News Flash:

La garantie

21 Decembrie 2006
4722 Vizualizari | 11 Comentarii
La garantie
GARANTÍE s.f. = Obligatie in virtutea careia o persoana sau o institutie trebuie sa apere pe cineva de o paguba eventuala sau sa-l despagubeasca de o paguba suferita sau, obligatie in virtutea careia o persoana sau o institutie raspunde de ceva.
Asta`i definitia din DEX.
Eu, prin garantie, inteleg faptul ca, atunci cand cumpar un lucru, ma asigura respectiva firma, imi inlocuieste produsul in cazul vreunei defectiuni de fabricatie.
Corect, nu?
Nu ma duc cu un produs facut puzzle, rupt, spart sau dezmembrat. Ma duc cu el atunci cand nu mai functioneaza in parametri normali fara sa fi suferit socuri mecanice sau cine stie ce alte accidente.
Si, in acest caz, este normal sa mi`l schimbe.
Dar, e doar normal nu si practic. Pentru ca rar se intampla sa`l schimbe si practic.
Practic ti`l ia, isi spune ca are o zgarietura fina, ca`i prafuit, ca era parca alta culoare, ca`i manjit cablul, ca`i orice altceva. Daca nu gaseste nimic, ii face fisa de intrare in service. Iti da fisa si`ti ia produsul. Nu ti se da altu`n loc sa nu stai fara pana`ti vine ala, asa cum procedeaza unele firme serioase din strainatate. Nu, aici suntem in Romania, si facem cum zic ei.
Bun.

Deci, iti ia produsul. Si dus e. Trec zile, trec saptamani, rareori chiar luni, pana se intoarce. Si, atunci, vezi surpriza:
"Ne pare rau, am descoperit ca nu`i din vina noastra defectiunea, asa ca nu vi`l putem repara..."
"Pai bine mai, da` atunci de ce l`ati tinut atata timp?" intrebi si tu ca omu` curios.
"Pai suntem foarte ocupati, pana v`a venit randul..."
Mda... Deci sunt foarte ocupati. Ce pot intelege eu din asta? Ca e o teapa de magazin, care vinde doar ciurucuri care se defecteaza pe banda rulanta.
Buna treaba.
"Da` de ce spuneti ca nu`i din vina voastra defectiunea?", intrebi, sa nu pleci nelamurit.
"Asta n`as putea sa va spun, da` asa a venit din service", raspunde nevinovatu` din fata ta.
Te uiti pe hartia de ti`au dat`o din service.
"Din cauza ca a intrat umezeala, praf, ca a stat la soare, ca a stat la intuneric, ca a fost folosit mai mult, ca a fost folosit mai putin, ca n`a fost folosit (in unele cazuri, pentru ca se stie ca unele aparate se defecteaza atunci cand nu sunt folosite...) nu va putem acorda garantie. Va multumim pentru bla bla bla".
Mda.
Cu alte cuvinte, daca functioneaza cand ti`l vinde inseamna ca`i bun. Daca nu`ti mai merge cand ai ajuns acasa, inseamna ca... (vezi mai sus).
Poate nu toate firmele functioneaza pe acest principiu, poate sunt si unele serioase... Dar, la norocul pe care l`am avut eu, inca n`am dat de una serioasa.
Mi`am dus boxele la garantie, le`a testat ala, a vazut ca nu merg, le`a trimis la Bucuresti, s`au intors in trei saptamani (cinspe zile lucratoare) cu bilet pe care scria ca merg perfect. Mi le`a testat acolo, nu merg. Nu`i problema, le mai trimitem o data...
Mi`am dus camera foto la garantie ca nu`i mai mergea butonul de zoom, s`a intors in doua saptamani cu butonul de zoom reparat, dar nu mai mergeau difuzorul, display`ul si lampa de asistenta autofocus... Am verificat asta in magazin de fata cu vanzatorul si, imediat, l`a trimis inapoi. S`a intors in trei zile cu un bilet pe care scria: "Din nefericire, lipsesc sigiliul si un surub, dovada ca a fost desfacuta de personal neatestat de firma noastra, asa ca nu mai intra sub incidenta contractului de garantie."
Sa pic jos, nu alta... Nici vanzatorul nu mai tinea minte... etc.
Lista poate continua inca vreo 5 pagini...



Dar... ce folos?


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (11)

Anonim  | #4212
Ai avut tu ghinion... eu am luat computer, l-am instalat si monitoru nu primea semnal.L-am dus inapoi mi-a dat altu l-a testat ala chiar daca nu avea voie si l-am luat. Mi-am luat boxe le-am dus acasa am stat vreo 3 ore cu ele la maxim sa le testez si deodata se auzea urat o boxa, am dus inapoi mi-a dat altele pe loc...
mariana  | #4213
felicitari inca o data !!!!
iti urez un Craciun fericit
katmai  | #4214
weird shit. asta cam in romania se poate intampla numai. eu am dat telefon la local store si am stat de povesti cu tipul de acolo ca sa imi faca build la un pc, pentru ca vroiam sa il iau in 2 ore. tipul mi-a facut comp de 1800 euro, fara nici o garantie, si cand m-am dus acolo era totul ready just to pack and go.
Alice  | #4215
mare ghinion ai! si eu am avut odata o problema cu calclatorul. nu mai mergea sursa... pur si simplu intr-o zi s-a hotarat sa nu mai mearga si nu a mai mers. era inca in garantie ( atunci il luasem intreg ) si l-au trimis astia la bucuresti. a venit dupa 3 saptamani. bun! acum mergea sursa, da` nu mai mergea cd-writer-ul. apoi am chemat un prieten si mi-a zis ca ametitii aia uitasera sa conecteze cd-writer-ul in spate... nu ii bagasera cablul in mufa... nah... ce sa mai zic. ma intreb daca nu stiam pe nimeni care se pricepe ce faceam? il dadeam iar inapoi? venea iar dupa 3 saptamani si poate iar nu mergea ceva...
puco  | #4216
Se rezolva si partea cu produs inlocuitor in perioada de stat in service (dar cu scandal).
Eu am avut probleme cu o sursa de calculator luata de la TurboZone.

M-am dus cu ea in garantie si mi-au zis ca dureaza cel putin 10 zile pana se intoarce.
L-am le-am zis ca legislatia prevede produs de schimb in perioada de service si dupa un pic de gat facut, mi-au dat o sursa in loc.
(M-am documentat un pic inainte sa ma duc la ei cum sta treaba cu legislatia referitoare la garantie. :) )

Nu mai are rost sa spun ca sursa s-a dus si s-a intors de 3 ori din service nereparata si defecta pana s-au hotarat sa mi-o schimbe.
KilerINC  | #4217
Anonim , inseamna ca ai avut tu bafta .,.. crede-ma , pentru ca am lucrast in magazin de calculatoare ( cam cel mai mare din Pitesti ) si stiu cum merg treburile cu garantiile....

Un exemplu de magazin serios VisUrat ar fi GERMANOS .... la aia daca reparatia dureaza mai mult ( de 7 zile parca) iti da un alt telefon ( la astia stiu sigur , la aparate fotto si video nuj ) poe care sa il folosesti pana e gata ....nu iti da cine stie ce telefon ded fitze,dar iti da un telefon ca sa nu te tina blocat ...
serbard  | #4218
Uite de aia prefer eu sistemele MLM, unde ai garantie pe satisfactie, fara comentarii sau alte alea. Plus tot felul de bonusuri.. Da cine nu stie, ia teapa!
Garantie  | #4219
In caz ca nu stiati, legislatia in vigoare prevede ca un produs nu poate sta mai mult de 30 de zile la reparat. In caz ca se depaseste acest termen, aveti dreptul sa cereti sa vi-l schimbe sau sa va dea alte produse in loc. De asemenea, daca produsul achizitonat se defecteaza in mai putin de 24 de ore, trebuie schimbat si nu reparat.
Garantie  | #4220
In caz ca nu stiati, legislatia in vigoare prevede ca un produs nu poate sta mai mult de 30 de zile la reparat. In caz ca se depaseste acest termen, aveti dreptul sa cereti sa vi-l schimbe sau sa va dea alte produse in loc. De asemenea, daca produsul achizitonat se defecteaza in mai putin de 24 de ore, trebuie schimbat si nu reparat. Cele 30 zile la reparat pot fi si 30 de zile cumulat pentru mai multe retineri in service(de cate 10 zile de ex). Daca este adus a treia oara la service, trebuie schimbat.
Viper  | #4221
Apropo de Germanos, e defecta camera foto luata de acolo, am mers la ei si mi-au zis ca ei asigura service doar pentru telefoane mobile. Deci trebuie sa trimit camera la Bucuresti (din Timisoara). I-am sunat pe cei de la service, le-am spus despre ce e vorba, au zis sa le si scriu un bilet in colet cu problemele camerei si ca il vor tine in service in functie de componentele pe care le au in stoc insa nu mai mult de o saptamana. Sa vedem...
unu "motivat" :)))  | #4222
Apropo de Turbozone........e cel mai degradat magazin de componente din Iasi,dar ce sa faci,ca singur intri in belea atunci cand deschizi usa magazinului sa cumperi ceva.
Hai sa va plictitsesc shi io cu o intamplare cu sus numitul magazin din iasi : imi cumpar o placa de baza (mai buna) cu CPU cu tot (ca sa fie ca la carte) shi imi face garantiile etc. Dupa un timp (8 luni) placa de baza imi ardea orice pl video pe slot Agp, shi intrigat ma duk sa le explik cum sta treaba.Am lasat tot PC la ei ptr. eventuale teste shi imi zik sa vin a doua zi sa aflu cauza ( pe care io o stiam). Final ; placa de baza arsa complet, ha ha ha, nu mai functiona delok. deci fara pl video si fara cea de baza mi se spune ca ar trebui inlocuita cea din urma mentinuta. Ok ! se ofera un service la ea de 15 zile in care tot acest timp am stat fara PC, muream nu alta. Au trecut 20 de zile de fapt shi vine placa. Da, deci sa constatat ca respectivul obiect nu mai facea parte din clauza garantiei deoarece nu se cunoaste motivul deteriorarii :))))))) sa mori de ras pe banii mei. Am fost nevoit sa imi cumpar alta pe loc dar mi-au dat alta pl video in schimb garantie la cea care sa ars, fenomenal ; schimbi pl video de 5mil shi nu schimbi o pl de baza de 2.5mil ? Deci concluzia e ca firma asta e plina de prostie cu un regim de garantii care te face sa nu iti mai iei nik de la ei.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1971 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020380 (s)

loading...