News Flash:

Legea la mana politistului

1 Decembrie 2006
2364 Vizualizari | 7 Comentarii
Legea la mana politistului
• Incepand de astazi intra in vigoare Noul Cod Rutier • Orice lege ar incalca un sofer in trafic, politistul va fi cel care decide daca soferul a gresit sau nu • O parte dintre amenzile la control radar vor fi date pe loc soferilor, iar o alta parte din amenzi vor fi trimise acasa prin posta • Incepand de astazi, cel care poate "ierta" suspendarea permisului de conducere al unui sofer este seful Politiei Rutiere, si nu seful Inspectoratului de Politie • In cazul unui sofer care este prins sub influenta bauturilor alcoolice la volan, acesta poate face contestatie imediat dupa ce politistul a hotarat suspendarea permisului de conducere • Soferul oprit de politist in trafic nu trebuie sa coboare din autoturism • "Ne asteptam sa creasca numarul de contestatii, insa asta nu inseamna ca nu ne vom mai face datoria. Oamenii, soferii, trebuie sa inteleaga ca toate acestea sunt spre binele lor. Nu am avut o norma de amenzi si nu vom avea nici in continuare", a spus comisarul Petru Frunza, seful Politiei Rutiere Iasi


Incepand de astazi soferii vor intra sub incidenta Noului Cod Rutier, lege care taxeaza in primul rand pe soferii care sunt indisciplinati in trafic. De astazi, permisul de conducere va putea fi pierdut mai usor, iar amenzile pe care le va aplica Politia Rutiera vor fi calculate in functie de salariul minim pe economie. Un punct de penalizare inseamna 10 la suta din salariul minim pe economie. Amenzile vor fi de la un punct penalizare (330 mii lei - 33 RON) la 100 puncte penalizare (33 milioane lei - 3.300 RON). "Nu vom scoate de 1 decembrie mai multi oameni in strada si nici nu vom da impresia ca stam la vanatoare", a spus comisarul sef Liviu Zanfirescu, seful Inspectoratului de Politie al Judetului Iasi.

Politistul atotputernic

Orice lege ar incalca un sofer in trafic, politistul va fi cel care decide daca soferul a gresit sau nu. In cazul in care un sofer este oprit pentru faptul ca a vorbit la mobil, pentru ca a depasit linia continua, pentru ca a trecut pe rosu, pentru ca nu a dat prioritate de trecere sau pentru ca nu a purtat centura de siguranta, politistul are ultimul cuvant in fata soferului. Cu toate ca acesta din urma va sustine contrariul si chiar daca nu sunt martori si in mod normal este cuvantul politistului impotriva cuvantului soferului, agentul va avea dreptate. "Nu degeaba se cheama agent constatator. Politistul a dat niste examene ca sa ajunga in strada. A dat vizita medicala si a trecut un test psihologic. El este cel care poarte stabili daca un sofer a incalcat o regula sau alta", a spus Costel Mandru. Nu este o solutie pentru sofer sa nu semneze procesul verbal de constatare a unei abateri. In acest caz, politistul va numi un martor din oficiu pentru a fi de fata in momentul in care procesul verbal este completat si semnat, chiar daca acel martor nu a vazut evenimentul rutier. In cazul in care soferul este de acord cu procesul verbal si semneaza, o copie a procesului verbal ii va fi inmanata, iar cu aceasta soferul se va putea prezenta la primarie si va plati in termen de 48 de ore jumatate din minimul amenzii. In cazul in care nu semneaza procesul verbal, soferul va primi amenda prin posta si va plati sanctiunea integral. In cazul in care un sofer este nemultumit de amenda sau de faptul ca i-a fost suspendat permisul de conducere pentru o anumita fapta, acesta are drept sa faca contestatie pe care o va depune in termen de 15 zile la Politia Rutiera din judetul unde a fost comisa fapta. Cu toate acestea, pentru a putea face plangere, soferul trebuie sa fie in posesia copiei dupa procesul verbal de constatare, adica trebuie sa fi semnat respectivul proces verbal.



Amenzi trimise prin posta

O parte dintre amenzile la control radar vor fi date pe loc soferilor, iar o alta parte din amenzi vor fi trimise acasa prin posta. "Ca un element de noutate, trebuie spus ca nu exista absolut nici o reglementare in legatura cu autoturismul radar. Poate fi de orice culoare si de orice marca, insemnat sau nu. Radarul poate fi in miscare sau poate fi la punct fix. Soferii nici macar nu vor sti cand au luat amenda, iar politistii vor putea opri din mers soferii cu bastonul pe geamul autoturismului", a spus purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Iasi. Amenda care vine prin agentul postal va fi de fapt o chemare la oficiul postal din cartierul respectiv, loc unde soferul va primi fluturasul de amenda contra semnatura. "Daca nu ajunge procesul verbal de amenda sau procesul verbal de suspendare a permisului la cetatean, acesta se poate judeca cu Posta. Cat timp se judeca, dovada de circulatie se poate prelungi pana la o hotarare definitiva a judecatorilor", a spus Costel Mandru.



Clementa de la seful Politiei Rutiere

Pana la intrarea in vigoare a Noului Cod Rutier, ofiterul care putea "ierta" suspendarea permisului de conducere era inspectorul sef al Inspectoratului de Politie al Judetului. Incepand de astazi, cel care poarte oferi clementa este seful Politiei Rutiere. Acesta va putea sterge suspendarea permisului de conducere chiar si daca acesta a fost retinut pentru o perioada de 90 de zile. Pentru a putea beneficia de clementa din partea sefului SPR Iasi, soferul care cere acest lucru trebuie sa indeplineasca trei conditii. Trebuie sa aiba vechime in conducere de cel putin un an, sa nu fi beneficiat in ultimii trei ani de clementa din partea unui ofiter si sa nu-i fi fost suspendat permisul de conducere in ultimii doi ani.



Consumul de alcool la volan

In cazul unui sofer care este prins sub influenta bauturilor alcoolice la volan, acesta poate face contestatie imediat dupa ce politistul a hotarat suspendarea permisului de conducere. "Se poate face plangere pe loc, soferul putand contesta faptul ca este sub influenta bauturilor alcoolice. Va primi o dovada de circulatie pentru 15 zile, insa va putea circula abia dupa 24 ore de la oprirea sa in trafic. Plangerea va merge la Judecatorie si se va judeca procesul, iar in tot acest timp soferul va primi dovezi la fiecare 30 de zile cat dureaza procesul. Daca judecatorii ne dau noua dreptate, soferului ii este suspendat permisul de conducere, iar daca ii dau soferului dreptate, ii vom da permisul. In aceasta maniera un sofer poate trage de timp, insa pana la sfarsit, daca a fost vinovat, oricum ii va fi suspendat permisul de conducere", a mai spus Costel Mandru.



Refuzul verificarii identitatii

In primul rand, in conformitate cu Noul Cod Rutier, soferul oprit de politist in trafic nu trebuie sa coboare din autoturism. Ca si in strainatate, soferul trebuie sa astepte in autoturism cerintele politistului. Daca politistul ii cere soferului sa se legitimeze sau le cere pasagerilor sa se legitimeze sau ii cere soferului sa deschida portbagajul, acesta trebuie sa dea curs acestor solicitari. In cazul in care soferul refuza sa isi decline identitatea sau refuza sa deschida portbagajul, politistul este imputernicit sa-i suspende permisul pentru o perioada de 90 zile si sa-i dea amenda de clasa a IV - a, cuprinsa adica intre 8 si 20 puncte penalizare, adica 2,64 milioane lei, pana la 6,6 milioane lei (264 RON - 660 RON). "Aceasta lege a fost data efectiv pentru soferii care sunt nesimtiti. A fost data pentru a fi sanctionati cei care au bani si-si permit tot felul de manifestari ilegale in trafic. A mai fost introdusa pentru taximetristii care sunt indisciplinati. Cei care refuza sa dea date despre identitatea lor, a pasagerilor sau refuza controlul autoturismului, risca pierderea permisului de conducere si amenzi destul de mari", a spus Costel Mandru.



Oamenii trebuie sa inteleaga ca e spre binele lor

Seful Serviciului Politiei Rutiere Iasi, comisarul Petru Frunza, a afirmat ca aplicarea Noului Cod Rutier va duce la marirea substantiala a numarului de contestatii care vor fi adresate Politiei Rutiere, insa noua legislatie este spre binele soferilor. "Ne asteptam sa creasca numarul de contestatii, insa asta nu inseamna ca nu ne vom mai face datoria. Oamenii, soferii, trebuie sa inteleaga ca toate acestea sunt spre binele lor. Nu am avut o norma de amenzi si nu vom avea nici in continuare. Politistii trebuie sa-si faca treaba in trafic, acele opt ore cat stau in strada trebuie sa munceasca. Sunt multi soferi care gresesc intentionat, si aceia ar trebui sa se simta vizati. Ne vom axa pe acele abateri care cauzeaza accidente de circulatie, si anume viteza, indisciplina pietonilor si carutasii care circula pe timpul noptii far semnalizare", a spus comisarul Petru Frunza. Doua aspecte sesizate in trafic de politisti, probleme pentru care nu a fost gasita o solutie adecvata sunt principalele chestiuni pe care le vor avea in vedere politistii in perioada imediat urmatoare. "Depasirile de coloana la semafor sau la calea ferata, soferii care merg pe dupa refugiu si care depasesc tramvaiul si alte asemenea chestiuni cu siguranta ca vor fi sanctionate drastic. Toate acestea atrag dupa sine suspendarea permisului de conducere", a mai spus Petru Frunza.



Exemplu simplu de pierdere a permisului

Zilnic, pe strazile din municipiul Iasi oricine poate fi martorul manevrelor unor soferi care pot duce in cinci minute la pierderea permisului de conducere. Cu un calcul foarte simplu, politistii au demonstrat cum poate un sofer neatent sa-si piarda permisul de conducere in doar cateva minute. "Sa spunem ca este vorba de un taximetrist. Acesta incalca marcajul continuu sau, spre exemplu, nu are o placuta de inmatriculare (penalizare de 6 puncte amenda in ambele cazuri - n.r.), acelasi taximetrist nu poarta centura de siguranta (doua puncte amenda - n.r.), vorbeste la telefonul mobil (doua puncte amenda - n.r.) si nu are atestat pentru conducerea unui taxi (6 puncte amenda - n.r.). La un calcul simplu, taximetristul a adunat 16 puncte de penalizare si, implicit, a pierdut permisul de conducere. Din pacate, astfel de exemple sunt foarte multe pe strazile din Iasi", a spus Costel Mandru, purtatorul de cuvant al Politiei Rutiere Iasi. Trebuie mentionat ca odata ce unul dintre soferi nu acorda prioritate de trecere pietonilor sau a altor autoturisme, acestia si-au pierdut pe loc permisul de conducere.



Transportatorii sustin Noul Cod Rutier

Reprezentantii marilor companii de transport din Iasi au spus ca era necesar ca in Romania sa se faca ordine in circulatia de pe drumurile publice pentru faptul ca multi soferii conduc nebuneste si prin aceasta pun in pericol traficul. Totodata, patronii firmelor de transport au aratat ca in tarile din Uniunea Europeana legislatia rutiera se respecta la sange. "Parerea mea este ca este buna aceasta schimbare, pentru ca i va opri pe cei care conduc nebuneste. Cei din afara respecta legile. Cand intri intr-o tara din Europa observi ca toata lumea foloseste centura de siguranta si ca toti respecta pe cat se poate regulile de circulatie. Cand ajungi din nou in Romania vezi oameni care vorbesc la telefon, care nu poarta centura, o adevarata harababura. Este foarte bine ca mai inaspresc un pic regulile. Foarte multe accidente s-au petrecut din cauza unor inconstienti. Si-au luat masini puternice si au facut accidente. Ba mai vezi pe unul ca merge cu 200 de kilometri la ora si vorbeste la mobil. Noi nu avem soselele de asa natura incat sa ne permitem sa apasam acceleratia", a spus Viorel Barladeanu, patronul unei firme de transport international. "Dupa parerea mea, nu o sa fie mai bine. Va fi un haos total. Nu avem conditii pentru a putea sa respectam Noul Cod Rutier. Drept sa spun nu stiu exact ce se va petrece, am auzit tot felul de zvonuri legate de taxe si impozite mai mari si altele ca astea", a spus Razvan Ungureanu, patronul unei alte firme de transport.



politistul atotputernic
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (7)

maximus  | #3046
abia astept da se mai descongestioneze traficul prin oras.Cum ? Pai 15 punte o sa faca multi deci ....taximetristi mai putini, secces baietilor de la circulatie.
gabi petcu  | #3047
Vedem daca smecherii cu jeep-uri, aia cu masini luxoase, gen 10 NVR, gen FYR, vor fi opriti?Nu credem.........................................Mai graim...........
Sofer in Iasi  | #3048
Cu ce sunt vinovat eu daca in Canta si in zona Piata Nicolina singura sansa de a circula e pe acostamentul liniei de tramvai din cauza masinilor parcate pe prima banda? Cu ce sunt vinovat daca pe Poitiers, pe banda mea de mers se casca o groapa de 2 mp adanca de 30-40 cm si trebuie sa calc linia continua pentru a evita sa-mi rup masina?
Pierd puncte si incasez amenda aiurea doar pentru ca le e mai usor politistilor sa ma opreasca pe mine decat sa faca ordine pe asemenea bulevarde?
andrei  | #3049
hai ma, ca nu o sa iti ia permisul daca ocolesti o groapa si incalci linia si nici daca mergi pe linie in canta. au si spus (in alt ziar) ca poti merge pe linie, insa daca vine tramvaiul tre sa ii faci loc. iar cu statul pe linie la semafor sau trecut pe linie in statie (cum e la piata nicolina) nu sunt nici eu de acord. de aia e statie ca sa "traga" tramvaiul in ea, nu? eu as vrea sa vad ca ia permisul la taximetristi si la cei cu banet, asta vreau, aceeasi lege pt. toti
kuki  | #3050
maximus esti total aiurea. taximetristii sunt singurii care fac probleme? eu zic sa te mai gandesti , si ai sa vezi ca mai multe probleme fac masinile de scoala si smecherii care au politia de partea lor. dar si tu faci parte dintre cei cu idei preconcepute . daca e masina galbena e golan .dar nu e chiar asa. Legea e dura si trebuie respectata de toti . Pe cat posibil in conditiile mizerabile din Romania.
roxana  | #3051
Rugam pe d-ul primar Nichita si pe Seful Politiei Rutiere din mun.Iasi, sa gaseasca pina la finele anului 2006, o punguta cu doi bani , cit sa instaleze semafoare pe sos. Nicolina, la prima intersectie dupa pasarela de la Podul Ros spre CUG, unde traficul este groaznic de la ora 6 dimineata pina seara dupa ora 23, cind incep raliurile de masini si motociclete
Aceasta sos. Nicolina, ocupa locul 1 la accidentele de masini in Iasi , fiind botezata si " soseaua mortii ". Cei doi agenti de circulatie care vin aproape in fiecare dimineata in aceasta intersectie, mai rau incurca circulatia , pentru ca de fapt stau pe marginea strazii si se uita la trafic FARA SA DIRIJEZE CIRCULATIA.
Numai din amenzile date intr-o saptamina pe sos. Nicolina, cred ca s-ar stringe banii necesari pentru montarea semafoarelor.
taximetristu  | #3052
as vrea si eu sa va angajati macar o zi ca taximetristi...voi aia care nu ati mers niciodata cu taxiul...eu lucrez de 4 ani ca taximetrist nu sunt mandru sa o spun dar zi de zi vin fel si fel de persoane..tu ce ai face cand vine o femeie si se suie in masina la tine si te roaga sa o duci cat de repede poti la spital sau acasa ca are o urgenta ..nu prea cred ca ai sa mergi cu 20km/h sau vine nu stiu ce smecher din iasi si iti spune sa o calci..nu prea cred ca nu ai sa o faci.Asa ca mai bine lasatii pe taximetristi ca nu e tot timpul vina lor
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1369 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018998 (s)

loading...