News Flash:

Nesimtire crasa

2 Octombrie 2005
1452 Vizualizari | 0 Comentarii
•In Rond Copou, conducatorii microbuzelor maxi-taxi folosesc apa de la fantana arteziana din zona pentru a-si spala masinile •Costel Pristavu, patronul unei firme de maxi-taxi, considera ca de vina sunt pustanii care spala masinile pentru zece mii de lei (1 RON) •Mizeria pe care o lasa in urma lor soferii de maxi-taxi care isi curata si spala masinile la capat de linie este o pata pe obrazul municipiului

Fantana arteziana din Rond Agronomie a ajuns sursa de alimentare cu apa pentru soferii de maxi-taxi care vor sa-si spele microbuzele. Primaria Iasi cheltuie milioane de lei lunar pentru a tine aceasta fantana in functiune, dar pentru angajatii firmelor de transport acest aspect este prea putin important. Aspectul este si in atentia comisarilor de la Garda de Mediu de mult timp. Potrivit legilor in vigoare, spalarea masinii in strada este contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la unu la zece milioane lei (100-1.000 RON). Mihai Bendescu, comisar-sef la Garda de Mediu Iasi, a declarat ca a incercat toate manevrele cu putinta pentru a rezolva aceasta problema. "Am atentionat primaria, i-am rugat sa ia masuri. Am incercat si cu Autoritatea Rutiera Romana, institutia care le da transportatorilor autorizatie. Am fost si la Regia Autonoma Judeteana de Apa Canal, pe motiv ca le intra mult detergent in gurile de canalizare. Nu am rezolvat nimic, iar ca sa stai sa pedepsesti fiecare sofer in parte este greu. Am facut fotografii cand spala masinile. Cei in cauza nu le recunosc", a explicat Mihai Bendescu. Costel Pristavu, unul dintre patronii firmelor de maxi-taxi, cunoaste situatia, insa considera ca vina nu este a soferilor. "Nu soferii spala masinile. Sunt niste pusti care vor sa faca si ei un ban. In plus, noi platim redevente mari in fiecare luna. Ce a facut primaria cu acesti bani? Nu a amenajat nici macar un grup sanitar, pentru cei 60 de soferi care se aduna zilnic acolo", a spus Costel Pristavu. Pentru conducerea de la SC Salubris SA, problema gunoaielor pe care le lasa in ronduri si parcari taximetristii si soferii de maxi-taxi este veche. "Sunt concentrati mai multi intr-un loc si se observa imediat mizeria pe care o fac. La capat de linie, soferii de maxi-taxi matura in microbuze si arunca gunoiul pe jos. Le este lene sa mearga pana la primul cos. Taximetristii scot mana pe geam si golesc scrumierele de la bord, arunca paharele de unica folosinta de la cafea sau pachetele goale de tigari", a declarat Ion Apostol, directorul SC Salubris SA. Pentru a face curatenie in urma lor, unitatea ieseana de salubrizare are cate un angajat la fiecare capat de traseu maxi-taxi si in locatiile de stationare ale taximetrelor. In puncte precum Rond Agronomie, Rond vechi CUG, Casa Studentilor, Podu-Ros, Minerva (Alexandru Cel Bun), Cerna (Mircea cel Batran) angajatii Salubris SA acopera sectoare mai largi, in schimb la Gara lucratorii de la salubrizare nu fac altceva decat sa curete rondul. In ultimele zile, mai multi ieseni au semnalat ca mizeria pe care o lasa in urma lor soferii de maxi-taxi este o pata pe obrazul municipiului. "In Rond la Agronomie, cand se aduna toate tramvaiele, troleibuzele si vreo patruzeci de microbuze, parca este la obor, acum saizeci de ani. Totusi, in zona este o universitate, vin delegatii din strainatate. Ce reclama facem noi la orasul nostru, cu soferi care isi arunca paharul de cafea pe jos si isi spala masina cu apa din fantana arteziana?", a intrebat, pe buna dreptate, un iesean care locuieste in zona.

Operatorii maxi-taxi continua haosul

Transportul local continua aceeasi activitate dezordonata, plina de ilegalitati si condusa de legea bunului plac. Desi au fost purtate in birouri zeci de discutii pe tema organizarii si reglementarii transportului in comun, pana acum pe strazi nu se observa nici o imbunatatire. In ciuda planului de transport trambitat in primarie si a scandalului operatorilor privati scosi de pe trasee, haosul maxi-taxi continua. In numai cateva zile de control, inspectorii primariei au identificat un numar insemnat de microbuze care circulau in afara normelor stabilite de lege. Astfel, au fost descoperite nu mai putin de patru maxi-taxi pirat, care functionau fara a fi inscrise pe traseu si fara autorizatie de transport. In schimb, masinile erau protejate de operatorii privati care aveau concesionat traseul de la primarie. Alte 11 microbuze au fost prinse pe alt traseu decat cel reglementat de primarie, pentru fiecare din acestea fiind incheiate procese verbale de contraventie. Mult mai putine amenzi au fost acordate pentru neeliberare de bilete de calatorie. Asta pentru ca astfel de ilegalitati au devenit aproape o regula care nu mai trezeste interesul inspectorilor de control. De fapt, amenzile date nu reprezinta nici pe departe numarul exact al microbuzelor care circula dupa propriile reguli. Functioneaza in continuare alarma intre soferi care devin dintr-o data extrem de rigurosi cu legea impartind in grup bilete de calatorie inaintea filtrului de control.
(L.S.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1812 (s) | 24 queries | Mysql time :0.020943 (s)

loading...