News Flash:

Moastele Sfantului Apostol Pavel vor fi aduse la Bucuresti

18 Octombrie 2008
1608 Vizualizari | 1 Comentarii
• Arhiepiscopia Bucurestilor organizeaza, joi, procesiunea "Calea Sfintilor", cand Moastele Sfintilor Constantin si Elena si ale Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucurestilor, vor fi aduse inapoi la Catedrala Patriarhala, odata cu moastele Sfantului Apostol Pavel, care vin din Grecia


Arhiepiscopia Bucurestilor organizeaza, joi, procesiunea "Calea Sfintilor", cand Moastele Sfintilor Constantin si Elena si ale Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucurestilor, vor fi aduse inapoi la Catedrala Patriarhala, odata cu moastele Sfantului Apostol Pavel, care vin din Grecia. Moastele Sfintilor Imparati Constantin si Elena si ale Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou, ocrotitorul Bucurestilor, care au fost pastrate la biserica Sfantul Spiridon Nou in perioada in care au avut loc lucrari de reparatie la Catedrala Patriarhala, vor fi purtate, joi, pe strazile din jurul Catedralei Patriarhale. In cadrul procesiunii vor fi aduse, din Grecia, si moastele Sfantului Apostol Pavel, a declarat purtatorul de cuvant al Arhiepiscopiei Bucurestilor, parintele Bogdan Ciubotaru. Procesiunea "Calea Sfintilor" se va desfasura cu binecuvantarea Preafericitului Parinte Daniel, Patriarhul Romaniei, si este organizata de Arhiepiscopia Bucurestilor, in colaborare cu Centrul de Presa Basilica al Patriarhiei Romane. Parintele Ciubotaru a mai spus ca in acest an, sarbatoarea Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou va fi una speciala. Pentru ca va fi resfintita Catedrala Patriarhala si vor fi auzite pentru prima data noile clopote, fabricate in Austria, apoi pentru ca sarbatorirea unuia dintre hramurile Catedralei Patriarhale, Sfantul Dimitrie cel Nou, va incepe chiar joi, odata cu asezarea in baldachinul din curtea Patriarhiei a raclelor Moastele Sfintilor Imparati Constantin si Elena, ale Sfantului Cuvios Dimitrie cel Nou si ale Sfantului Apostol Pavel, si se va incheia in 27 octombrie. Joi dimineata, in jurul orei 9.00, o delegatie a Patriarhiei Romane va astepta, la Aeroportul International "Henri Coanda" Otopeni, sosirea avionului cu racla in care sunt moastele Sfantului Apostol Pavel. Moastele vor fi transportate inapoi in Grecia in 28 octombrie, a mai spus parintele Bogdan Ciubotaru.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (1)

cosma  | #45477
Problema moastelor in Romania

De la Revolutia din decembrie 1989 incoace, in Romania se manifesta un fenomen unic in lume: tara importa moaste. Este paradoxal ca activitatea este complet necenzurata. Cu alte cuvinte nu se stie public cu certitudine cine sunt acei oameni mumificati. Tabuul religios impiedica cercetari obiective asupra persoanelor mumificate declarate sfinte. Marturia celor care aduc astfel de corpuri, sau bucati din ele, in Romania este indeajuns ca justificare in sistemul de legi.

Ne intrebam pe buna dreptate de ce, cei care renunta la moaste in favoarea asezamintelor religioase ortodoxe din Romania, fac aceasta? La ce pret monetar sunt procurate aceste achizitii? Tranzactiile raman secrete, credinciosul crestin ortodox neavand acces decat la pupatul moastelor. In prezent in Romania s-au acumulat sute de moaste, revista Lumea credintei, anunta cu mandrie ca iar au sosit moaste de pe undeva din lume, vestea dorind sa fie o bucurie pentru crestinul ortodox.

De ce renunta altii la moaste in favoarea romanilor ortodocsi? Este o intrebare care surprinde pe oricine nu numai pe credinciosul crestin ortodox. Oare acei oameni nu mai au nevoie de puterea sfanta a moastelor? Sau au constat ca nu sunt deloc sfinte? Sau poate ca la un pret bun pot renunta, astfel ca moastele intra si ele in circuitul comercial ca orice bun de consum (sigur ca aici nu este vorba de a le consuma, ci de a servi ca produse care il aduc pe cel care le pupa mai aproape de mantuire).

Aceste nedumeriri nasc cateva ipoteze plauzibile:
1. Dandu-si seama ca bate un nou vant al ratiunii, proprietarii moastelor vor sa scape de ele realizand grotescul si sminteala venerarii unor cadavre. I-au gasit pe romanii ortodocsi singurii care sa le accepte.
2. Proprietarii moastelor vor dobandi beneficii banesti care ii satisfac, astfel ca renunta la moaste din dorinta de profit.
3. Proprietarii moastelor stiu ca mai devreme sau mai tarziu pot fi implicati juridic privind provenienta moastelor. Analizele forensice pot dovedi falsul corpului mumificat. Mai mult, expertii pot descoperi ca acel corp de "sfant" de fapt a apartinut unui om ucis undeva, neavand astfel nimic din sfintenia ce i se atribuie, ci fiind un rezultat al crimei cuiva.
4. Moastele sunt folosite pentru a transporta droguri, scapand de controlul vamal deoarece trec drept obiecte de cult.
5. Criminalii vor sa scape de acele cadavre care pot fi dovada ca au comis crime. Romania, ca tara predominant ortodoxa, prin regimul de cult al moastelor, reprezinta protectia cea mai sigura ca acele crime sa nu fie descoperite.

Ratiunea ne indemna sa credem ca motivatia altruista de a renunta la moaste sfinte nu poate exista atita timp cat proprietarii lor mai cred in puterile moastelor. Moastele sunt nepretuite pentru cel care crede in beneficiile lor de a-l apropia pe om de viata vesnica promisa de Iisus. In plus, prin venerarea lor, moastele sunt o sursa sigura de venituri incasate de la cei care le pupa. Nu ramane decat sa credem ca beneficiile de a renunta la moaste, spre a le exporta Romaniei, intrec pe cele de a le pastra.

Vremea nu este departe cand statul roman va lua masuri ca moastele asezamintelor ortodoxe sa fie cercetate forensic si astfel sa se afle vechimea acelor cadavre mumificate si poate chiar identitatea acelor oameni morti. Mitul inviolabilitatii moastelor se va spulbera odata cu primele cercetari in aceasta directie. Romania a ajuns in prezent un dumping, locul unde se aduc mumiile "sfinte" ca bataie de joc facuta acestui popor credul in "pastorii" lor ortodocsi. Romanilor ortodocsi li se ofera cu nerusinare grotescul si sminteala venerarii moastelor, a cadavrele mumificate ale unor oameni spre "mantuirea" sufletelor lor. Nu poate fi un exemplu mai relevant de descompunere religioasa a unui crez care se hraneste spiritual din morbidul moastelor.
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1739 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019788 (s)

loading...