News Flash:

Invatatura din reclame

23 Aprilie 2009
674 Vizualizari | 0 Comentarii
Invatatura din reclame
Nu ma innebunesc dupa reclamele ce hacuiesc programele de televiziune. Mai cu seama dupa acelea repetate cu o frecventa obsedanta. Intai, din principiu: mi se pare ca indaratul publicitatii desantate a unui produs se ascunde, pe langa dezinteresul cumparatorilor, si o consistenta hiba a acestuia. Fructele pomului prea mult laudat sunt de obicei dezamagitoare. Apoi, pentru ca majoritatea reclamelor de la noi sunt de o stupizenie fara cusur. Ca sa dai de una mai de Doamne ajuta, din care sa razbata cel putin o frantura de idee, trebuie sa "inghiti" pe nemestecate sumedenie de "calupuri" insipide.
Intamplarea a facut ca, in rastimpul sarbatorilor pascale, sa fiu nevoit a suporta, printre picaturi, si tirurile periodice ale publicitatii. Si, prins fara voie in acest vartej, m-am intrebat ce parere si-ar face despre noi, urmarind reclamele tv, un venit din alta lume.
Prima concluzie ce i s-ar impune ar fi aceea ca suntem un neam de nespalati. Caci prea suntem indemnati la tot pasul sa folosim cutare sau cutare sapun, cutare ori cutare sampon, cutare ori cutare detergent. Bineinteles ca produsele recomandate sunt neaparat mai bune decat altele si, ca sa ne convinga de nemaipomenita lor eficienta, cateva doamne mai coapte umbla pretutindeni cu punga de detergent si cu sticla de inalbitor, scotandu-le la vedere ori de cate ori o rubedenie, o prietena sau o cunostinta are ghinionul sa-si pateze bluza, rochia, covorul ori lenjeria de pat. Se intelege ca, dupa o demonstratie ad-hoc, companioanele doamnelor mai coapte, fara exceptie mai tinere, adica lipsite de experienta, vor apela negresit doar la noile substante de curatenie, fara sa le pese ca acestea sunt sensibil mai scumpe si, la drept vorbind, prin nimic superioare celorlalte.
A doua concluzie ar fi ca suntem un neam de becisnici. Altminteri nu am fi sfatuiti cu atata insistenta sa consumam, cat e ziua de mare, tot soiul de suplimente alimentare, destinate sa acopere deficitul de vitamine si minerale din organism. Va sa zica, in loc de hrana sanatoasa, pastile si casete cat cuprinde. Din cand in cand, ni se mai recomanda, totusi, si oarece mancare naturala, de pilda supa la pachet "ca la mama acasa", sarmalutele in vid, pateul de ficat la cutie, feliutele de cod aduse din regiunile arctice, numai bune pentru copii, sau hrana de tip fast-food cu cadouri, materializate in diversi monstruleti de plastic, cu care n-avem decat sa ne jucam cat poftim.
A treia concluzie ar spune ca suntem un neam de oameni bolnavi, dovada multimea de medicamente la care suntem consiliati a recurge pentru vindecarea diverselor afectiuni: reumatisme, viroze, indigestii, nevralgii etc. Reteta, altadata un apanaj al medicului, a trecut acum in domeniul liberei initiative a telespectatorului, invitat sa se doftoriceasca precum il taie capul. Recursul consumatorului la medic e abia de ultima instanta, atunci cand apar "manifestari neplacute". Daca mai apuca.
Concluzii interesante ne incurajeaza sa tragem si alte categorii de reclame. De exemplu, acelea consacrate vopselelor de par, rimelurilor, fardurilor si celorlalte corective miraculoase ale frumusetii genului feminin. Sau evantaiul bauturilor racoritoare, naturale - ni se garanteaza - suta la suta, desi orice om cu minima instructie stie ca asa ceva nu exista. Insa la ce bun? Reclama e sufletul comertului. Atat si nimic mai mult.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1909 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019280 (s)

loading...