News Flash:

La scurt timp de la infiintare

5 Decembrie 2002
915 Vizualizari | 0 Comentarii
Primaria pune bomboana pe coliva RATEC

•Regia Autonoma de Transport Electric in Comun se afla, la sfarsitul anului 2002, in pragul falimentului •Desi tramvaiele si troleibuzele, calea de rulare si reteaua fir-contact fac parte din domeniul public, municipalitatea refuza sa-si asume responsabilitatea finantarii investitiilor •Intreaga vina pentru colapsul transportului electric in comun si pentru serviciile proaste oferite este aruncata pe membrii conducerii Regiei

La sfarsitul anului 2002, situatia Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) poate fi caracterizata, in cateva cuvinte, ca fiind una falimentara. In timp ce incasarile din vanzarea biletelor nu se ridica la mai mult de opt miliarde lei pe luna, datoriile acumulate depasesc cu mult suma de o suta de miliarde lei.
In aceste conditii, aproape jumatate din sistemul de retea fir-contact trebuie inlocuit. Din cauza starii avansate de uzura, cel putin o data la zece zile apar avarii grave la reteaua electrica de alimentare la strada, avarii care duc la blocaje serioase in trafic, cu repercusiuni directe asupra calatorilor platitori. In acelasi timp, mai mult de jumatate din calea de rulare trebuie refacuta, iar din cauza amanarii la nesfarsit a efectuarii lucrarilor, uzura mijloacelor de transport este accelerata. In shimb, datorita acestor deficiente majore, cheltuielile de intretinere ale vagoanelor si troleibuzelor se dubleaza si chiar se tripleaza. Mai mult de trei sferturi dintre troleibuze au depasit durata de viata si mai mult de jumatate dintre tramvaie se afla in aceeasi situatie. Astfel, daca respectivele tramvaie si troleibuze nu vor fi inlocuite sau nu li se vor face reparatii capitale, in mai putin de un an, iesenii vor plati bilete tot mai scumpe pentru a calatorii in mijloace de transport harbuite, pline de praf vara si in care vor ingheta iarna.

Primaria nu da bani

Desi mijloacele de transport in comun, reteaua fir-contact si calea de rulare intra in domeniul public al municipalitatii, pe care aceasta este obligata, conform legii, sa-l intretina si sa-i asigure o functionalitate normala, primarul Constantin Simirad si-a aratat in numeroase randuri iritarea cu privire la alocarea de fonduri pentru investitiile necesare asigurarii conditiilor normale de folosire a infrastructurii transportului electric in comun din Iasi. Aceasta stare de lucruri a culminat cu declaratia din data de 27 noiembrie 2002, facuta de primar in cadrul sedintei saptamanale cu sefii de regii si departamente din subordinea sa, conform careia intentioneaza sa nu mai acorde nici un leu pentru RATEC.

Vina conducerii RATEC

Desi directorul Neculai Abalasei face anticamera la cabinetul primarului de cate doua sau trei ori pe saptamana, pentru a recupera sumele investite din sursele proprii ale Regiei, astfel incat RATEC sa subziste, Constantin Simirad il acuza pe acesta ca nu se ocupa suficient de administrarea Regiei pe care o conduce.
Mai mult, pentru ca lipsa banilor nu a permis achitarea la timp a energiei electrice furnizate de SC Electrica SA, aceasta a intrerupt alimentarea cu energie electrica a RATEC. Astfel, de mai bine de o saptamana in birourile RATEC toate actele si documentele se intocmesc manual, ca in urma zece ani, deoarece functionarea tehnicii informatizate a fost blocata odata cu cea a curentului electric.
Suma totala datorata de Regie furnizorului de energie electrica se ridica la 14,5 miliarde lei, bani pe care directorul Abalasei spera sa-i obtina tot de la Primarie. Un nou refuz, motivat sau mai putin motivat, echivaleaza cu bomboana de pe coliva RATEC, deoarece SC Electrica SA a anuntat ca, in cazul in care nu-si va primi banii, intentioneaza sa intrerupa alimentarea retelei de fir-contact de la strada.
Nicolaie PAHOMI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1235 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019110 (s)

loading...