News Flash:

Macaz schimbat la CFR

14 Februarie 2005
1331 Vizualizari | 0 Comentarii
•Caile Ferate Romane (CFR) Iasi au beneficiat cu putin timp in urma de o esalonare a datoriilor de peste 1.300 miliarde lei •Aceste sume de bani au fost suportate ca deficit din buzunarele platitorilor de taxe si impozite •Actualul director Dumitru Anchidin ar putea fi inlocuit cu membrul PD Constantin Axinia, seful Serviciului Siguranta Circulatiei din cadrul CFR Iasi

La Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR) Regionala Iasi se anunta un val de schimbari la varful conducerii. Acest lucru vine dupa ce, in ultimul an, directorul Dumitru Anchidin a fost implicat in mai multe scandaluri cu inchirieri de trenuri, transporturi dubioase de marfa sau lucrari incredintate preferential. Mai mult, ceea ce este mai grav este faptul ca, in urma cu cateva luni, regionalele iesene ale CFR au beneficiat de o esalonare la plata datoriilor de peste 1.300 miliarde lei. Astfel, Regionalele CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura au beneficiat cu cateva luni in urma de amanarea pana la data de 31 decembrie 2006 a datoriilor catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGJP) Iasi. Acest lucru a fost facut in scopul scutirii la plata a obligatiunilor fiscale, in suma de 1.330 de miliarde lei. Conditia este ca aceste unitati sa achite lunar obligatiile fiscale curente, lucru care nu a avut loc si care atrage de la sine dubii si suspiciuni asupra modului in care SNCFR este tinuta in brate de diferite cercuri de interese, politice si economice deopotriva. Din informatiile detinute pana in prezent, la conducerea CFR Iasi ar urma sa fie numit democratul Constantin Axinia, seful Serviciului Siguranta Circulatiei, membru al Partidului Democrat de aproximativ doi ani.

Schimbari

Scandalurile cu furnizorii de servicii a fost accentuat in luna decembrie a anului trecut, cand Regionala Iasi a CFR a pierdut un proces la Tribunalul Iasi cu unul dintre furnizorii de servicii. Judecatorii ieseni i-au obligat pe cei de la Regionala CFR la plata a 41 de miliarde lei, ceea ce reprezinta peste un milion Euro. Acest lucru este urmarea faptului ca firma a incheiat cu Compania Nationala CFR si Regionala Iasi mai multe contracte, potrivit carora firma se angaja sa execute lucrari de consolidare la un tronson in lungime de cava sute de kilometri. Conducerea firmei pagubite a precizat ca, in ciuda incercarilor de a recupera banii pe cale amiabila, Regionala CFR Iasi, condusa de Dumitru Anchidin a refuzat constant sa-si onoreze datoriile. Imensa suma a reprezentat contravaloarea unor lucrari de consolidare la terasamente, dar si dobanzi legale care s-au acumulat. Din informatiile detinute pana in prezent, lucrarile au inceput din 2001, dar au fost sistate in 2003, pentru ca s-a creat o neintelegere in ceea ce priveste plata intre Regionala CFR Iasi, care era beneficiara lucrarilor, si cea de la Bucuresti, care trebuia sa plateasca. In aceste conditii, sumele de bani imputate vor trebui platite de regionala CFR Iasi.
Gelu JIREGHIE
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2021 (s) | 24 queries | Mysql time :0.028209 (s)

loading...