News Flash:

Incepe un nou sezon in Formula 1

13 Martie 2010
630 Vizualizari | 0 Comentarii
Federatia Internationala de Automobilism continua în 2010 planul sau de restructurare a Formulei 1, în scopul de a face acest sport mai putin costisitor, dar mai sigur, mai spectaculos si mai echilibrat. Schimbarile de regulament pentru sezonul care va începe, duminica dimineata, în Bahrain, primul din mandatul noului prsedinte al FIA, Jean Todt, nu sunt foarte multe, dar impactul lor are influente importante atat în plan sportiv, cat mai ales în cel tehnic. Cea mai importanta modificare o reprezinta renuntarea dupa 17 ani la alimentarea monoposturilor în timpul curselor. Aceasta schimbare a avut ca rezultat reproiectarea masinilor la dimensiuni sporite, pentru a face loc unui rezervor de benzina de circa 240 de litri, de aproximativ doua ori mai mare decat în 2009. In consecinta, si stilul de pilotaj va trebui adaptat noilor conditii, în care monopostul este mai mare si mai greu în primele tururi ale Marilor Premii. Totodata, echipele vor economisi bani prin renuntarea la sistemele de realimentare, iar securitatea pilotilor si mecanicilor va creste, pentru ca situatiile cu monoposturile în flacari la standuri sau plecand cu furtunul de benzina smuls nu vor mai fi de actualitate. Pilotii vor continua sa intre la standuri în timpul curselor pentru schimbarea cauciucurilor, în conditiile în care si în acest an vor fi obligati sa utilizeze doua compozitii de pneuri de uscat pe durata unui Grand Prix, estimandu-se ca aceasta actiune ar putea fi facuta acum în mai putin de patru secunde. FIA a decis si cresterea greutatii minime a monoposturilor de la 605 la 620 kilograme. Inainte, pilotii mai înalti si mai grei întampinau dificultati în a putea evolua în masini echipate cu sistemul KERS fara ca acestea sa depaseasca limita de 605 kilograme si din acest motiv ei renuntau sa-l mai foloseasca. Acum, acest dezavantaj a fost eliminat, însa echipele s-au pus de acord sa nu utilizeze, în 2010, sistemul de recuperare a energiei cinetice. Totodata, latimea pneurilor fata a fost redusa de la 270 milimetri la 245, în scopul eliminarii diferentelor de aderenta între rotile din fata si cele din spate, aparute odata cu introducerea slick-urilor, în 2009. Monoposturile vor fi cu aproxiamtiv 100 de kilograme mai grele la start, decat cele de anul trecut, astfel ca Bridgestone, furnizorul oficial de cauciucuri în Formula 1, va oferi pneuri cu o compozitie mai dura decat în sezonul precedent. Pilotii vor avea dreptul în 2010 sa utilizeze numai 11 seturi de pneuri de uscat în cele trei zile ale unui Mare Premiu, fata de 14 anul trecut, iar driver-ii care evolueza în repriza a treia a calificarilor vor fi obligati sa plece în cursa cu cauciucurile folosite în "Q3". Pe plan sportiv, FIA a adoptat un nou sistem de punctaj, inspirat din MotoGP, în scopul recompensarii mai bune a pilotilor care castiga curse. In acelasi timp, numarul de piloti care acumuleaza punct(e) a fost marit de la opt la zece, dupa ce grila a fost extinsa de la 10 la 12 echipe. Astfel, castigatorul cursei va fi premiat cu 25 de puncte, locul II cu 18, locul III cu 15, locul IV cu 12, locul V cu 10, locul VI cu 8, locul VII cu 6, locul VIII cu 4, locul IX cu 2 si locul X cu un punct. Initial, s-a dorit ca vechiul sistem 10-8-6-5-4-3-2-1 sa fie înlocuit cu 25-20-15-10-8-6-5-3-2-1, dar s-a considerat ca învingatorul unui Grand Prix nu este diferentiat suficient de ceilalti piloti. De asemenea, s-a mai luat în calcul posibilitatea de a se acorda puncte pentru pole-postion si pentru cel mai rapid tur, dar aceste idei nu s-au concretizat. Sistemul de punctaj din Formula 1 nu mai fusese modificat din 2003. In cadrul antrenamentelor de vineri, pilotul de rezerva poate rula pe masina unui titular, folosind motorul si cota de pneuri alocate acestuia. In timpul unui sezon, fiecare echipa poate folosi patru piloti. Daca un team doreste sa înlocuiasca un pilot, o poate face pana la startul sedintei de calificari. FIA a modificat putin si prevederile regulamentare cu privire la teste. Astfel, daca un pilot este înlocuit cu unul care nu a evoluat în ultimii doi ani în Formula 1, nou-venitul va avea dreptul la o zi de teste pe un circuit din afara calendarului F1 pe anul în curs. Aceasta decizie a fost luata dupa ce, sezonul trecut, spaniolul Jaime Alguersuari, care nu mai condusese niciodata o masina de Formula 1, nu a primit acordul tuturor echipelor pentru a testa înaintea debutului sau. Prima etapa a Campionatului Mondial de Formula 1, editia 2010, este programata, în acest week-end, în Bahrain, pe circuitul de la Sakhir.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1808 (s) | 22 queries | Mysql time :0.012952 (s)

loading...