News Flash:

Ministerul Educatiei face recensamantul analfabetilor

4 Aprilie 2000
753 Vizualizari | 0 Comentarii
•Pana la 1 septembrie, scolile vor prezenta situatia fiecarui elev care a abandonat scoala: numele, adresa si motivele abandonului

Un recent ordin al Ministerului Educatiei Nationale cere tuturor scolilor ca pana la 1 septembrie 2000 sa realizeze o situatie amanuntita referitoare la abandonul scolar. Scolile vor trebui sa faca situatii pentru fiecare elev in parte care a abandonat scoala - numele, adresa, motivele pentru care copilul a abandonat scoala si masurile pe care institutia de invatamant le-a luat pentru a preveni abandonul scolar. In judetul Iasi, la sfarsitul anului scolar 1998-1999, din totalul de 102.953 de elevi, cuprinsi in invatamantul obligatoriu I-VIII, au fost inregistrate 776 de cazuri de abandon scolar si nescolarizati. Cei mai multi elevi care au abandonat scoala sunt din mediul rural - 619, in mediul urban inregistrandu-se doar 157 de elevi care au renuntat la scoala. Se observa, de asemenea, ca majoritatea elevilor abandoneaza scoala in timpul cursurilor gimnaziale - 585 de cazuri fata de 191 de elevi care au renuntat la scoala in clasele primare. Cauzele abandonului scolar sunt numeroase: conditiile socio-economice si culturale ale familiilor din care provin elevii (familii dezorganizate, numeroase, cu situatie materiala deficitara, parinti in detentie sau alcoolici, familii care manifesta dezinteres fata de scoala si abuzeaza in folosirea copiilor pentru rezolvarea problemelor existentiale - munci agricole, cersetorie, furt, activitati casnice); o alta cauza este organizarea procesului educational (cadre didactice necalificate, cadre didactice nemotivate in activitatea cu copiii, neimplicarea parintilor in programele educative initiate de scoala, lipsa de pregatire a cadrelor didactice pentru programele de integrare a copiilor cu cerinte educative speciale si a rromilor); ultima cauza este contextul socio-economic al comunitatii (drumuri impracticabile, distante mari de la domiciliu la scoala - mai ales in mediul rural, grupuri cu influente negative etc).

"Nu putem obliga elevii sa nu renunte la scoala"

"Nu putem obliga elevii sa nu renunte la scoala. In comunitatile mici - cum ar fi satele -, primaria, biserica, pot influenta insa deciziile parintilor. Trebuie gandite programe specifice fiecarei comunitati. De exemplu, trebuie intensificata colaborarea scoala -familie, pot fi desfasurate programe de consiliere a parintilor. In ceea ce priveste cadrele didactice necalificate, pot fi initiate stagii de pregatire in vederea cunoasterii continuturilor ariilor curriculare si a relationarii corecte a acestora cu elevii si parintii. De asemenea, pot fi gandite programe atractive care sa creasca nivelul de motivare a elevilor si, foarte important, acordarea de sprijin material copiilor cu situatie materiala precara. Si autoritatile locale se pot implica in diminuarea acestui fenomen prin asigurarea mijloacelor de transport sau acordarea unui ajutor material familiilor foarte sarace care au copii la scoala. Problema este ca multe din aceste masuri nu pot fi realizate fara fonduri. Iar fonduri nu prea sunt", a subliniat Camelia Gavrila. Conducerea ISJ Iasi sfatuieste insa scolile sa incerce sa rezolve aceasta problema chiar si in conditiile lipsei de fonduri. Probabil ca aceasta problema va ramane tot pe umerii profesorilor si rezolvarea ei va depinde de puterea de convingere a acestora. Mai exista o posibilitate, aceea ca, dupa ce va intra in posesia situatiilor oferite de scoli cu privire la abandonul scolar, MEN sa scoata din maneca un program realist de combatere a abandonului scolar.
Simona RELEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1368 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017519 (s)

loading...