News Flash:

Ligheanele pe roti aprobate de Foia

12 Ianuarie 2005
1154 Vizualizari | 0 Comentarii
•Autobuzele societatilor de transport judetean de persoane nu au dotarile minime de confort pentru clientii care apeleaza la serviciile acestor operatori •Iarna calatorii ingheata de frig, iar vara suporta praful de pe sosele •Ca de obicei Cristian Foia, seful Autoritatii Rutiere Romane - Agentia Iasi, a declarat ca institutia pe care o conduce nu se ocupa cu astfel de probleme

Majoritatea firmelor de transport auto judetean de persoane ofera conditii pentru clienti sub limita decentei si a bunului simt. De exemplu societatea comerciala Randunica SRL care detine licenta de executie transport eliberata de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) si efectueaza curse regulate pe traseele Iasi-Barnova, Iasi-Budesti, Iasi-Golaesti, Iasi-Comarna etc, detine un parc auto format din autobuze care ofera conditii execrabile calatorilor. In timpul iernii nici unul din autobuze nu poseda instalatie de incalzire, astfel incat calatorilor sa li se poata oferi caldura. Mai mult decat atat, calatorii se plang de faptul ca in unele autobuze lipsesc banchetele iar buretele da navala de sub tapiteria invechita. De dispozitive parasolare (storuri sau perdele) nici nu poate fi vorba ca aceste autovehicule sa le aiba in dotare, pentru ca in timpul verii calatorul sa nu fie nevoit sa suporte arsita si toropeala soarelui. "Vara, pentru ca drumurile sunt pline de praf, nu sunt deschise geamurile si trapele autobuzului, iar daca urca un numar prea mare de persoane in autobuz, din cauza caldurii si a mirosurilor intepatoare, calatoria devine insuportabila. Nici iarna nu este mai bine pentru ca trebuie sa stai infofolit cu hainele de pe tine din cauza frigului", se plangea ieri Andreea Mihalache, unul dintre clientii ocazionali ai SC Randunica SRL. Desi orice cetatean care doreste sa beneficieze de serviciile acestei societati poate constata existenta problemelor semnalate mai sus, administratorul SC Randunica SRL, Viorel Barladeanu neaga ca ar exista astfel de probleme.
De existenta stingatorelor de incendiu sau de trusa de prim ajutor putin probabil ca soferii respectivelor autobuze sa le fi avut vreodata la indemana. In caz de incendiu calatorii nu au posibilitatea sa se salveze printr-o iesire de siguranta, desi conform Ordinului Ministrului Transporturilor numarul 458/2002 acest lucru este obligatoriu pentru siguranta pasagerilor. In acelasi act legislativ sunt prevazute si conditiile minime pentru ca un autobuz sa poata fi utilizat in activitatea de transport judetean de persoane: sistem de incalzire, parasolare, iesire in caz de incendiu, existenta unui stingator de incendiu si a unei truse medicale, mobilier interior curat si fara defectiuni, etc.
Totusi, conform informatiilor furnizate de Viorel Barladeanu, autobuzele SC Randunica SRL sunt cuprinse intre categoriile II-IV de calitate, categoria IV fiind cea inferioara. Dar pe unele autobuze nu se regasesc placutele care sa prezinte categoria autovehiculului, desi este obligatorie existenta acesteia. Aceasta nu este singura societate comerciala ce are obiect de activitate transportul auto de persoane care foloseste astfel de autobuze. In situatii similare se gasesc si SC Transfaraon SRL care efectueaza curse Iasi-Cozmesti sau SC Trans Ady Mold SRL, ce efectueaza curse regulate pe traseul Iasi-Coarnele Caprei, toate aceste societati comerciale deservindu-se de Autogara Iasi-Vest. Aceleasi conditii sunt oferite si in autobuzele apartinand SC Magic Aliment SRL care efectueaza curse pe traseul Iasi-Opriseni sau cele ale SC Ciutex SRL care desfasoara aceeasi activitate de transport, dar pe ruta Iasi-Luceni, toate acestea deservindu-se de Autogara Eurovoyage care a fost data in folosinta recent.

Incompetentul Foia

Poate ca inspectorii ARR ar trebui sa mai efectueze controale pentru a depista aceste ligheane cu roti care circula pe drumurile judetului Iasi. Ca de obicei, Cristian Foia, seful filialei iesene a Autoritatii Rutiere Romane, a declarat ca nu intra in atributiile sale verificarea conditiilor oferite pe autobuzele care circula pe trasee interjudetene. Se pune intrebarea cu ce se ocupa Cristian Foia, sau daca stie ce atributii are, avand in vedere ca ori de cate ori a fost intrebat despre o problema ce tine de transportul judetean a dat din colt in colt. "Ce treaba are ARR cu verificarea conditiilor tehnice ale autobuzelor? Nu ma mai deranjati in afara orelor de program", a declarat, cu obraznicia caracteristica, Cristian Foia. Este clar ca odata cu schimbarea Guvernului este necesara si demiterea unor sefi ai institutiilor ce reprezinta Executivul in teritoriu, iar filiala ieseana a ARR este un caz exemplar in aceasta directie deorece nu se poate sti cu ce s-a ocupat Cristian Foia in anii de activitate. Oare care este cuantumul spagii pe care o poate primi un inspector ARR pentru a permite unor astfel de autobuze sa circule pe drumurile judetului si pentru bataia de joc sa mai incaseze si bani?
Bogdan CATANESCU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1817 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018462 (s)

loading...