News Flash:

Invatamintele dupa accidentul de tramvai din 2 iunie

19 Iunie 1999
631 Vizualizari | 0 Comentarii
•Starea tehnica proasta este autorul secundar al majoritatii accidentelor

Comisia de ancheta care a analizat cauzele accidentului de tramvai petrecut pe data de 2 iunie la Sala Vointa a facut o serie de recomandari regiei. Mentionam ca accidentul respectiv a fost cel mai grav de acest gen in care au fost implicate mijloacele de transport ale regiei de la inceputul anului 1997. Comisia de ancheta l-a gasit vinovat de ciocnirea celor doua vagoane pe vatmanul vagonului de tip "Tatra", Titus Bostan, care ar fi ramas paralizat de groaza in momentul in care tramvaiul a ramas fara tensiune. Mentionam ca vagoanele de acest tip dispun de o asa numita "frina de vigilenta" care intra automat in actiune in momentul in care conducatorului vehicolului i se face rau, doarme sau moare. Dispozitivul trebuie actionata in permanenta iar frina intra in sarcina in momentul in care pedala este eliberata. "Daca vatmanul, in momentul in care a vazut ca nu mai are frine si tramvaiul ia viteza, s-ar fi ridicat de pe scaun sa ii previna pe calatori, frina intra automat in sarcina", a precizat Petru Girlea, directorul general al RATC Iasi. Comisia de ancheta a cerut ca fiecare vagon care pleaca din depou sa fie temeinic verificat de revizorul tehnic cu accent asupra sistemului de frinare si a frinei de vigilenta, mentionind in foaia de parcurs starea acestora. Pe de alta parte, s-a mai prevazut ca in cazul in care se schimba vatmanii pe un tramvai la capat de linie sa se mentioneze in foia de parcurs semnata de dispecer starea frinelor. In sfirsit, sigurantele din tabloul electric al vagonului vor fi calibrate cu un nivel mai mare cu 25 - 30% fata de cel actual; noul sistem va fi experimentat timp de trei luni. Aceasta masura este aplicata pentru ca vagonul implicat in accident a ramas fara principalul sistem de frinare din cauza arderii mai multor sigurante in urma unei supratensiuni in reteaua cu alimentare. In incheiere Comisia de ancheta a recomandat RATC sa efectueze reparatii capitale pe tronsonul de cale situat in zona Arcu - Canta. Acest tronson este cel mai nesigur din Iasi, fiind contruit dupa o tehnologie neperformanta, linia fiind pozata direct in beton fara traverse.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1724 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017292 (s)