News Flash:

Lucruri bune, dar si deficiente in bilantul ISJ

8 Septembrie 2000
971 Vizualizari | 0 Comentarii
•Continuarea aplicarii reformei si prestatia directorilor au avut rezultate bune •Au fost depistate deficiente in ceea ce priveste calitatea actului instructiv-educativ la scolile din mediul rural •Printre recomandarile facute de seful ISJ se numara evitarea "scurtarii" ultimelor ore si aprobarea transferurilor numai din motive obiective

Ieri, in sala de festivitati a Liceului de Arta "Octav Bancila", a avut loc obisnuita, la inceput de an scolar, sedinta cu directorii unitatilor de invatamant din judet. Cu aceasta ocazie, Camelia Gavrila, inspector scolar general, a prezentat o sinteza a activitatii desfasurate in sistemul de invatamant iesean, in anul scolar 1999-2000. Din raportul prezentat, a reiesit ca, in general, activitatea desfasurata a avut rezultate bune, insa au existat si unele deficiente. Una din principalele probleme cu care s-a confruntat conducerea ISJ a fost incadrarea in numarul de norme aprobat de Ministerul Educatiei Nationale, lucru care a necesitat restructurarea a 477 de posturi. Aceste restructurari au fost facute numai dupa consultarea cu reprezentantii sindicalistilor si nu au generat probleme majore. In timpul controalelor frontale in scoli cum ar fi Liceul "Mihai Eminescu", Liceul "Garabet Ibrailenu", Scoala Normala "Vasile Lupu", Scolile generale 9, 23, 22, 28 etc., s-a constatat o activitate foarte buna. Au fost parcurse ritmic si integral planificarile, s-a incercat asigurarea unor conditii cat mai bune pentru desfasurarea procesului instructiv-educativ si s-a constatat ca se depun eforturi substantiale pentru ridicarea standardelor de pregatire a elevilor, indeosebi in unitatile reprezentative. Din pacate, au fost semnalate si unele disfunctionalitati, indeosebi in scolile din mediul rural, din Crucea, Glavanesti, Zmeu, Tibana etc. Principalele puncte nevralgice depistate au fost: nefinalizarea reparatiilor capitale, incadrarea unui numar destul de mare de cadre didactice necalificate, mentinerea evaluarilor traditionale in detrimentul celor moderne, mai eficiente. "Sa incercam sa pastram ce este valoros in activitatea desfasurata pana acum si sa evitam aparitia disfunctionalitatilor si a aspectelor negative", a recomandat seful ISJ. De asemenea, directorii au fost atentionati sa ia masuri ferme pentru evitarea unei practici destul de des intalnite, de scurtare a ultimelor ore sau chiar "fentarea" acestora. Abordarea orelor optionale trebuie facuta cu cea mai mare atentie, acestea nefiind doar "umplutura" si se impune finalizarea, in cel mai scurt timp, a igienizarii scolilor, in vederea obtinerii avizelor sanitare de functionare. "In ceea ce priveste constituirea fondurilor scolii, vreau sa precizez ca nu se poate impune parintilor sa dea bani pentru asta. Relatia parinti-scoala este normala, in masura posibilitatilor fiind bine venit un ajutor material benevol. Dar nici nu este interzisa infiintarea fondului scolii, acolo unde este posibil. Oricum, in cadrul sedintelor cu parintii, este obligatorie prezentarea situatiei detaliate a folosirii acestor bani", a mai spus inspectorul scolar general. In incheiere s-a atras atentia in mod foarte serios asupra aprobarii cererilor de transfer a elevilor si obligativitatea de incadrare in numarul posturilor aprobate de MEN.

Simona RELEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1873 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017435 (s)

loading...