News Flash:

Nasul Abalasei si finul Stoica au fost penalizati

26 Iulie 2004
1120 Vizualizari | 0 Comentarii
•Primarul Gheorghe Nichita a decis sanctionarea celor doi cu o retinere de zece la suta din salariul pe o luna

In urma cu doua zile, satul de a mai suporta greselile si lipsa de responsabilitate ale directorului Neculai Abalasei si ale finului sau de cununie, inginerul sef Cristian Stoica, de la Regia Autonoma de Transport Electric in Comun (RATEC), primarul Gheorghe Nichita a decis sanctionarea celor doi cu o retinere de zece la suta din salariul pe o luna. Sanctionarea survine la numai doua zile de la accidentul produs in intersectia de la Podul de Piatra, cand un tramvai de tip Tatra a deraiat de pe sina, dupa ce primul boghiu al acestuia a plecat spre pasarela Alexandru cel Bun, in timp ce al doilea boghiu a fost directionat de macaz spre Gara Iasi. "Am luat aceasta hotarare deoarece accidentele in care sunt implicate mijloace de transport ale RATEC sunt tot mai dese. Trebuie luate masuri pentru cresterea sigurantei in transport prin imbunatatirea nivelului de pregatire a vatmanilor", a declarat Mihai Chirica. Decizia in cauza survine dupa ce, in urma cu cateva saptamani, angajatii Inspectoratului de Stat pentru Disciplina in Constructii au amendat conducerea RATEC Iasi cu cateva zeci de milioane lei, pentru ca in aceasta unitate nu era nici un salariat autorizat de Inspectorat sa verifice calitatea lucrarilor de reparatii ale caii de rulare a tramvaielor. Reamintim ca, recent, pe panta de coborare a tramvaielor catre statia Padurii, un tramvai a ramas fara frane, intr-o sambata dimineata, si a accidentat o persoana. La vremea respectiva, tot vatmanul tramvaiului a fot gasit vinovat, ca si in cazul deraierii de la sfarsitul saptamanii trecute. "Cauza accidentului a fost greseala vatmanilor in exploatarea a vehiculului", a declarat ieri, telefonic, Mihai Chirica, referitor la evenimentul de la Podul de Piatra. In schimb, comisia de ancheta formata din oamenii RATEC Iasi, cei care sunt considerati specialisti in domeniu, desi din lucrarile de pe strada se poate spune ca rezulta altceva, nu au luat in calcul situatia acestor vatmani. Astfel, nimeni dintre cei care au anchetat deraierea, precum si accidentul din statia Padurii, nu a luat in calcul oboseala si stresul profesional al vatmanilor ieseni. Cei care conduc tramvaiele sunt constienti de faptul ca multe dintre aceste mijloace de transport se afla la limita inferioara a indeplinirii cerintelor privind siguranta circulatiei, din punct de vedere tehnic. Un exemplu in acest sens il reprezinta sistemul de franare necorespunzator al tramvaielor aduse din Elvetia, total diferit de cerintele romanesti in domeniul sigurantei in circulatie, sau uzura inadmisibil de mare a bandajelor din otel special ale rotilor de tramvai. Vatmanii lucreaza sub o presiune psihica incredibila, la care sunt supusi si salariatii care permit plecarea in cursa a acestor mijloace de transport. Nici unul dintre acesti vatmani nu a fost oprit la testele psihologice la care au fost supusi, desi problemele lor sunt cunoscute. In cazul in care aceste testari psihologice ar fi facute cu deplina responsabilitate, probabil ca numarul celor care conduc tramvaiele iesene ar fi extrem de mic. Dar la Laboratorul Psihologic al RATEC Iasi isi desfasoara activitatea nimeni altcineva decat nora directorului Abalasei. Se pune intrebarea cum ar putea aceasta sa miste in front in fata lui tata socru, directorul general al RATEC? Vatmanii ieseni trebuie sa fie convinsi, prin decizia de ieri a primarului Gheorghe Nichita, ca au in acesta un sustinator al desfasurarii activitatii de transport in comun in limitele unei sigurante maxime, atat pentru calatori, cat si pentru vatmani.
Ana Maria CHITIGA
Ovidiu NEMTANU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1389 (s) | 24 queries | Mysql time :0.016506 (s)

loading...