcare este aproape nul • Sefii primariei sustin ca au amenajat in ultimii 3 ani peste 3.000 locuri de parcare • Acestea sunt, insa, fie parcari de resedinta, fie au fost amenajate pe locul fostelor garaje construite ilegal pe domeniul public • Colac peste pupaza, toate parcarile din municipiu sunt cu plata, conform unei hotarari de Consiliu Local • De administrarea acestora se va ocupa, cel mai probabil, o firma privata, municipalitatea intentionand sa concesioneze toate parcarile din municipiu catre un agent economic local sau din strainatate

Iesenii posesori de automobile au 484 locuri in Iasi de care trebuie sa se fereasca. Acesta e numarul total al indicatoarelor cu "Oprire" si "Stationarea interzisa" montate in ultimii ani. Daca acestea au impanzit in ultima vreme orasul, nu acelasi lucru se poate spune si de parcarile publice. Desi se lauda oficial cu peste 3.000 locuri de parcare amenajate in ultimii ani, administratia Nichita nu a investit nici un ban pentru confortul soferilor. Locurile respective sunt fie de resedinta, pentru care iesenii investesc bani grei, fie, mai nou, cu plata. Chiar daca in oras sunt 15 zone cu parcari cu plata, in baza HCL 216 din 5 iulie 2010 se instituie ca parcari taxabile toate locurile amenajate pe teritoriul municipiului Iasi. Exceptie fac doar locurile de parcare de resedinta, asta insemnand alte 19 amplasamente. In acest moment, totalul este de 34 amplasamente, parcarile avand suprafete cuprinse intre 200 si 5.000 metri patrati. Asta este dovada ca primarul Gheorghe Nichita considera loc de parcare partea de carosabil de langa trotuare. In loc sa amenajeze parcari subterane sau supraterane, edilul-sef arunca praf in ochii iesenilor propunand locuri de parcare in prim trafic.

50 mii lei pentru 484 semne

Conform reprezentantilor Servicii Publice SA, numarul total al semnelor care interzic parcarea autovehiculelor in municipiu este 484. Cele mai multe au fost confectionate in atelierele unitatii si au costat intre 70 si 100 lei. Costul total al lor se ridica, astfel, la cel putin 50 mii lei. Tinand cont ca pentru amenajarea a 60 locuri sub pasarela Nicolina, municipalitatea a cheltuit 200 mii lei, cu banii dati pentru semnele respective s-ar fi putut amenaja lejer 15 locuri de parcare. "Toate indicatoarele au fost confectionate de noi, in ateliere, mai putin 18 indicatoare, care au fost cumparate de municipalitate. De doi ani, insa, nu mai confectionam nimic pentru ca asa ni s-a spus de la Primarie. Noile indicatoare sunt cumparate de municipalitate, iar noi le instalam doar", a declarat Corneliu Bart, directorul adjunct al SC Servicii Publice SA Iasi.
De parca nu e de ajuns ca nu au unde sa-si parcheze masina, iesenii sunt nevoiti sa achite taxe usturatoare pentru ca-si lasa masina in loc nepermis. Taxa de recuperare a autoturismului este de 430 lei, la care se adauga inca 80 lei daca aceasta e lasata timp de 24 ore in baza Servicii Publice SA. Banii nu sunt investiti, insa, in noi locuri de parcare, o parte din suma pe care o achita soferul pentru recuperarea automobilului ajungand in conturile unei firme private. SC FloriTrans Impex SRL primeste 80 lei pentru fiecare masina ridicata de pe strada si 20 lei pentru un automobil mutat dintr-o parte in alta. Firma opereaza pe raza municipiului intrucat Servicii Publice SA nu dispune de masini cu platforma pentru ridicarea autoturismelor parcate neregulamentar.

Primaria recunoaste

Sefii din Palatul Roznovanu recunosc cu jumatate de gura numarul insuficient al locurilor de parcare din municipiu. "In acest moment sunt 2.500 - 3.000 locuri de parcare cu plata. Anul acesta au fost amenajate 800 locuri, anul trecut 1.900, iar in 2008 - 1.250 locuri de parcare. Este adevarat ca au fost amenajate parcari pe spatiile vechilor garaje, construite ilegal pe domeniul public", a declarat Mihai Chirica, director general la Directia Tehnica si de Investitii. 
De altfel, singurele intentii ale edililor de a investi in confortul soferilor e reprezentat de concesionarea locurilor de parcare catre firmele private. Insa reprezentantii PD-L au spus raspicat ca nu vor vota o astfel de varianta deoarece parcarile trebuie administrate de municipalitate, iar fondurile rezultate sa genereze noi locuri de parcare.
O idee "nastrusnica" a reprezentantilor Primariei Iasi a fost amenajarea unor parcari supraterane pe strada Musatini nr. 57 si pe strada Tabacului, intre blocurile J 5-9 si D 3-4. Acestea au ramas doar la stadiul de intentie, din lipsa de fonduri. Totusi, costurile cu realizarea documentatiei s-au ridicat la 196.000 lei.
Alta idee a fost achizitionarea unor "parcari inteligente", pe schelete metalice, ce urmau a fi montate langa blocuri. Si aceasta intentie a fost abandonata de municipalitate.

iasi oprire stationarea interzisa primaria recunoaste
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1646 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018697 (s)

loading...