News Flash:

Interviu Nicolai Benchea

22 Iunie 2001
1665 Vizualizari | 0 Comentarii
Nicolai Benchea a absolvit Cum Laudae cursurile Universitatii Tehnice "Gheorghe Asachi", iar in anul 1964 a obtinut titlul stiintific de doctor inginer, care sintetizeaza activitatea de cercetare stiintifica din perioada 1967-1973. Din anul 1994, profesor doctor inginer Nicolai Benchea este atestat de catre Ministerul Lucrarilor Publice si Administrarii Teritoriului ca verificator de proiecte si expert tehnic in domeniul constructiilor de poduri. A fost premiat la numeroase saloane de inventii: medalie de argint la Salonul Mondial al Inventiilor de la Bruxelles, 1994, medalia de aur cu mentiunea speciala a juriului la Salonul National Inventica '96 si medalia de aur la Salonul International de Noutati Tehnice Inventa '97 de la Bucuresti. Profesorul Nicolai Benchea propune o solutie tehnica ingenioasa privind constructia de poduri pietonale in municipiul Iasi. In plus, atat costurile, cat si perioadele de executie sunt reduse semnificativ, prin utilizarea de structuri prefabricate.

Reporter: De unde rezulta necesitatea unor poduri pietonale?
Nicolai Benchea: Podurile pietonale asigura traversarea unei ape curgatoare pentru cetatenii din limita acestor poduri sau din imediata lor apropiere, ca sa scurteze timpul pentru realizarea unor necesitati personale, economice si asa mai departe.
Rep.: Ce se intampla in alte orase mari cu asemenea poduri?
N.B.: Toate podurile care au existat si au fost construite se pastreaza intrucat ele au un istoric si au fost realizate pe baza unor necesitati. Dau un exemplu: la Budapesta exista sapte poduri mari care fac legatura intre Buda si Pesta si asigura circulatia tuturor mijloacelor de transport intre aceste doua parti ale orasului.
Rep.: Unde ar fi necesare poduri suplimentare in Iasi?
N.B.: In Iasi se pune problema inlocuirii tuturor podurilor provizorii care exista, din lemn sau suspendate. Aceste poduri se gasesc in Splai Bahlui, langa Universitatea Tehnica, unul la iesirea din oras spre Dancu, in Metalurgie. Mai exista unul, care facea legatura intre Soseaua Nationala si str. Palat. Mai sunt niste poduri din acestea care ar trebui sa fie facute in Alexandru. De exemplu, exista o punte mare care asigura trecerea, dar in partea dinspre Dacia nu exista nici un fel de trecere. Asemenea poduri pietonale sunt foarte utile. Sunt terenuri dincolo de Bahlui care nu pot fi valorificate, neavand legaturi pietonale.
Rep.: Cum apreciati numarul de poduri din Iasi?
N.B.: Numarul de poduri este mic, avand in vedere ca orasul trebuie sa se extinda, si extinderea trebuie facuta si pe partea opusa a Bahluiului. Un pod se face in solutie definitiva si are o durata estimata de functionare de peste o suta de ani. Constructia unor poduri pietonale ar ajuta la fluidizarea circulatiei locuitorilor pentru satisfacerea necesitatilor proprii. S-ar economisi, astfel, foarte mult timp.
Rep.: Ce solutie propuneti?
N.B.: Eu propun solutia prefabricata cu conlucrare spatiala, care asigura legatura intre cele doua parti ale raului Bahlui prin doua infrastructuri, doua pile la o distanta intre ele de 19 metri, si cu doua console pe cele doua maluri, pentru a se elimina culeiele care ar trebui facute, deoarece exista trei deschideri. Si atunci, prin faptul ca se realizeaza partea centrala si cele doua console laterale, se elimina infrastructurile, adica ele se afla in consola. Cele doua console sunt prefabricate. Din culeie, adica din picioarele intermediare, se scot armaturi, si armaturile acestea asigura legatura intre deschiderea centrala si consola care urmeaza sa faca legatura cu cele doua maluri.
Rep.: Ce aduceti nou fata de solutiile traditionale?
N.B.: Noutatea consta in faptul ca toata lucrarea este prefabricata. Deci, se asigura rapiditatea in executie, o suprastructura completa de pod pietonal se poate realiza in maximum o luna. Dar se poate realiza si in doua saptamani.
Rep.: Ce durata estimata de functionare ar avea un astfel de pod?
N.B.: O suta de ani.
Rep.: Cum se reduc costurile prin utilizarea acestei tehnologii?
N.B.: Prin scurtarea duratei de executie. Costurile, de regula, sunt mari datorita faptului ca eu trebuie sa tin personal de regie si de toate felurile pe durata executiei lucrarilor. Nu sunt necesare depozite, deoarece toate materialele sunt aduse si montate. Deci se elimina depozitarile de materiale, manevrarile, turnarile.
Rep.: Se reduce si din costul materialelor?
N.B.: Materialele sunt integral prefabricate si au o calitate superioara, pentru ca prin uzinare se asigura o calitate a betonului care nu poate sa fie realizata in mod obisnuit pe santier. Este beton BC-40, care asigura o rezistenta foarte mare.
Rep.: De ce latime ar putea fi aceste poduri?
N.B.: Podurile pietonale se fac, de regula, pentru patru siruri de circulatie. Deci, daca merg doi oameni alaturi, intr-un sens, alti doi oameni pot parcurge podul in sens opus. Latimea este de trei metri, o banda de circulatie are 75 de centimetri.
Rep.: Cate asemenea poduri ar fi necesare?
N.B.: In Iasi ar fi necesare trei sau patru lucrari care sa se poata face in timpul acestui an. In situatia in care se fac in anul 2001 aceste lucrari, costul lor se poate reduce prin faptul ca exista utilajele care au o continuitate in executie, adica trec de la un santier la altul si se pot executa lucrarile in serie, intr-un timp scurt. Daca se realizeaza doar un pod, sunt cheltuiti niste bani. Facand patru, suma cheltuita se micsoreaza. In general, ar putea sa fie facute vreo sase poduri.
Rep.: Pretul unui asemenea pod ar putea fi de 85.000 de dolari. Care ar fi costurile pentru o constructie clasica?
N.B.: Constructia clasica ajunge de 100.000 de dolari. La cateva poduri construite, s-ar putea economisi banii pentru inca unul.
Rep.: Ati incercat sa supuneti atentiei forurilor in drept aceasta inventie?
N.B.: Da, am trimis o adresa la Primaria Municipiului Iasi prin care prezentam toate detaliile.
Rep.: Care a fost rezultatul?
N.B.: Nu am obtinut nici un rezultat. Adica nu sunt bani pentru asemenea poduri. Acesta este, totusi, un obiectiv turistic. Cand vine cineva, pot sa-l prezint, este o premiera pe plan national sau chiar mondial, pentru ca nu mai exista asemenea solutii.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1438 (s) | 22 queries | Mysql time :0.031320 (s)

loading...