News Flash:

La Regia de transport schimbarile vin in pas de melc

7 Iunie 2005
1084 Vizualizari | 0 Comentarii
•La ultima sedinta de Consiliu Local, primarul Gheorghe Nichita a atras atentia intregii conduceri de la RATP ca nu are nici un plan de imbunatatire a activitatii de zi cu zi a regiei •Desi criticile primarului la adresa RATP sunt indreptatite, totusi majoritatea problemelor transportului local sunt determinate de lipsa investitiilor in infrastructura

In urma cu peste un an, cotidianul ZIUA de Iasi a prezentat pe larg, succesiv, in mai multe editii ale cotidianului, seria de nereguli de la Regia Autonoma de Transport Public condusa de Neculai Abalasei. La vremea respectiva, am publicat nu numai dezastrul din transportul public local, ci si bataia de joc pe banii publici ai municipalitatii sub conducerea lui Neculai Abalasei, directorul Regiei. Nimeni nu a facut vreun control pentru a lamuri aceasta situatie, nici macar in ceea ce priveste sesizarile noastre. De abia acum, se pare ca primarul Nichita a luat atitudine fata de crasa indolenta de la RATP, anuntand o posibila analiza a activitatii lui Abalasei.

In asteptarea momentului cand va fi pus in aplicare programul de transport elaborat de municipalitate, la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) nu se intampla mai nimic. Din cand in cand, mai este scos la strada tramvaiul de epoca. Intre timp, celelalte tramvaie vin tot cu intarziere, traficul se impotmoleste destul de des, iar cand este reluat, vagoanele vin unul dupa altul si circula mai mult goale. Macazul automat, instalat la intersectia din fata Colegiului National, a incetinit mai mult traficul, in loc sa-l fluidizeze. La ultima sedinta de Consiliu Local, primarul Gheorghe Nichita a atras atentia intregii conduceri de la RATP, inclusiv Consiliului de Administratie, ca nu au nici o initiativa si nici un plan de imbunatatire a activitatii de zi cu zi a regiei. Reprezentantii RATP declara la randul lor ca programul de transport nu poate fi pus in aplicare decat la initiativa municipalitatii. "Daca nu se aude nimic de la RATP, nu inseamna ca stam degeaba", a spus directorul Neculai Abalasei. Pana la punerea in aplicare a programului de transport, conducerea Regiei a luat masuri pentru reducerea consumului de energie si pentru punerea in functiune a dispeceratului unic. Desi criticile primarului la adresa RATP sunt indreptatite, totusi majoritatea problemelor transportului local sunt determinate de lipsa investitiilor in infrastructura si, in mod indirect, de neplata la timp a serviciului de transport subventionat, pe care RATP il presteaza pentru anumite categorii de populatie. Dupa o perioada de peste zece ani, in care infrastructura de transport urban a fost peticita din cand in cand, se pare ca acest serviciu public a reintrat in atentia municipalitatii. Cu toate acestea, programul de transport este pus in aplicare cu incetinitorul. Cel mai probabil, la urmatoarea sedinta de Consiliu Local va fi aprobata hotararea prin care operatorii privati de maxi-taxi vor incheia contracte de concesiune pe anumite trasee de autobuz si microbuz cu RATP. In ceea ce priveste achizitia de autobuze noi, se spera ca cea de-a treia procedura de licitatie, care va avea loc cel mai probabil pe 10 iunie la Bursa Romana de Marfuri Bucuresti, va fi in sfarsit adjudecata.

Sinele vin de la Timisoara

Licitatia pentru sine de tramvai care a avut loc ieri la Bursa Romana de Marfuri Bucuresti a fost adjudecata in favoarea SC Impex Timisoara SRL. "A fost singura firma care s-a prezentat atat la prima procedura, cat si la cea de-a doua. Conform regulamentului s-a procedat la negocierea pretului cu singurul ofertant si s-a ajuns la un pret bun, de 25,9 milioane lei/tona de sina", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. In perioada imediat urmatoare, societatea comerciala castigatoare va trebui sa livreze regiei iesene o cantitate de 180 tone de sina. Aceasta urmeaza a fi folosita pentru lucrarea de modernizare a liniei de tramvai din bulevardul Dacia. "Cel mai probabil, lucrarea va fi reluata saptamana aceasta", a precizat Mihai. Schimbarea caii de rulare pe bulevardele Alexandru cel Bun si Dacia a fost inceputa anul trecut si, pana in prezent, au fost schimbati 1,27 km pe ambele sensuri de rulare. Anul acesta vor fi modernizati 1,47 km, cale dubla. Valoarea estimata a lucrarii si cuprinsa in bugetul local pe 2005 este de 72 miliarde lei. In aceasta suma sunt cuprinse atat costurile lucrarilor de constructii montaj, cat si cele de proiectare. Costul unui kilometru de cale simpla ajunge la 600 mii Euro. Tot in aceasta perioada, echipele de angajati de la RATP vor efectua cateva lucrari de intretinere la calea de transport. "La intersectia in care este situat fostul Centru de Calcul, pe directia Zona Industriala va fi schimbat un tronson de linie, pe care sina este uzata. Cu aceasta ocazie va fi dezafectat si un macaz care nu mai este folosit demult, deoarece in aceasta intersectie tramvaiele nu mai fac virajul dinspre bulevardul Nicolae Iorga spre Podu-Ros", a mai spus Adrian Mihai. Lucrarea a inceput noaptea trecuta si va tine probabil o saptamana. O alta lucrare de intretinere are loc la intersectia care duce de la statia Doi Baieti spre Dancu. Aici se completeaza cu piatra sparta terasamentul, pentru ca ulterior sa se toarne asfalt. Pentru a nu bloca traficul, inlocuirea sinei se realizeaza pe rand, pe fiecare sens de transport.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1891 (s) | 22 queries | Mysql time :0.020093 (s)

loading...