News Flash:

Managerii spitalelor, numiti de primari sau prefecti

22 Mai 2009
802 Vizualizari | 0 Comentarii
Managerii spitalelor vor fi numiti de primari sau prefecti, in functie de subordonare, la propunerea Consiliilor de Administratie (CA) ale unitatilor sanitare, potrivit Hotararii de Guvern pentru aprobarea Strategiei de descentralizare in sistemul de sanatate, publicata ieri in Monitorul Oficial. Principalele aspecte vizate in vederea demararii reformei in sistemul de sanatate au fost trecerea de la un sistem centralizat de stat spre unul finantat prin sistemul asigurarilor sociale de sanatate si aparitia Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS), cu rol de tert platitor, furnizarea de servicii medicale pe baza contractuala, aparitia unor modalitati noi de plata a furnizorilor si introducerea competitiei, potrivit Hotararii de Guvern. Transferul unitatilor sanitare catre autoritatile administratiei publice locale - respectiv Consiliile judetene sau locale, dupa caz, vizeaza spitale judetene, municipale, orasenesti si comunale, spitale de boli cronice, de monospecialitate, centre de sanatate, centre medicale, centre de diagnostic si tratament, policlinici cu plata. La Ministerul Sanatatii vor fi pastrate numai unele spitale sau institute clinice si spitalele de interes national.
Unitatile sanitare transferate vor fi finantate din trei surse, adica din Fondul National Unic de Asigurari Sociale de Sanatate - pentru servicii medicale contractate cu Casa de asigurari de sanatate judeteana, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Sanatatii, direct sau prin transferuri - pentru programe nationale de sanatate, dotare cu aparatura de inalta performanta, precum si pentru actiuni de sanatate (cercetare, rezidenti), de la bugetele locale - pentru orice tip de cheltuieli. Administratia publica locala va finanta reparatiile curente, reparatiile capitale, utilitatile, consolidarile, modernizarile si achizitiile de obiecte de inventar, echipamente si aparatura medicala, altele decat cele de inalta performanta. Odata cu transferul unitatilor sanitare sunt transferate si competentele. Astfel, Consiliilor judetene, respectiv locale li se trasfera competenta de administrare a unitatilor sanitare publice de interes judetean sau local, numirea managerului, pentru unitatile sanitare pe care le detin, la propunerea Consiliului de Administratie al unitatii sanitare si managementul asistentei medicale, pentru unitatile sanitare pe care le detin. Consiliul de Administratie al spitalului va fi alcatuit din reprezentanti ai Ministerului Sanatatii, ai Caselor de asigurari de sanatate judetene, ai Consiliilor judetene sau locale si ai organizatiilor profesionale de nivel judetean (Colegiul Medicilor, Ordinul Asistentilor Medicali si Moaselor).
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1793 (s) | 24 queries | Mysql time :0.018920 (s)

loading...