News Flash:

Mai mult de patru kilometri sina de tramvai vor fi inlocuiti

8 Aprilie 2005
1068 Vizualizari | 0 Comentarii
•Dupa ce Primaria Iasi va semna contractul de prestari servicii cu Regia Autonoma de Transport Public, aceasta va organiza licitatie pentru achizitionarea a 200 tone de sina de tramvai •Lucrarile de reabilitare a cailor de rulare vor viza cartierul Alexandru cel Bun si zona Baza 3

Odata cu semnarea contractului de prestari servicii dintre Primaria municipiului Iasi si Regia Autonoma de Transport Public (RATP), aceasta va organiza licitatie pentru achizitionarea a 200 de tone sina de tramvai. Cele 200 tone de cale de rulare sunt necesare pentru efectuarea lucrarilor din cartierul Alexandrul cel Bun si zona Baza 3. "Directia tehnica a Primariei nu a gasit un executant pentru efectuarea lucrarilor de reabilitare a cailor de rulare pentru tramvaie. Astfel, aceste lucrari vor fi realizate de catre RATP. In primul rand, vom incepe lucrarile in cartierul Alexandru cel Bun, urmand ca acestea sa fie continuate in zona Baza 3", a declarat Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. Lucrarile de reabilitare a cailor de rulare din cartierul Alexandru cel Bun urmaresc schimbarea a 2,9 kilometri de sina de tramvai. In zona Baza 3 vor fi schimbate liniile pe o distanta de 1,5 kilometri. Ulterior, Regia municipala de transport va mai organiza si alte licitatii, atat pentru achizitionarea de piatra sparta, cat si pentru placile din cauciuc folosite la amortizarea vibratiilor produse de rularea mijloacelor de transport. Bugetul alocat lucrarilor de reabilitare a cailor de rulare pentru anul 2005 este de 58 miliarde lei.

Proiect esuat

In urma cu aproape trei luni, RATP, cu garantia Consiliului Local, a organizat o licitatie pentru reabilitarea a 35 de kilometri de linie de tramvai. Pentru reabilitarea cailor de rulare au fost interesate doua firme de specialitate, Baran Construction din Israel, asociata cu firma Lesico, si Amec Spie Rail din Franta. Licitatia a fost ulterior anulata deoarece cele doua firme au cerut un pret mult prea mare decat putea suporta bugetul local. Astfel, daca initial Regia de transport estima un cost de 22 de milioane Euro pentru refacerea cailor, cea mai mica oferta din partea firmelor a fost de 26 milioane Euro, apartinand firmei din Israel. Imediat municipalitatea a incercat sa gaseasca o solutie pentru ca lucrarile totusi sa se desfasoare. Privit ca o alternativa la ofertele celor doua firme inscrise la licitatia pentru reabilitarea a 35 de kilometri de linie de tramvai, creditul bancar solicitat de municipalitate sucursalelor bancilor comerciale din Iasi incerca sa rezolve problema. Cu toate acestea, nici una din sucursalele bancilor comerciale nu a acceptat oferta si s-a decis ca lucrarile sa fie desfasurate de catre RATP.
Ovidiu MUNTEANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1825 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019002 (s)

loading...