News Flash:

In ciuda gravitatii situatiei, primarul Constantin Simirad sta, deocamdata, in expectativa

25 Octombrie 2001
693 Vizualizari | 0 Comentarii
Se darama podurile

Pe langa podul din cartierul Nicolina, alte trei mari poduri rutiere din Iasi sunt in situatia de a se prabusi daca nu li se fac reparatii urgente •Acestea sunt concluziile grave ale unei expertize realizata de catre specialisti ai Politehnicii la cererea Primariei •Primarul spune ca rezultatul expertizei ar putea fi falsificat de catre specialisti care au exagerat situatia podurilor rutiere din Iasi pentru ca, in conlucrare cu unii din patronii firmelor de constructii care colaboreaza cu Primaria sa scoata zeci de miliarde lei de la municipalitate •Din constructie, podul a avut o serie de deficiente ale sistemului de hidroizolatie, ceea ce a dus foarte repede la infiltrarea apei in structura podului

O expertiza tehnica facuta de catre specialisti ai Politehnicii, la cererea municipalitatii, a scos la iveala o concluzie cutremuratoare: majoritatea podurilor rutiere din Iasi se afla in situatia de a se prabusi, iar unul din acestea trebuie inchis in regim de urgenta.
Conform specialistilor, cea mai grava situatie se inregistreaza la podul Nicolina, care, din cauza uzurii in urma traficului intens, se poate prabusi in orice clipa cu tot cu masinile care circula pe el. In aceasta situatie se impune ca traficul rutier pe acest pod sa fie inchis de urgenta. Podul, care a fost construit in anul 1985, este depasit total din punct de vedere tehnic, desi la darea in folosinta a unui pod, termenul de "garantie" este de 50 de ani. Firma care a construit podul cu 17 ani in urma este Societatea Cai Ferate 2 Iasi, care, conform conducerii municipalitatii, a gresit ca nu a luat in calcul "explozia" traficului in municipiu odata cu anul 2000. In plus, conform specialistilor de la Universitatea de Constructii si Arhitectura, care au realizat expertiza, podul, din constructie, a avut o serie de deficiente ale sistemului de hidroizolatie, ceea ce a dus foarte repede la infiltrarea apei in structura sa.
Ca urmare, in acest moment, specialistii din cadrul Politehicii, cat si cei ai municipalitatii spun ca podul rutier Nicolina trebuie inchis de urgenta pentru a nu se produce o catastrofa. "Conform rezultatului expertizei care a fost realizata in cele mai mici amanunte la podurile din Iasi, starea podului Nicolina este nesatisfacatoare. In termenii nostri asta inseamna ca acesta trebuie inchis de urgenta deoarece se poate prabusi in orice clipa", a declarat Corneliu Bart, seful Serviciului de Poduri si Versanti din cadrul Primariei.
Conform specialistilor, prabusirea podului Nicolina va fi favorizata, in special de neefectuarea lucrarilor de intretinere in conditiile cresterii exagerate a numarului de masini si a traficului. Desi concluzia specialistilor este clara - podul Nicolina se poate prabusi in orice clipa - conducerea municipalitatii nu s-a hotarat inca sa inchida circulatia pe acesta.
In ciuda gravitatii situatiei, primarul Constantin Simirad sta, deocamdata, in expectativa. El spune ca rezultatul exepertizei ar putea fi falsificat de catre specialistii care au exagerat situatia podurilor rutiere din Iasi pentru ca, in conclucrare cu unii din patronii firmelor de constructii care colaboreaza cu Primaria, sa scoata zeci de miliarde lei de la municipalitate. Simirad spune ca va cere realizarea unei contraexpertize. Afimatia primarului este insa contrazisa de coordonatorul lucrarilor de expertiza, profesorul Florin Varlam, de la Universitatea de Constructii din cadrul Politehnicii. "Domnul primar exagereaza. Nu vreau sa ma opun in declaratii cu dumnealui. Precizez inca o data ca problema de la podul Nicolina este foarte serioasa si se poate produce o catastrofa", ne-a precizat Florin Varlam.
Acesta a tinut sa atraga atentia ca sub podul rutier Nicolina se afla bazarul care este vizitat zilnic de sute de ieseni.
Simirad spune insa ca va hotari in urmatoarele zile care va fi situatia podului si ce masuri se vor lua. "Cautam solutii pentru a evita orice fel de problema legata de pod. Ne gandim sa inchidem podul si sa deviem circulatia catre CUG pe rute ocolitoare", a declarat primarul, fara a preciza data la care ar putea intra in vigoare masura.

Podul din zona Tudor Vladimirescu se afla pe aceeasi lista

Situatia podului Nicolina nu este singulara. Si celelalte poduri din Iasi sunt, conform aceleiasi expertize, in situatia de se prabusi daca nu se realizeaza reparatii urgente.
Urmatorul pe lista posibilelor catastrofe este podul din zona Tudor Vladimirescu. Acestuia, conform constatarilor, trebuie sa i se faca urgent reparatii capitale pentru a evita prabusirea, care este datorata tot cresterii imense a traficului. Trebuie sa se tina cont ca acest pod face legatura zonei de est a Moldovei cu vama Sculeni, frecventata foarte des de tiruri si masini de mare tonaj. Culmea, podul rutier din zona Tudor Vadimirescu este construit de o firma franceza, in 1963. Podurile realizate de aceasta firma in Franta s-au prabusit recent din cauza unor erori de constructie. Si aici specialistii de la Universitatea de Constructii spun ca sunt necesare reparatii urgente pentru evitarea unei catastrofe.
De asemenea, in urma aceleiasi expertize s-a constatat ca si podul din zona Metalurgie se poate prabusi daca nu se fac imediat reparatii capitale, spre disperarea autoritatilor locale care, intr-o adevarata criza financiara, se vad practic in situatia de a lua fonduri de la alte investitii pentru a evita adevarate catastrofe rutiere la Iasi. Urgenta ramane insa podul rutier Nicolina, care, reamintim, conform specialistilor, trebuie inchis imediat pentru a nu se prabusi. Odata inchis, pentru consolidarea acestuia sunt necesare aproximativ 50 de miliarde lei, bani pe care Primaria trebuie sa-i aloce urgent de la buget.
Marius PILA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1716 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018131 (s)

loading...