News Flash:

Mofturile fine nu au intrat in criza

27 August 2010
840 Vizualizari | 0 Comentarii
• Colectionarii sau iesenii care se respecta nu ocolesc locatiile unde, intr-o atmosfera de semi-obscuritate, pe acorduri de jazz sau muzica din anii '70, sticlele de whisky, vin sau sampanie, fabricate acum mai bine de 20 ani, isi asteapta cumparatorii

Aroma bauturilor fine nu este intimidata de criza. Parfumul unui whisky de calitate persista, indiferent de paritatea leu-euro, de valoarea TVA-ului sau de nivelul unui salariu mediu pe economie. Magazinele specializate in comercializarea bauturilor alcoolice de calitate nu si-au pierdut clientii nici anul acesta, desi vanzarile la aceasta categorie de produse au mai scazut, fata de anii trecuti. Totusi, colectionarii sau iesenii care se respecta nu ocolesc locatiile unde, intr-o atmosfera de semi-obscuritate, pe acorduri de jazz sau muzica din anii '70, sticlele de whisky, vin sau sampanie, fabricate acum mai bine de 20 ani, asteapta cumparatori. "Am deschis acest magazin de alcool si tutun pentru a mai lucra la educatia iesenilor in materie de bauturi. Din pacate, marea masa cauta sa cumpere doar alcool de alimentara si nu se orienteaza spre calitatea bauturilor, ci spre cantitatea acestora. Tinerii ieseni cauta doar ce e mai ieftin. Intr-o zi obisnuita, reusim sa vindem doar o sticla de bautura fina, restul fiind doar alcool de duzina", a explicat Ion Racu, patronul unui magazin de tutun si alcool de pe strada I. C. Bratianu din Iasi.

Preturi in contradictie cu criza

Pentru o sticla de whisky de 38 ani, un pasionat de bauturi fine va trebui sa "smulga" din bugetul familiei 3.800 lei, in vreme ce pentru una de 21 ani, pretul este mai accesibil, adica cinci sute lei. "Cartea de vizita a magazinului este o sticla de sampanie in recipient de cristal, care costa 1.400 lei. Am avut anul acesta si o sticla de sampanie cu foita de aur alimentar de 24 karate, care s-a cumparat pentru 1.200 lei de catre un colectionar. Cel mai scump vin dateaza din 1977 si poate fi achizitionat pentru doua sute lei, iar o editie speciala a unei sticle de scotch din 1966 valoreaza noua sute lei. Avem clienti deja formati. O data sau de doua ori pe luna, intra in magazin si se duc direct la raftul cu bautura lor preferata sau intreaba daca am adus un produs pe care l-au cerut. Asa cum fiecare are un parfum al sau, asa ar trebui sa aiba si o bautura care sa il caracterizeze si pe care sa o savureze in cantitati mici, cu eleganta", a precizat Ion Racu.

Pentru a savura whisky-ul ca un expert, e nevoie de un pahar în forma de lalea, mai gros la baza si cu o gura mai stramta, iar alaturi o sticla de apa plata la temperatura camerei. Forma speciala a paharului va permite concentrarea aromelor la varf, astfel încat sa nu scape nici o unda de parfum. Pasul doi este aprecierea corpolentei. Whisky-ul trebuie invartit în pahar, astfel încat lichidul sa acopere bine peretii acestuia. Daca picaturile se scurg repede, atunci whisky-ul este fie mai light, fie de-o varsta mai frageda. Daca, dimpotriva, picaturile curg greu, atunci nobila bautura e fie de o corpolenta masiva, fie varsta acesteia se apropie de cea a degustatorului. Pentru a descoperi aroma whisky-ului, peste licoare trebuie turnata putina apa plata, pentru ca taria alcoolica sa scada, iar parfumurile sa fie descatusate. Lichidul poate fi, apoi, mirosit cu gura deschisa, pentru o senzatie mai puternica. Urmeaza degustatul bauturii matasoase. Senzatia cea mai puternica este, insa, cea finala, cand este posibil sa apara arome noi, incantatoare.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1753 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020718 (s)

loading...