News Flash:

Internetul se hraneste cu datele noastre personale - cum poti sa te aperi?

13 August 2010
944 Vizualizari | 0 Comentarii
In fiecare moment pe care il petrecem pe Internet lasam in urma noastra date despre lucrurile care ne intereseaza, despre comunicatii si tranzactii, care sunt folosite in comertul online modern. Chiar daca Internetul functioneaza cu ajutorul acestor informatii, unii sunt socati ca sunt urmariti de www.

Internetul nu este un mediu static asa cum este televiziunea, asa ca ingrijorarea este cat se poate de normala. Cu fiecare click pe care il dam trimitem informatii despre noi mai repede decat vin informatiile pe care le cerem, scrie Wall Street Journal.

La fel de normale sunt si intrebari precum "cine aduna aceste informatii", "ce se intampla cu datele mele", "cum ma afecteaza pe mine" sau "cum pot sa opresc asta". Totusi, in loc sa ceara ca acest lucru sa fie oprit, utilizatorii de Internet ar trebui sa invete cum sa isi controleze informatiile personale.

Cele mai multe site-uri colecteaza datele cu ajutorul unor fisiere text mici numite cookies, care sunt stocate in computerul utilizatorului. Site-urile folosesc cookies pentru a personaliza informatiile pe care le ofera fiecarei persoane, in timp ce retelele de publicitate au nevoie de ele pentru a ne oferi reclamele care ne-ar putea interesa.

Vrei sa iti cumperi o masina si tocmai ai vizitat un site cu masini? E posibil sa vezi reclame la masini si pe alte site-uri acum. Asa functioneaza colectarea de date in scopuri comerciale. In acelasi scop, unele site-uri vand aceste date prin intermediul spatiului de reclame.

Avem de ales intre intimitate si Internet

Multi oameni nu sunt de acord cu astfel de metode de urmarire. Unii se simt violati cand sunt tratati ca simple obiecte ale comertului. Altii se tem ca aceste date vor fi folosite pentru a-i discredita sau pentru a ascunde de ei informatii si oportunitati de care s-ar putea bucura.

Personalizarea excesiva a Internetului ar putea duce, in cele din urma, la stratificarea sociala. Cei saraci sau care fac parte dintr-un grup minoritar ar putea sa vada online alte lucruri fata de cei din alte categorii sociale, ceea ce i-ar putea exclude din dezbaterile nationale. Mai mult, se crede ca informatiile ar putea sa fie legate de identitatea oamenilor si sa ajunga in mainile unui guvern care nu le foloseste corect.

Internetul foloseste cookies inca de la inceput, iar consecintele lor asupra vietii private sunt discutate de mai bine de zece ani. Dar inainte sa mergem in setarile browserului si sa le stergem, trebuie sa ne gandim ce primim in schimb.

Motivul pentru care o companie ca Google poate sa cheltuiasca milioane si milioane de dolari pe motorul de cautare si toate serviciile gratuite pe care ni le ofera este tocmai publicitatea care ne foloseste datele. Si nu numai Google face asta. Facebook, Yahoo, MSN si mii de bloguri sau ziare online au nevoie de publicitate pentru a-si sustine activitatea.

De ce sunt atat de valoroase aceste date? Pentru ca publicitatea personalizata este de mult mai valoroasa decat cea aratat tuturor utilizatorilor, iar companiile vor plati mult mai mult pentru a ajunge la fiecare din noi daca sunt sigure ca le folosim produsele.

Daca noi vom da mai putine informatii Internetului, si Internetul ne va oferi mai putin. De asemenea, cei care isi vor permite sa ne ofere continut gratuit vor fi mai putini, iar bloggerii si site-urile mici vor avea mai putine motive sa faca acele lucruri fascinante care ne conving sa petrecem ore in sir pe Internet.

Masurile de securitate saboteaza Internetul

Discutiile pe tema intimitatii online au fost foarte aproape, in urma cu zece ani, sa duca la aparitia unor legi, dar au esuat. Daca reuseau, insa, e greu de crezut ca Google ar fi avut acelasi succes astazi. Cel mai probabil, Google era un motor de cautare decent care se chinuia sa supravietuiasca. Totusi, rezultatele cautarilor ar fi fost de proasta calitate pentru ca i-sr fi lipsit banii cu care reuseste sa ne ofere exact ce avem nevoie.

Acelasi efect l-ar avea si o eventuala decizie a autoritatilor in legatura cu fisierele cookies. Astfel, daca utilizatorii vor trebui sa aleaga singuri daca accepta sau nu un cookie, cel mai probabil ei il vor refuza. Din acel moment, cantitatea si calitatea continutului online gratuit va incepe sa scada.

Nimeni nu are nevoie de asa ceva, nici macar Microsoft care a avut de suferit din cauza problemelor de securitate ale browserului Internet Explorer. De curand, cativa ingineri care lucreaza la noua versiune a browserului au vrut sa faca unele setari de siguranta sa fie activate by default tocmai pentru a-o proteja mai bine pe utilizatori. Totusi, cand conducerea gigantului IT a aflat acest lucru, si-au schimbat intentiile.

De ce nu a fost de acord Microsoft cu masurile mai bune de siguranta? Tocmai pentru ca ar fi sabotat interactivitatea Internetului si publicitatea online. La fel se intampla si in cazul Google Chrome si Mozzila Firefox. In prezent, doar browserul Safari al celor de la Apple refuza automat fisierele cookie daca utilizatorul nu schimba setarile.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1977 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019368 (s)

loading...