News Flash:

Iesenii se revolta impotriva hotiilor bancilor

19 Noiembrie 2008
1381 Vizualizari | 0 Comentarii
• Iesenii au inceput sa isi ceara drepturile si sa reclame practicile abuzive ale bancilor • Numai luna aceasta, la Protectia Consumatorului au fost depuse 12 reclamatii, numarul total al acestora de la inceputul anului pana in prezent fiind de aproape 60 • Iesenii se plang de dobanzile mult prea mari sau, mai grav, de solicitarea platii unui comision de administrare altul decat cel solicitat si achitat de catre consumator in momentul cand a incheiat contractul • Specialistii sustin ca inceputul anului 2009 va fi marcat drept sezonul plangerilor, in conditiile in care bancile ajusteaza dobanzile variabile la noile cote si cand se incaseaza comisioanele de administrare de conturi


Iesenii au inceput sa isi ceara drepturile si sa reclame practicile abuzive ale bancilor. Numai luna aceasta, la Protectia Consumatorului au fost puse 12 reclamatii, numarul total al acestora de la inceputul anului pana in prezent fiind de aproape 60. Cei mai multi reclamanti se plang de faptul ca bancile au crescut comisioanele fara nici un fel de instiintare sau ca angajatii institutiilor le transmit extrase de cont sau desfasuratoare in limba engleza.

"Aspectele sesizate care s-au dovedit a fi intemeiate sunt legate de cresterea comisionului de administrare fara informare anterioara, extrase de cont sau desfasuratoare privind rambursarea in limba engleza. De asemenea, sunt cazuri in care petentul apare ca rau platnic, desi a achitat ratele, sau figureaza ca detine card, desi nu a solicitat", explica Dana Hanghicel, directorul Inspectoratului Regional pentru Protectia Consumatorilor Iasi. Pe langa toate acestea, inspectorii de la Protectia Consumatorului explica faptul ca mai sunt cateva aspecte aflate in curs de cercetare. Astfel, iesenii se plang de dobanzile mult prea mari sau, mai grav, de solicitarea platii unui comision de administrare altul decat cel solicitat si achitat de catre consumator in momentul de cand a incheiat contractul. "Sunt in cercetare 31 de reclamatii ce privesc practicile comerciale abuzive. In luna octombrie 2008 au fost inregistrate 24 reclamatii privind aspecte din activitatea unitatilor bancare. Prin procesele verbale de constatare a contraventiei, inspectorii au dispus masura remedierii aspectelor constatate. Au fost aplicate 4 sanctiuni contraventionale cu amenda pentru Ing Bank, Amro Bank si Unicredit Tiriac, valoarea acestora fiind de 18 mii lei", mai explica Dana Hanghicel. 31 dintre plangerile formulate de ieseni au fost redirijate la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, pentru cercetare si solutionare deoarece sediul social al unitatilor bancare reclamate se afla in Bucuresti. Specialistii sustin ca inceputul anului 2009 va fi marcat drept sezonul plangerilor, in conditiile in care bancile ajusteaza dobanzile variabile la noile cote si cand se incaseaza comisioanele de administrare de conturi.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1930 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019696 (s)

loading...