News Flash:

Manualele sunt vechi si stufoase

15 Octombrie 2007
866 Vizualizari | 0 Comentarii
Camelia Gavrila
• In cadrul invatamantului special inca se utilizeaza manuale vechi, depasite, greoaie si stufoase, in special la limba romana • De asemenea, participarea cadrelor didactice la cursuri sau stagii de formare, atat de necesare pe acest segment de invatamant, este aproape nesemnificativa


Invatamantul special si special integrat iesean nu beneficiaza inca de toate conditiile pentru ca elevii cu deficiente sa poata avea o educatie corespunzatoare. Inca se utilizeaza manuale vechi, depasite, greoaie si stufoase, in special la limba romana. De asemenea, participarea cadrelor didactice la cursuri sau stagii de formare, atat de necesare pe acest segment de invatamant, este aproape nesemnificativa. "Noi am dezvoltat o serie de parteneriate intre unitatile de invatamant special si cele obisnuite, in vederea asigurarii in conditii optime a serviciilor de sprijin educational pentru elevii cu cerinte educationale speciale integrati, a terapiei logopedice si a serviciilor de consiliere si asistenta psihopedagogica. De asemenea, anul trecut au avut loc patru mari inspectii de specialitate care au vizat evaluarea modului de aplicare a curricumului si adaptarea acestuia la tipul si gradul deficientei, a activitatii manageriale a unitatii de invatamant sau evaluarea activitatilor de terapii specifice si a serviciilor educationale de sprijin", a declarat Camelia Gavrila, inspector scolar general in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Iasi.

Invatamantul special din judetul Iasi este una dintre cele mai mari retele de acest tip din tara. Acesta include opt unitati scolare care asigura asistenta educationala pentru mai bine de 1500 de copii, Scoala din Penitenciarul de Maxima Siguranta, Centrul Logopedic Interscolar si Centrul Judetean de Asistenta Psihopedagogica. "Invatamantul special iesean are o serie de puncte slabe, dar am facut o serie de recomandari pentru a remedia problemele. Astfel, am dori sa se puna accent mai mare pe lucrul diferentiat cu elevii, pe adaptarea continuturilor la nivelul de intelegere al acestora sau pe incurajarea elevilor de a formula intrebari si de a participa la procesul de evaluare", a precizat Gavrila.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4230 (s) | 22 queries | Mysql time :0.300237 (s)

loading...