News Flash:

Incompetenta lui Abalasei

11 Martie 2004
1388 Vizualizari | 0 Comentarii
•Neculai Abalasei da vina pe Primarie pentru starea jalnica atat a parcului auto al Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), cat si a retelelor electrice de transport •Desi transportul electric in comun este extrem de important pentru realizarea planului de transport din oras, directorul RATEC nu se ingrijeste de starea parcului pe care il are in intretinere •Ploaia va ramane vesnicul dusman al directorului RATEC, din moment ce, la cele mai mici averse, tramvaiele stau blocate in sir pe linie

Tramvaiele lui Neculai Abalasei risca sa devina un adevarat pericol public pentru cetatenii orasului. In cursul zilei de ieri, din cauza unei defectiuni aparute la sistemul retelei de distributie a curentului electric, unul dintre tramvaiele regiei a provocat un accident in lant in zona Targu Cucului, accident care a determinat oprirea circulatiei pentru mai mult de jumatate de ora. Din explicatiile oferite de directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) a reiesit ca personalul de interventie nu a putut actiona imediat pentru ca participa la o alta actiune, determinata de defectarea unui alt vagon, in alta zona a orasului.
Cu toate acestea, Neculai Abalasei nu considera ca este vinovat de starea jalnica a parcului auto al regiei. Ba din contra, acesta considera ca singurul responsabil pentru starea dezastruoasa atat a parcului auto pe care il are in intretinere, cat si a retelelor electrice de transport este municipalitatea. "Cum sa fac investitii in reparatiile care sunt necesare, daca nu primesc bani de la Primarie?", este raspunsul invariabil al directorului RATEC atunci cand vine vorba de rentabilizarea caii de rulare sau de inlocuirea sistemului de retele. In loc sa ia masuri concrete de stabilire de parteneriate sau de gasire a unor investitori care sa aduca banii necesari pentru refacerea parcului sau pentru inlocuirile necesare, Neculai Abalasei continua sa se cantoneze intr-o asteptare cu termen nelimitat. Chiar daca afirma ca pentru a rentabiliza transportul electric din oras are nevoie de aproximativ doua mii de miliarde lei, Abalasei nu face nimic pentru a accesa aceste fonduri, care ar scoate regia din situatia dezastruoasa in care se afla.

Vremea, vesnicul dusman al directorului RATEC

Cu toate ca, in aceste zile, municipalitatea da o mare importanta planului de transport in comun, directorul RATEC continua sa arate ca problemele comunitatii sunt ceva lipsit de importanta. Altfel nu se explica de ce, la fiecare ploaie sau la fiecare intemperie a vremii, tramvaiele sau troleele formeaza adevarate cozi, care incurca circulatia. In conditiile in care Primaria Iasi pune un accent deosebit pe dezvoltarea transportului electric, in vederea realizarii unui plan de transport rentabil pentru oras, realitatea din teren arata ca Neculai Abalasei nu da nici un fel de importanta acestui aspect. Acesta nu este capabil sa inteleaga ca, pentru a ajunge la standardele europene din punct de vedere al realizarii unui transport cu tramvaie si trolee nu trebuie numai investitii, ci si o buna administrare. Cu utilajele pe care le scoate Neculai Abalasei la strada si cu atitudinea de om care asteapta in permanenta, fara a lua o atitudine transanta, de adevarat manager al unei societati comerciale interesat de rentabilitate, se pare ca transportul in comun este condamnat la disparitie.

O alta problema ce ar trebui rezolvata de directorul Abalasei este cea a trecerii altor mijloace de transport peste calea de rulare a tramvaielor. Este dificil sa circuli in Iasi peste liniile de tramvai, pe langa care asfaltul este distrus. Nu mai trebuie amintita situatia din cartierul iesean Alexandru cel Bun, unde au fost cheltuite sute de miliarde de lei pentru amplasarea unei borduri care, dupa nici doi ani, au fost scoase de pe strada. Sa circuli in Alexandru cel Bun cu alt mijloc de transport decat tramvaiul reprezinta o aventura. Oare directorul Abalasei nu stie de avantajele unor treceri la nivel, ca la calea ferata, pe baza unor perne din cauciuc, care asigura circulatia fluenta, fara nici un fel de probleme pentru mijloacele de transport auto? Mai mult decat atat, tot Neculai Abalasei ar trebui sa stie si sa foloseasca pavele din cauciuc pentru refugiile din statiile de autobuz sau de troleibuz. Pe asemenea pavele din cauciuc iesenii nu aluneca, chiar daca este iarna, si nici nu le este frica ca ajung sub rotile mijlocului de transport in comun daca pe jos este gheata. Asemenea pavele de cauciuc pot fi folosite si la trecerile de pietoni. Nu trebuie sa fii mare specialist pentru a adopta asemenea solutii, care rezolva nu numai problemele soferilor, in cazul trecerilor la nivel, ci si pe cele ale pietonilor si ale calatorilor care vor sa circule in siguranta in mijloacele de transport local in comun.
Gabi COHUT
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1712 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019322 (s)

loading...